Ik ben op het moment bezig een site van een nieuw jasje te voorzien en alles liep verder prima, totdat ik vanmiddag in een dolle bui 's aan het experimenteren ging met een print stylesheet.
Uiteraard voor het te gebruiken stylesheet een media selector gebruikt in het LINK element in de HEAD van de pagina, maar ik kom er gewoon niet uit.
De bedoeling is dat de kop en voet van de html pagina op elke printout komen (of in ieder geval de voet, die's echt belangrijk).
De opzet van de pagina is redelijk simpel en modulair:
Nu is het me prima gelukt om de bewuste footer op elke pagina te prakken (position: fixed) maar ik krijg een nette marge BOVEN die voet maar niet werkend. @page wil niet werken, maar dat klopt (helaas) omdat niemand het ondersteunt, zelfs Firefox doet er helemaal niets mee (hier althans).
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Uiteraard voor het te gebruiken stylesheet een media selector gebruikt in het LINK element in de HEAD van de pagina, maar ik kom er gewoon niet uit.
De bedoeling is dat de kop en voet van de html pagina op elke printout komen (of in ieder geval de voet, die's echt belangrijk).
De opzet van de pagina is redelijk simpel en modulair:
code:
1
2
3
4
5
6
| <div id="pagina"> <-- om ook in IE de page te centreren
<div id="kop"> alle Header bende </div>
<div id="zijbalk"> Zaken als menu zitten hier </div>
<div id="inhoud"> Spreekt voor zich </div>
<div id="voet"> de Footer </div>
</div> |
Nu is het me prima gelukt om de bewuste footer op elke pagina te prakken (position: fixed) maar ik krijg een nette marge BOVEN die voet maar niet werkend. @page wil niet werken, maar dat klopt (helaas) omdat niemand het ondersteunt, zelfs Firefox doet er helemaal niets mee (hier althans).
Heeft iemand een oplossing hiervoor?