ik ben bezig met een klein test progje om te zien of de printer poort nog werkt.
Ik heb een form1 wat het hoofd programma bezit. en hier in zit een knop die "bin1" heet. als je op deze knop klikt dan wordt datalijntje D0 van de printerpoort. pin2 100ms hoog. en vervolgens weer laag met de volgende code gebeurt dat:
Maar omdat ik niet altijd een ledje op de lpt heb zitten wil ik het ook software
matig kunnen zien. en heb ik dus een rondje getekent met de kleur "666666"
Als ik nu op die knop druk dan moet dit rondje even rood worden ( 100ms ) kleur 255
daar voor kwam ik tot de code:
nu was ik in de veronderstelling dat hij dus even rood zou knipperen en vervolgens weer zijn oude "uit" kleur terug kreeg.
Dit gebeurt dus niet. hij blijft gewoon rood maar hij gaat niet meer terug naar kleur 666666
als ik
If (BIT0 = 1 --of 0 neer zet krijg ik overflow in mijnmodule--) Then
als ik
If (BIT0 = true --of false neer zet maakt het geen verschil--) Then
net als
If (BIT0) = false/true Then
ook geen verschil maakt.
Hoe los ik dit op?
de search geeft alleen maar omiga fouten en Google komt niet verder da alleen fill en color en vb6 maar niks wa dit oplost.
Ik heb een form1 wat het hoofd programma bezit. en hier in zit een knop die "bin1" heet. als je op deze knop klikt dan wordt datalijntje D0 van de printerpoort. pin2 100ms hoog. en vervolgens weer laag met de volgende code gebeurt dat:
Visual Basic 6:
1
2
3
4
5
| Private Sub bin1_Click() Call LPT_DataReg_PinHigh(BIT0) Call Sleep(100) Call LPT_DataReg_PinLow(BIT0) End Sub |
Maar omdat ik niet altijd een ledje op de lpt heb zitten wil ik het ook software
matig kunnen zien. en heb ik dus een rondje getekent met de kleur "666666"
Als ik nu op die knop druk dan moet dit rondje even rood worden ( 100ms ) kleur 255
daar voor kwam ik tot de code:
Visual Basic 6:
1
2
3
4
5
6
7
| Private Sub bin1_Click() Call LPT_DataReg_PinHigh(BIT0) If (BIT0) Then LPT_trigger.Indicator(1).FillColor = 255 Call Sleep(100) Call LPT_DataReg_PinLow(BIT0) If (BIT0) Then LPT_trigger.Indicator(1).FillColor = 666666 End Sub |
nu was ik in de veronderstelling dat hij dus even rood zou knipperen en vervolgens weer zijn oude "uit" kleur terug kreeg.
Dit gebeurt dus niet. hij blijft gewoon rood maar hij gaat niet meer terug naar kleur 666666
als ik
If (BIT0 = 1 --of 0 neer zet krijg ik overflow in mijnmodule--) Then
als ik
If (BIT0 = true --of false neer zet maakt het geen verschil--) Then
net als
If (BIT0) = false/true Then
ook geen verschil maakt.
Hoe los ik dit op?
de search geeft alleen maar omiga fouten en Google komt niet verder da alleen fill en color en vb6 maar niks wa dit oplost.
[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 15-08-2004 09:05 ]