Toon posts:

DVD brander stopt ermee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Sinds een paar dagen heb ik een 8 speed dvd brander van het merk NU in mn computertje gebouwd. Stekkertjes allemaal goed en gescheckt... Dvdrom is master, dvd rewriter is slave...
Na veel gekloot filmpje gedownload... gecomprimeerd naar dvdtje..en aan de slag met de brander...
Inmiddels 5 dvd schijfjes verknoeid.. en 2 gewone cdtje... de dvd brander gaat vrolijk branden en na ongeveer 7 a 8 procent.. stopt ie ermee.. hupsakee.. schrijffout wordt er vermeld..en het schijfje kan wel weer de prullebak in.
Ik heb met meerdere brand programma's geprobeert... Record now die er bij geleverd was en nero 6,3.. en ook die kapt ermee...

Iemand enig idee wat er aan de hand kant zijn.. zou er reuze blij mee zijn want hier wordt ik zeer chagarijnig van!

alvast bedankt!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 19:39

Xof

dvd brander defect, dus omruilen?

En dubbelposten is niet gewenst hier

Edit: @defcon2, hij moet idd op master staan, maar ik denk niet dat het echt heel veel zal uitmaken voor de werking van de brander :)
En NU is een nederlands merk :)

[ Voor 57% gewijzigd door Xof op 15-08-2004 01:20 ]

Verwijderd

Zet de brander eerst maar eens op Master.
Ondersteunt de brander de bufferunderrun technologie? heb je dat aanstaan?
Merk NU ken ik namelijk niet

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 01:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het dubbelposten, maar een goed forum kon ik er niet voor vinden.. mijn excuses!

Ik zal morgen de brander omzetten naar master en de ander naar slave..daar zat ik zelf ook al aan te denken...

Ik heb geen idee of de brander bufferunderrun technologie ondersteund? Waar kan ik dat vinden?

Was aanbieding bij Norrod.. dus vandaar een vaag merk haha ..

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Goh, is zeker mode om zowel op fok als op got hetzelfde onderwerp te posten.
Nahja ik herhaal mijn vraag dan maar.

Is je pc wel snel genoeg om de buffer vol te houden.
Mijn pc trekt dat namelijk niet op volle snelheid.

• Xof

Xof

offtopic:
http://www.nu-global.com
Ik dacht dat het een nl merk was, maar dat is het toch niet. Iemand vertelde dat mij een keer :)

Verwijderd

twiFight schreef op 15 augustus 2004 @ 01:22:

Is je pc wel snel genoeg om de buffer vol te houden.
Mijn pc trekt dat namelijk niet op volle snelheid.
Daar doelde ik op met hem op Master zetten, dat kan wel wat uitmaken of je op Master of slave brandt

Verwijderd

Topicstarter
ja op fok de vraag ook maar gesteld... 2 weten meer dan 1 haha..

Mijn buffer is toch meestal zo'n 50 % vol... dus als ik jou goed begrijp,, zou ik dan niet op 8 speed moeten gaan branden maar op bijvoorbeel 4 speed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 01:26:
dus als ik jou goed begrijp,, zou ik dan niet op 8 speed moeten gaan branden maar op bijvoorbeel 4 speed?
Probeer dat maar eens ja, misschien dat dat ook wil helpen
dat extra dvdtje maakt nu ook niet meer uit toch? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 01:30 ]

• Xof

Xof

Maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe snel je pc precies is.. als het een langzame pc is kan dat problemen geven icm buffer idd :)
Met een snelle pc zou het niet superveel uitmaken als die op slave staat (al zou ik het dan nog niet doen :P)

En heb je wel 8x dvd's en geen 4x :)
Maarja je zegt dat je ook 2 cd's hebt verknald dus dat heeft daar dan weer niks mee te maken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4x speed dvd's moet dat dan uitmaken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geleive voortaan topics in het juiste subforum te posten- in dit geval Opslagmedia & I/O Controllers. Deze keer move ik'm wel voor je, maar ik raad je dringend aan om de GoT Huisregels door te nemen om te zorgen dat je de volgende keer niet de plank zo misslaat...

