Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

cd-rom knop verleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nou een extern kastje aan het maken met een power en reset knop e.d.
en nou wilde ik ook 2 knopjes in dat kastje hebben op mijn cd-rom spelers te openen.

hoe kan ik dit doen zonder aan de knop zelf de solderen (ik wil mijn garantie behouden)
kan dit uberhaubt?

zoekfunctie zegt hier verder niks over.
alleen maar doorlussen vanaf de print had ik gevonden maar dat wil ik dus niet.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

frontje kun je er volgens mij vrij makkelijk afhalen, dus je zou het zonder te solderen aan elkaar moeten gaan koppelen :)
Ducktape? :D

• HunterPro
  • Niet online
door middel van een seriele interface oid die je op de pc uitleest met een applicatie die een trigger naar het OS stuurt om de drive te openen :)

• HunterPro
  • Niet online
Xof schreef op 15 augustus 2004 @ 01:10:
frontje kun je er volgens mij vrij makkelijk afhalen, dus je zou het zonder te solderen aan elkaar moeten gaan koppelen :)
Ducktape? :D
frontje eraf halen is modden. Met ducktape klooien is je mooie drive in een vuilnisbak met ejectknop omtoveren. Verder leuk plan, sherlock.

• Xof

Xof

HunterPro schreef op 15 augustus 2004 @ 01:30:
[...]

frontje eraf halen is modden. Met ducktape klooien is je mooie drive in een vuilnisbak met ejectknop omtoveren. Verder leuk plan, sherlock.
Ducktape was ook niet heel serieus bedoelt, maar niemand kan toch zien dat je het frontje eraf gehaald hebt? Het is er nml heel makkelijk af te halen en er ook weer op te zetten :)

Maar kun je met software trouwens ook weer je drive sluiten? standaard via windows kun je hem alleen openen iig :)

• HunterPro
  • Niet online
Xof schreef op 15 augustus 2004 @ 01:32:
[...]

Ducktape was ook niet heel serieus bedoelt, maar niemand kan toch zien dat je het frontje eraf gehaald hebt? Het is er nml heel makkelijk af te halen en er ook weer op te zetten :)

Maar kun je met software trouwens ook weer je drive sluiten? standaard via windows kun je hem alleen openen iig :)
druk eens rechts op deze computer -> beheren. Ga naar opslag -> verwisselbare opslag -> bibliotheken. Bovenin vind je bij een lege drive een ondersteboven ejectbutton bij je cd/dvd drive. Als je drive openstaat en je daar op klikt en next klikt in de wizard die je krijgt, gaat je drive dicht. De api is er dus wel zeker. Kwestie van goed zoeken op msdn denk ik zelf.

Reden dat er geen 'inject' functie direct in explorer zit, is dat het een generieke functie is die voor zowel zipdrives als cd's/dvd's wordt gebruikt. En een zipdrive kan helaas niet autonoom een disk uit je handen trekken ;)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee je kan met Windows kan je die CDromspeler ook dicht doen en openen. Je hebt namelijk dos software die het kan. Ik ken het programma wel en ik dacht dat het bij vroeger Hitachi zat. Mijn Easy Buddy van ECS gebruikt geen eigen cdromknop maar een externe die naast de cdrom zit. Je kan dus iedere cdromspeler of wat dan ook gebruiken en deze gaat open en dicht maar bij mij hapert dan even het geluid en gaat daarna weer verder(echt een nadeel soms). Ik kan wel eens kijken hoe dat zit want ik ben deze computer toch weer zat(veel te langzaam).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Xof

Xof

hehehe leuk om te weten.. dit wist ik niet
Wat je allemaal wel niet nog meer kan vinden onder windows ;)

Maar dan is dit idd gewoon te programmeren, zullen vast geen programma's bestaan dit via een interface een cdrom speler opent :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 01:08:(ik wil mijn garantie behouden)
Tja... In CME is "garantie" volgens mij niet zo'n gerespecteerd begrip ;)

Ik zou zelf inderdaad een interace maken en en even een tooltje voor schrijven...

Verwijderd

Xof schreef op 15 augustus 2004 @ 01:40:
hehehe leuk om te weten.. dit wist ik niet
Wat je allemaal wel niet nog meer kan vinden onder windows ;)

Maar dan is dit idd gewoon te programmeren, zullen vast geen programma's bestaan dit via een interface een cdrom speler opent :)
cd-eject.exe en cd-close.exe zijn in 1001 namen en varianten te vinden op het grote boze internet :)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58

Creesch

bla bla!

heel simpel id die met binnen schiet, laat de cd-rom knop indrukken door iets anders(wat weet ik zo even niet, iig iets dat klein is) die verbonden is met de open en sluit knop op jou externe kastje

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dicht gaat ie ook als je licht tegen de lade drukt. Mijn vader blijft die lade er in zijn pc altijd in rammen ook als ik zeg dat er een knopje voor is. Die pc is nu 4 en een half jaar en alles doet het nog dus zo kan je em ook gewoon dicht doen.

