Synaptics Touchpad emuleren?

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

Ik zat vroeger op mijn Dell laptop met een Synaptics touchpad. Die had heerlijke functies, oa de emulatie van scrollwieltjes door langs de rand te gaan wrijven enzo. Nu op mijn nieuwe notebook zit geen zo'n touchpad, dus mis ik die functionaliteit (vooral als je met je palm langs de touchpad gaat, gaat ie klikken, heel vervelend, bij synaptics kon je de gevoeligheid instellen en de max grootte van het tikoppervlak).

Ik dacht: ff synaptics driver downloaden en draaien, en ok dat werkte perfekt, maar na enkele minuten had de driver door dat ik met een andere touchpad zat en schakelde hij die leuke functies voor me uit :(

Enig idee, of mensen met ervaring die weten hoe zo'n ding te hacken valt?

Cheers

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18

Klippy

Still Game

En welk soort/type pad heb je nu dan?
Is misschien handig om te weten.

Maar volgens mij kan het wel iig, door die drivers wat te tweaken, maar ik weet zelf inet zo snel hoe, want ik heb zelf een Synaptics geval, dus dat is lastig testen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39
dikke kans dat je echt een synaptics touchpad hebt (zijn veel van die dingen nl.), maar dat windows lekker ligt te emmeren met drivers en detectie ervan. Ik heb ook problemen gehad daarmee nl :) (zelfs met echte synaptics touchpad/drivers)

Wat ik heb gedaan:

Mouseware geinstalleerd (Logitech)
Synaptics drivers geinstalleerd

toen deed hij niet meer vaag.

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In mijn geval was het de driver zelf die zei dat ´t geen synaptics touchpad was, dus ´k vermoed dat ´t ook wel zo is. Mja niets aan te doen wellicht, ik hang er gewoon een externe muis aan en schakel de touchpad uit.