Toon posts:

problemen met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een pc.

Het probleem leek me in eerste instantie snel op te lossen, aangezien degene van wie de pc was, het over spontaan rebooten has. Dus ik dacht virus. Helaas bleek dit dus niet zo te zijn toen ik de pc kreeg.

Voordat ik verder ga eerst even wat spec

processor: intel celeron 133 Mhz
moederbord: ik denk via (ander merkje kon ik niet vinden)
HD1: Seagate 4,7 GB
HD2: Quantum Fireball bijna 2 GB
CDROM: Afreey 50 speed
Brander: Acer 4 speed
geheugen: 256 SDRAM
Videokaart: S3

verder een kaartje met wat usb 2 poortjes

geluid is onboard en er zit geen internet op

Niet echt een super pc, maar zou in principe genoeg moeten zijn voor word en een beetje scannen.

Bij het aanzetten van de pc is er dus een spontane reboot na het initialiseren van de ide poorten. Na een aantal keren gaat ie wel verder maar blijft de pc hangen bij het windows 98 logo.

Dus ik dacht dat het probleem hierin zat. Alle 4 apparaten afgekoppeld en alleen met diskkettesation opgestart. Helaas nog steeds een reboot probleem.

Dus ide apparaten weer 1 voor 1 aangesloten en in alle denkbare combinaties wel niet aangesloten, maar nog steeds een reboot probleem.

ik heb uiteindelijk windows 98 opnieuw geinstalleerd en toen bleef de pc als ie verder ging niet meer hangen bij het w98 logo.

Op een gegeven moment startte de pc helemaal niet meer op. Je hoort wel alle apparaten lopen maar het beeld blijft zwart en het lampje van de monitor knippert zoals bij stand by. Dit bleef ook ook zo naar een aantal malen opnieuw opstarten. Verder waren er ook geen piepjes van het moederbord. Toen het probleem maar een dag opgeschoven.

De volgende dag startte de pc wel weer op heel vaag dus want ik had verder niets meer veranderd. Het reboot-loop probleem was er nog wel. Toen ik op een gegeven moment wel weer in windows was heb ik eerst de hd's gechecked en daarin zaten geen fouten.

vervolgens heb ik de usb-kaart verwijderd en de videokaart en het geheugen gewisseld met een oude videokaart en een oud geheugen simmetje dat wel werkte. Helaas geen resultaat en nog steeds het reboot-loop probleem.

En op een gegeven moment was er weer het probleem dat er geen beeld was. Helaas is dit ook niet meer veranderd.

Toen heb ik eerst maar eens alle kabeletjes gecontroleerd en alles losgehaald en opnieuw aangesloten, maar helaas zonder resultaat, het beeld blijft zwart.

Op de voeding, het moederbord en de processor na heb ik alles dus goed kunnen controleren en uit kunnen sluiten als probleem. Helaas heb ik deze onderdelen niet los liggen dus kan ik dat niet testen.

Mijn eigen voorstel was een nieuwe pc, maar dat was geen optie.

Ik denk zelf dat het het moederbord is die op de een of andere manier geen goed contact kan maken met de aangesloten apparaten.

Ik hoop dat er iemand weet wat het zou kunnen zijn.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

word de cpu niet warm? heb je al in de bios gekeken wat bijvoorbeeld de temps zijn?
zal trouwens niet meevallen om nog onderdelen te krijgen voor zon pc hij is aardig op leeftijd met 133mhz

computer voor alle werkzaamheden

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
er is gewoon iets rot.
Zoek een supergoedkope 2ehands computerrommelshop, voor 20 euro kan je imho al een kast met een P2 halen...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Celeron 133?? Sinds wanneer wordt die gemaakt?
Probeer inderdaad temps te checken... Of misschien maakt ergens iets kortsluiting?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
het kopen van een nieuwe was ook mijn voorstel.

Het beeld blijft dus zwart en dus kan ik geen temperatuur en dingen checken. Dat is het vervelende eraan. ik gok zelf op het mobo misschien in combinatie met de voeding.

bedankt in ieder geval voor de reacties tot dusver

Verwijderd

Topicstarter
ik zag net in een ander topic iets over het batterijtje staan op het moederbord. Misschien dat dat ook hier het probleem is dat ie eerst spontaan rebootte en dat ik nu helemaal geen beeld meer heb.

zo maar eens even proberen met een ander batterijtje dan

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 08:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus niet het batterijtje op het mobo

Ledjes van hd en power gaan verder wel branden maar de cdromspeler en brander gaan niet meer open en bij de monitor blijft het lampje knipperen zoals in stand by modus.

Ik gok zelf of de voeding of het moederbord of allebei. Ik zou dus graag willen weten of 1 van de twee nog uitgesloten kan worden. Dat zijn de enige twee dingen die ik niet kon testen (en de processor maar dat is het denk ik niet)

ik heb verder dus geen beeld meer kan dus ook niet meer in bios komen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gebruikte voeding zoeken of een ander MB voor deze PC. Zou er niet meer dan 10 euro aan spenderen want alles meer overtreft de waarde van het totaal.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 17 augustus 2004 @ 08:41:
Gebruikte voeding zoeken of een ander MB voor deze PC. Zou er niet meer dan 10 euro aan spenderen want alles meer overtreft de waarde van het totaal.
ik weet het maar dat is me nog niet gelukt om duidelijk te maken.

Dan krijg je naar je hoofd geslingerd dat een nieuwe duurder is en nu valt dat ook nog wel mee. Maar goed dan gaat er gewoon een nieuwe voeding en eventueel mobo in, het is mijn geld toch niet.
Pagina: 1