Toon posts:

Linux Red Head probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik deed alles altijd met windows, tot dat ik van een vriend te horen kreeg dat linux betrouwbaarder en beter was, dus ik lunix downloaden(linuxiso.org),maar ik kon daar niet kiezen, dus heb ik red head gedownload, maar tijdens de instalatie vraag ie op het laats je gebruikers naam en wachtwoord en dat allemaal, ik heb daar niets ingevuld, want het is toch m'n eigen pc,
Maar nu ik red head opstart vraag ie om m'n wachtwoord in te vullen en gebruikers naam, ik kan daar dus niets invullen!
Kan iemand mij helpen?
Ciao

Brozita

Verwijderd

Je kunt als root inloggen (je hebt tijdens de installatie een root wachtwoord op moeten geven), maar het is gevaarlijk voor je installatie om als root te werken (net zoals het in windows eigenlijk gevaarlijk is om als Administrator te werken). Je kunt dus beter als root inloggen, een terminal openen en dan met 'adduser' een gebruiker aanmaken voor alledaags spul.

Oja, het is Red Hat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 10:11 ]

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ik kan je aanraden eerst een goed boek over linux te lezen.

Probeer allereerst het concept van superuser oftewel root te begrijpen. Elk linux systeem heeft deze gebruiker. Daarnaast is het uit security oogpunt belangrijk een user te gebruiken waarin je "werkt", een user die dus niet dezelfde rechten heeft als root.

Probeer een in te loggen als root, zonder password.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 10:10:
Je kunt als root inloggen (je hebt tijdens de installatie een root wachtwoord op moeten geven), maar het is gevaarlijk voor je installatie om als root te werken (net zoals het in windows eigenlijk gevaarlijk is om als Administrator te werken). Je kunt dus beter als root inloggen, een terminal openen en dan met 'adduser' een gebruiker aanmaken voor alledaags spul.

Oja, het is Red Hat ;)
Het is me gelukt om als root in te loggen, maar wat bedoel je met terminal??

p.s ik zit nu in linux, dus dat is een stuk makkelijker

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ten eerste ken ik geen enkele distributie die "red head" heet, ten tweede verwachten we hier een zeker niveau en eigen initiatief in de topicstart, bijvoorbeeld rondneuzen op google en de site van redhat, dit is dus niet de manier om topics te openen, en daar ben je ook al vaker op gewezen volgens mij. Ik denk dat je NOS policy - updated 01/04/03 even moet lezen over wat we hier verwachten van een topicstart (en topictitel, bijvoorbeeld eentje die wel aangeeft wat ongeveer het probleem is, niet schreeuwt met uitroeptekens en op zn minst de naam van de distributie goed spelt).

Dit topic is gesloten.