Toon posts:

Installatie twinner met @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik een installatiepakket van @home aangeschaft. Tevens ben ik abbonee bij twinner. Nu is het mij onduidelijk hoe ik de bijgeleverde splitters moet aansluiten, hierover staat niets vermeld in de handleiding ondanks dat het 2 producten zijn van de zelfde leverancier.
De situatie is:
Op de binnenkomende groene kabel zit een splitter voor de tv/radio en data.
De data word door gelinkt naar de telefoonunit en voila het werkt.
Bij @home zit echter een wandcontact doos die op de groenekabel zou moeten en een splitter voor r/tv en modem. Als ik de aansluitingen monteer volgens de home handleiding kom ik echter aansluitingen te kort.
Moet ik nu de splitter voor de r/tv en modem rechtstreeks op de groene kabel aansluiten en de r/tv aansluiting van deze splitter aansluiten op de tv/r en data splitter van de telefoon!!!!!!!
Heeft iemand hier ervaring mee, graag een reactie.

PS nog iets voor mij onlogisch in de handleiding, hierin staat:
Plaats de modem NIET verder dan 80 cm van de splitter, sluit de modem aan op de splitter met de 1,5m bijgeleverde kabel! Waarom dan geen 80cm kabel bijleveren en wat heeft dat in vredes naam voor invloed, de kabel voor de data blijft 1,5m of de modem nu 50cm of 100cm van de splitter verwijderd is.

Alvast bedankt voor de reactie!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 00:34

maontje

better off Playing

Als het goed is zit er bij die twinner toch een ctu03 (een splitter met 3 data uitgangen)??

Zoniet dan zul je een sb02 moeten plaatsen tussen groene kabel en splitter en dan op 1 de twinner en op de andere die ctu 01.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik heb reeds lange tijd Twinner en kabelinternet. Bij mij thuis zit er op de groene kabel een CTU-02:

- op de tv/radio uitgang (genaamd "output") zit alleen tv en radio shit
- op de data uitgang zit een stukje kabel naar een splittertje (SB-02) met de ene kant naar de Twinnermodem en de andere kant naar de internetmodem.

Misschien heb je hier iets aan.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 23:34

lordsnow

I know nothing

Als je een 'kastje' te kort komt, even @home vragen om een Twinner Box (de SB-02 dus).

[ Voor 36% gewijzigd door lordsnow op 16-08-2004 16:23 ]

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
ik heb hier thuis ook twinner en @home maar ik kreeg er een (volgens het opscrift) nui-65/87-a-nl03 bij deze heeft 6 werkende en 2 loze uitgangen (dus met een plastic "frontje")

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk ben jij of is @home het 'twinner' vinkje vergeten. Bel gewoon even de helpdesk en zeg dat je het verkeerde instalatie pakket hebt gekregen. Bij een kennis van mij waren ze dit ook vergeten.

Waneer je twinner en @home hebt zou je op de data uitgang van het kastje een splitter moeten hebben waarop je vervolgens de kabel modem en twinner aansluit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1