Toon posts:

[speedlinq.nl] Eigen server toegestaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kan het niet halen uit de informatie van www.speedlinq.nl

Momenteel heb ik een servertje draaien maar deze wil ik aan het internet hangen via speedlinq.nl

Weet iemand of dit is toegestaan?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39
Als je de FAQ van speedlinq bekijkt, zie je dat het is toegestaan om een thuisnetwerk te koppelen aan je ADSL-verbinding, je mag de verbinding dus delen. Hieruit zou je kunnen concluderen dat het draaien van een server geen probleem is..
Als je het zeker wilt weten moet je even contact opnemen met de helpdesk van speedlinq..

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Eh, GFM, er is een heel groot verschil tussen met meerdere PC's mogen internetten en een server die per maand tig GB naar non-Speedlinq klanten staat te pompen. In de praktijk zijn er genoeg providers die meerdere PC's gewoon toestaan, maar liever geen web/ftp/etc-servertjes zien ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• JJapie
  • Laatst online: 11:39
Waarom zou Speedlinq het dan toestaan om je netwerk aan het internet te hangen? Onder een thuisnetwerk vallen ook servers..
Wat betreft het aantal GB's heb je wel gelijk. Volgens de FUP van Speedlinq mag je, afhankelijk van je verbinding, tot 100GB verstoken; er staat verder niet bij dat er een beperking op de upload zit.
Ik heb niet de moeite genomen om de AV te lezen, maar ik neem aan dat als servers niet zouden zijn toegestaan, dat zeker in de FAQ had gestaan.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Het ligt er natuurlijk maar aan wat voor een server; Als je inderdaad een fileserver voor externen op gaat zetten en dus etterlijke gB's over gaat pompen, dan is waarschijnlijk uiteindelijk niet toegestaan.
Maar als jij een pop en smtp box opzet voor je interne netwerkje zullen ze daar ongetwijfeld niet moeilijk over doen.

• kamerplant
  • Niet online
Ik vind er niks van terug in de voorwaarden, om die reden kun je aannemen dat een server op je Speelinq.nl is toegestaan. Het is niet logisch om te vermelden wat allemaal wél mag met de verbinding. Waarschijnlijk zijn ze enkel geïnterreseerd in het dataverbruik, ze hanteren een Fair Use Policys. Ze mogen je dus afsluiten als je in hun ogen te veel dataverkeer gebruikt, of dit nu van een server komt of van je MSNende zusje...

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reakties!

Het is uiteraard niet de bedoeling om meuk aan te bieden!

Gewoon wat plaatjes (geen pron), een forum en een weblog!
Pagina: 1