Toon posts:

Laatste tijd meer fake softw e-donkey?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik de 2000 versie van e-donkey/overnet heb geïnstalleerd, krijg ik ook in beeld welke bestanden volgens andere gebruikers fake zijn. Dit is op het moment 2/3 van alle files die ik nu download! Heb de afgelopen paar maanden weinig gedownload, maar daarvoor was mijn ervaring dat praktisch alles wat ik binnenkreeg aan software via e-donkey van prima kwaliteit was.

Kloppen dit soort fake-meldingen binnen e-donkey een beetje?

Zijn er meer mensen die tegen een groeiend aantal fake (software) bestanden aanlopen bij ED? Zijn er voor het downloaden van software betere alternatieven, Gnutella, E-Mule }:O etc?

Graag hulp, alvast bedankt _/-\o_
gr
Passenger ;)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 17:46
http://www.emuleplus.tk/ die doet ook wat met fake bestanden ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 15-08-2004 10:50 . Reden: lekker vage reactie, maar ik weet ook niet wat ze er mee doen :+ ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik denk dat 't een ''normale ontwikkeling'' is. Vroeger was de integriteit van de warez veel beter. Nu de sharing community alsmaar groeit, komen er ook steeds meer sukkels bij die het leuk vinden alles te verzieken.

Maar zoals je aangeeft is emule een goed alternatief; tesamen met bittorrent. Ik gebruik die eerste voor de wat zeldzamere downloads; en torrents voor de nieuwste releases. Werkt prima, en de integriteit is hoog!

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 15-08-2004 11:05 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13

Zoefff

❤ 

Het zou best kunnen dat er meer fake dingen op eDonkey/eMule te vinden zijn, iets wat een logisch gevolg is van het populair worden van dit P2P systeem. Maar dat hoeft nog niet als gevolg te hebben dat jij ook meer fakes download.

Als je goed omgaat met de mogelijkheden van eMule, dan is de kans op fakes vrij klein. Gebruik bijvoorbeeld veel release sites/fora, kijk als je een bestand download via de eMule search even of het ook nog andere bestandsnamen heeft, of bekijk de user-comments van een bestand, waaraan je vaak ook kan opmaken of het fake is of niet.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt! _/-\o_

Vind ik release sites en fora met fake-lijsten e.d. binnen het programma e-mule? Of heb je links voor me?

groet
Passenger

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Er bestaan genoeg sites waar je ED2K links kan vinden voor warez & moviez, goed zoeken. Die links zijn gewoon altijd goed, geen fake.

Je kunt ook een beetje logisch nadenken; met emule heb je genoeg mogelijkheden om vooraf te checken of iets een mogelijke faker is, of niet:

- wat is de availability? (hoe hoger hoe beter natuurlijk)
- staan er comments bij? (groen = goed, rood = slecht)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:50

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 10:39:
Zijn er voor het downloaden van software betere alternatieven, Gnutella, E-Mule }:O etc?
Downloaden bij de fabrikant. Gaat altijd snel en je hebt de laatste versie.

Het is natuurlijk wel een trial dan, maar daar heb je iets voor wat op altavista lijkt...

Of een dikke portefeuille natuurlijk...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Silent Thunder schreef op 15 augustus 2004 @ 11:03:
Ik denk dat 't een ''normale ontwikkeling'' is. Vroeger was de integriteit van de warez veel beter. Nu de sharing community alsmaar groeit, komen er ook steeds meer sukkels bij die het leuk vinden alles te verzieken.
:X

aard van het beestje zullen we maar zeggen, niks betalen en kwaliteit willen O-)

maar goed, als je toch graag niks wilt betalen lijken torrents me wat betrouwbaarder, kun je ook statistieken zien over hoeveel mensen het downloaden enzo, daaruit kun je vast wel halen of het echt is of niet.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

eMule heeft anders ook genoeg dingen waar je aan kunt zien of het een beetje klopt.

Zoals al eerder gezegd hoe de beschikbaarheid en de comments erop.
Hiernaast kun je ook kijken naar de verschillende filenames en eventueel kun je nog zoeken naar tekstbestanden die met de download te maken heeft waarin gewaarschuwd wordt voor fakes :)

//edit: muziek is btw wel te doen met emule maar je kunt beter gewoon zoeken op archieven (veelal rar files) ipv mp3tjes heb je het complete album ook nog ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 13:56 ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
ucchan schreef op 15 augustus 2004 @ 13:51:
[...]

:X

aard van het beestje zullen we maar zeggen, niks betalen en kwaliteit willen O-)
daar komt het wel op neer. de beste kwaliteit aan je bandbreedte benutten; efficiëntie ;)

Tuurlijk koop ik ook wel eens 'n DVD gewoon omdat een echte klassieker niet in je collectie kan ontbreken; en het ook nog eens leuke wandversiering is. En tuurlijk ga ik ook naar de bios ipv downloaden, omdat sommige films daar beter klinken/uitzien.

Maar uiteindelijk downloaden we hier allemaal (9 van de 10) wel eens warez, aangezien we als Tweakers veel willen (uitproberen); en het anders niet te betalen is ;) Dus laten we er maar niet hypocriet over doen.
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 13:55:
//edit: muziek is btw wel te doen met emule maar je kunt beter gewoon zoeken op archieven (veelal rar files) ipv mp3tjes heb je het complete album ook nog ;)
jah idd, losse mp3tjes deed ik eigenlijk altijd via KaZaA, maar aangezien die gescrambelde songs nu toch supervaak voorkomen download ik uiteindelijk via emule het hele album voor die ene mp3 :P

[ Voor 43% gewijzigd door Silent Thunder op 15-08-2004 14:41 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Silent Thunder schreef op 15 augustus 2004 @ 14:34:
jah idd, losse mp3tjes deed ik eigenlijk altijd via KaZaA, maar aangezien die gescrambelde songs nu toch supervaak voorkomen download ik uiteindelijk via emule het hele album voor die ene mp3 :P
Eigenlijk snijdt de RIAA zichzelf dus zo in de vingers... :p

Verwijderd

tjah ik gebruik altijd mIRC, voor films en voor muziek albums, geen fakes en heb altijd goeie download snelheid

dus voor mij geen p2p proggie :D
Pagina: 1