Toon posts:

Probleem flashen Asus A7N8X-E deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
IK heb deze board Asus A7N8X-E deluxe nog maar een paar dagen en wilde het met behulp van AWDFLASH.exe de nieuwste bios 1012-E.Bin erop flashen, maar nadat ik de filename intyp bij source file in AWDFLASH.exe krijg ik eronder de volgende melding te zien:

Bios Image File Is For nForce Chipset Only!!

Vervolgens na het saven van de oude bios druk ik bij de vraag of ik de nieuwe bios wil programmeren op Y gebeurt er niks. Ik neem aan dat die boodschap een warning is en daarom de bios niet wordt geflashed. Maar die warning is toch onzin, want Asus A7N8X-E deluxe heeft een nForce chipset, dus ik begrijp er niks van. Ik heb ook een oudere biosversie gebruikt en kreeg hetzelfde melding te zien. Weet iemand misschien hier iets van, anders moet de board maar terug worden gestuurd, want ergens klopt hier iets niet.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Die melding krijg je altijd, dus daar zal het niet aan liggen.
Heb je ook de nieuwste AWDFLASH?

Verwijderd

AWDflash heb je in principe niet nodig, die zit ingebouwd in de bios zelf (daarnaast kun je ook flashen met een bootdisk/cd of in Windows [dat laatste raad ik niet echt aan]). Het enige wat je nodig hebt is een geformateerde diskette met daarop 1012-E.BIN

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 02:18 ]

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
waarom geen Asus Update gebruiken ? Dan wordt ie gewoon in windows geupdate , ff rebooten en klaar..

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

IK heb ook de nieuwste AWDFLASH.exe.

Als ik die AWDFLASH.exe niet op de diskette heb staan, moet ik dan gewoon die bios op een lege diskette zetten en dan bij de Mbo logo op Alt + F2 drukken en vervolgens vanaf daar de bios flashen?

Als ja, dan zal ik dat eens proberen.

IN ieder geval, het volgende geprobeerd:

Diskette formatteren en alleen de bios erop gezet. Bij MoBo Logo op Alt + F2 ingedrukt. Maar daar loopt het scherm vast als ik iets wil intypen, dus helaas is dat niet gelukt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 02:52 ]

• lawtshjj
  • Laatst online: 06-08 08:21
Gebruik gewoon asusupdate zoals QSYS zegt, scheelt een hoop moeite.

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:35

scorched

Maximum Overdrive

ik gebruik Asus update ook altijd, is nog nooit fout gegaan (afkloppen ;) ) Wat ik er wel bij moet zeggen dat het programma meestal niet de nieuwste biossen weergeeft die asus heeft uitgegeven

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de USASUupdate gebruikt en van daaruit de juiste bios geselecteerd en gewoon in windows xp de bios geflashed.

Alleen wat irritant was dat na d enieuwe bios update windows xp niet meer wilde starten, dan kreeg ik een blauwe scherm. IK moest dus opnieuw Win xp installeren. Enig idee hoe dat zou komen? Bij mijn vorige boards kreef ik nooit een blauwe scherm na een biosupdate.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien had je eerst alle BIOS instellingen na moeten kijken. Na de flash kan er wat verandert zijn aan timings, boot-volgorde, etc...

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik ook gedacht, daarom gign ik ook na de biosupdate voor de zekerheid vor loading defaults kiezen, maar helaas ging dat ook niet helpen.

IK zal bij d evolgende biosupdate dan erom denken dat zoiets waarschijnlijk wer kan gebeuren. Wel beetje irritant dat dan na elke biosupdate windows opnieuw moet worden geinstalleerd.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Kijk uit met flashen met AWDFlash... tis bij mij ook es grandioos mis gegaan. Het beste kun je de E-Deluxe flashen met parameter /nbl

Kijk voor mijn mislukking maar eens:
[rml][ BIOS] ASUS Bootlock na misflash[/rml]

Hij doet ut nog wel overigens :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Het is bij mij al een keer misgegaan met de ingebouwde flash tooltje van asus zelf en met liveupdate durf ik het sowieso niet aan. Je hoort nogal vaak dat het dan misgaat. (vaak genoeg gezien bij andere mensen). Wanneer asus een dual bios in gaat bouwen dan is het wat veiliger om het vanuit windows te doen :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
Net geupdate naar 1012 via Asus Liveupdate, ging perfect.

Echter was m'n probleem hierdoor niet opgelost, wat ik wel had verwacht gezien de releasenotes van 1012.

Ik kan nog steeds niet booten van de onboard RAID controller zodra er een PCI SATA controller in het slot zit met daaraan een harde schijf.. hij blijft hangen na beide controllers.
Pagina: 1