videokaart: S3 8 MB AGP (computer is niet van mij
)
bios is van juli, de nieuwste die ik kon vinden op de site van Asus, dat bios stond trouwens al op het mobo.
bios is van juli, de nieuwste die ik kon vinden op de site van Asus, dat bios stond trouwens al op het mobo.
Zijn je proccessor voltage's wel goed ingesteld.
Ik heb een soort gelijk probleem gehad en ben toen vreselijk gaan zoeken wat het veroorzaakte.
De uitkomst bij mij was gewoon dat er een paar jumpers anders moesten staan.
Ik heb een soort gelijk probleem gehad en ben toen vreselijk gaan zoeken wat het veroorzaakte.
De uitkomst bij mij was gewoon dat er een paar jumpers anders moesten staan.
The Ghost
Zo iets heb ik ook eens gehad met m'n k6-2 450. FF voltage verhogen... Oeps, compu niks meer doen. Ook niet als ik het voltage weer terug zette.
Proc eruit gehaald er weer in gestopt (met een kleine tussenstop in de winkel om te zeiken dat ie kapot was
) en waarrempel, het ding deed het weer.
Proc eruit gehaald er weer in gestopt (met een kleine tussenstop in de winkel om te zeiken dat ie kapot was
Verwijderd
Je kan het beste ook ff de nieuwste port AGP-driver updaten, en doe dan gelijk de Busmaster van ALi, dan loopt alles veel fijner! 
http://dit.is/Super7
http://dit.is/Super7
Verwijderd
Harry, dat kan je wel doen, maar dan moet je wel eerst beeld hebben niet? 
Maar goed, ik denk dat er (zoals aangegeven) of jumpers verkeerd staan, of je processor voelt zoch niet lekker. In dat laatste geval: go see the doctor!
Maar goed, ik denk dat er (zoals aangegeven) of jumpers verkeerd staan, of je processor voelt zoch niet lekker. In dat laatste geval: go see the doctor!
Had ik ook. Ik had toen me harde schijf op de secondare ide portie gedouwd en m'n cdrom op de primary, kreeg toen ook geen beeld. Of je voltage is te laat. Er zit een ide kabel verkeert om. Blijft toevallig het lampje van je hd of cdrom branden? Dan zit je ide kabel verkeert om.
Euhm kijk eerst eens goed op je proccesor want het boekej van de asus geeft nl een hoger voltage aan dan de laatste processor van amd want het boekej zei 2,4 de proccesor zei 2,2
hij draait nu dus op 2,2 volt.
verder probeer een andere videokaart kan helpen
hoeft niet kan wel.
hij draait nu dus op 2,2 volt.
verder probeer een andere videokaart kan helpen
hoeft niet kan wel.
.
Verwijderd
Toch moet je niet je ide-driver vernieuwen.
Ik heb eens zo'n ali-4-in-1 pakket geinstalleerd. Dus agp-, ide-, en weet ik veel wat in een. Vervolgens gingen mijn isakaarten het niet meer doen. Tenminste: mijn scsi cdromspeler aan de scsi-isakaart weigerde te verversen onder explorer. Dus als je hem eruithaalde en een andere cd erin deed, gaf hij nog steeds de vorige cd aan.
Ik heb me rot gezocht (andere cd-rom, andere scsikaart, paar clean installes, niets hielp) tot dat ene heldere moment:"laat ik de oude ide-driver eens van de asus-cdrom halen". Klaar...
Ik heb eens zo'n ali-4-in-1 pakket geinstalleerd. Dus agp-, ide-, en weet ik veel wat in een. Vervolgens gingen mijn isakaarten het niet meer doen. Tenminste: mijn scsi cdromspeler aan de scsi-isakaart weigerde te verversen onder explorer. Dus als je hem eruithaalde en een andere cd erin deed, gaf hij nog steeds de vorige cd aan.
Ik heb me rot gezocht (andere cd-rom, andere scsikaart, paar clean installes, niets hielp) tot dat ene heldere moment:"laat ik de oude ide-driver eens van de asus-cdrom halen". Klaar...
Verwijderd
Niet te veel klooien met de Busmaster. Je hebt kans dat je cd-rom speler niet meer herkent wordt.
Ik had zelf ook problemen met een AGP kaart op een p5a moederbord. Ik kreeg in eerste instantie wel beeld maar bij het opstart van windows schoot mijn monitor op standby.
Wat je eventueel kunt proberen is om een ISA-videokaart in je moederbord te prikken. Deze moet altijd werken. Vervolgens kun je nieuwste drivers van internet halen. Je moet in ieder geval de nieuwste versie van AliAGP hebben. Versie 1.5 of 1.6.
Ik had zelf ook problemen met een AGP kaart op een p5a moederbord. Ik kreeg in eerste instantie wel beeld maar bij het opstart van windows schoot mijn monitor op standby.
Wat je eventueel kunt proberen is om een ISA-videokaart in je moederbord te prikken. Deze moet altijd werken. Vervolgens kun je nieuwste drivers van internet halen. Je moet in ieder geval de nieuwste versie van AliAGP hebben. Versie 1.5 of 1.6.
Ik heb het voltage op 2.2 volt. ik ga dat trucje van die isa kaart ff proberen, en dan geef ik de resultaten wel.
dat trucje met die isa kaart wrkt niet. Ik ga die proc eerst es ff terugbrengen, misschien werkt het dan wel.
Pagina: 1