Move OH->OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik had vergelijkbare problemen ( iets minder ) heb op aanraden van nutech zelf de 375 bios opgezet en daarna opnw nero geinstalld. Was het einde van mij problemen.

http://www.nu-global.com/...port/01_manuals.php?sID=2

Verwijderd

Topicstarter
wat houdt dat zo ongeveer in..die bios 375? Wat is dat haha

Verwijderd

lees je eens in zou ik zeggen :)

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 11:55:
Ik heb 4x speed dvd's moet dat dan uitmaken?
4x zou ik iig niet op 8x gaan branden, ik weet niet op welke snelheid je ze brand :)
(maar nero zou ook al een melding moeten geven dat het niet op een hogere snelheid kan)

firmware update zou kunnen helpen, simpel gezegd is dat de software die in de brander zit en die kun je updaten met een nieuwere versie. En hierbij gaat het dus op versie 375.

Verwijderd

Topicstarter
aha daar heb ik wat aan :-)... mmm nog maar eens proberen dan! Thanks!

Verwijderd

als je op die link kijkt en een in het verleden snuffelt van de nutech dan lees je oa dat er heel veel problemen zijn geweest! Philips die dezelfe brander levert had zijn zaakjes wel voor elkaar en de NUTECH met het loop werk van phlips niet.
Pas vanaf bios versie 372 loopt de brander stabiel!

Als je de boel gaat flashen ---> opstarten veilige modus --> ondertussen heb jij je bios met ingebouwde tool uitgepakt in een directory en flash je um!
Let er wel op dat er geen dvd in zit. Daarna compueter rebooten

Mijn nutech hangt als slave aan mijn HD

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Ik had geen dual dvd brander dus ik heb wat andere updates geprobeert... (voor de ddw-081 )
Ik heb hem inmiddels van slave naar master gedaan... en toen zelfs een downgrade gedaan... 2 gewone cdtjes gebrand en die heeft ie goed gedaan... ik zal nu eens een dvdtje proberen... op hoop van zegen... hij doet in ieder geval al meer dan gisteren :-)

Verwijderd

ik had een 081 dat werd een 082........

Verwijderd

Topicstarter
aha okay..

nou inmiddels ook dvdtje gebrand ging prima.. Op de computer speelde ie hem prima af.. op de tv bleef na verloop van tijd get geluid en beeld haperen.. beetje stotteren, maar dat zal wel niet aan de dvd brander liggen, maar aan dat vreselijk ingewikkelde dvd omzetten etc etc..

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 23:14
De Nu Tech DDW-081 was verschrikkelijk, voor de meeste recente firmware releases. Die lossen toch een bult op, en zal de brandkwaliteit en media compatibiliteit flink verbeteren. Firmware flashen een absolute must als je deze drive hebt aangeschaft (wel een koopje nu trouwens, voor 55 euro bij Norrod en Media Markt Enschede).

En na nieuwe firmware update kun je tenminste ook nog eens DVD-R schrijven.

@Laurenshof: ook Philips had een matige firmware in het begin hoor, als er twee identieke branders (qua loopwerk: Philips Nexperia PNX7850 chipset) goede firmware hadden, dan waren dat wel de Benq DW-800A en de HP DVD 400i.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• Xof

Xof

Kajun schreef op 17 augustus 2004 @ 02:36:
De Nu Tech DDW-081 was verschrikkelijk, voor de meeste recente firmware releases. Die lossen toch een bult op, en zal de brandkwaliteit en media compatibiliteit flink verbeteren. Firmware flashen een absolute must als je deze drive hebt aangeschaft (wel een koopje nu trouwens, voor 55 euro bij Norrod en Media Markt Enschede).

En na nieuwe firmware update kun je tenminste ook nog eens DVD-R schrijven.

@Laurenshof: ook Philips had een matige firmware in het begin hoor, als er twee identieke branders (qua loopwerk: Philips Nexperia PNX7850 chipset) goede firmware hadden, dan waren dat wel de Benq DW-800A en de HP DVD 400i.
Het schijnt dat je tegen betaling de brander toch ook +/- kan maken? :)
Pagina: 1