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 03:06:
[...]

cd-eject.exe en cd-close.exe zijn in 1001 namen en varianten te vinden op het grote boze internet :)
Ja maar als je toch bezig bent de seriele interface te programmeren, kan dat er ook nog wel bij. Lijkt me een paar regels code :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48

Swerfer

Hmm...

Relais slopen, en de kern die normaal het contact in of uitschakeld gebruiken om tegen het knopje aan te drukken...

Wel een wat krachtiger relais gebruiken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 drives 1 daarvan is een net nieuwe benq dw1600 daar wil ik mijn garantie behouden maar ik heb ook nog een dvd speler
van die dvd speler mag mijn garantie gerust vervallen misschien dat ik het daar op uitprobeer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 14:28 ]

• Xof

Xof

Ik zit me trouwens net te bedenken dat een softwarematige oplossing dus alleen met windows lukt en niet als je computer net aan zet en je een cd moet booten.. lastig als je bijv. windows niet meer inkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik wil mijn gewone knopje ook nog gewoon behouden.
maar ik heb net mijn dvd-speler open geschroef maar dan zou ik echt het oude knopje eraf moeten halen om de nieuwe erop te zetten en daar heb ik dus geen zin in.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:28

Soul__assasin

de Belbelg

je moet er inderdaad voor zorgen dat je de lade op elk moment openkrijgt..

ik heb het onlangs gehad dat mijn windows niet meer wou booten op een lan en wij hebben de volgende constructie gemaakt :+

http://users.skynet.be/Assasin/lan023.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Soul__assasin op 15-08-2004 19:40 ]

www.weefab.com

• Riesjart
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2022
Absolute Controle 1.72
Is te downloaden bij http://www.download.com
Hiermee kan je de drives openen en sluiten.

Neon rulez

Verwijderd

Nu zit ik dit te lezen, en ik denk dan zelf dat je voor een probleem kan komen te staan als je een nieuwe windows setup wilt doen.
Stel: Je kan om de een of andere manier niet meer in windows komen. (ik heb zelf geen diskette station)
En je moet dan windows vanaf cd-rom gaan instaleren.
Hoe krijg je dan je cd-rom speler in hemelsnaam open :|

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 11:11

scorched

Maximum Overdrive

met een stalen pin in dat hele kleine gaatje in je frontje 8)

Verwijderd

scorched schreef op 16 augustus 2004 @ 09:42:
met een stalen pin in dat hele kleine gaatje in je frontje 8)
Ships ja, sterk punt. 8) 8)7 :?
Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, mensen ik ga eens ff modden >:)

Verwijderd

Windows Explorer/verkenner -> Rechtsklikken op CD-Rom -> Eject ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 10:10 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 10:09:
Windows Explorer/verkenner -> Rechtsklikken op CD-Rom -> Eject ?
Als je nou ff de moeite neemt om het topic door te lezen, dan zie je dat dat allang gezegd is, en dat het niet hetgene is waar TS om vraagt.... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 16-08-2004 10:41 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Meelobee schreef op 16 augustus 2004 @ 10:41:
[...]

Als je nou ff de moeite neemt om het topic door te lezen, dan zie je dat dat allang gezegd is, en dat het niet hetgene is waar TS om vraagt.... :O
Klopt, maar iets ingewikkelder dan ik het beschrijf.

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 10:47:
[...]

Klopt, maar iets ingewikkelder dan ik het beschrijf.
En als je het topic had gelezen dan had je ook geweten dat de standaard eject in windows via de rechtermuisknop je lade niet sluit.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 09:20:
Nu zit ik dit te lezen, en ik denk dan zelf dat je voor een probleem kan komen te staan als je een nieuwe windows setup wilt doen.
Stel: Je kan om de een of andere manier niet meer in windows komen. (ik heb zelf geen diskette station)
En je moet dan windows vanaf cd-rom gaan instaleren.
Hoe krijg je dan je cd-rom speler in hemelsnaam open :|
Kijk eens 4 reacties naar boven :P

[ Voor 17% gewijzigd door Xof op 16-08-2004 11:47 ]

• mathijs274
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-04-2021
EDIT: me server ligt eruit.. ff andere plaatst voor fotos :(

Hoi,

Ik wou ook even mijn mening kwijt.
Volgens mij kan het je beste toch even wat solderen. Dit lijkt alles te
slopen, maar als je een beetje netjes werkt, heb je de beste oplossing
zonder ducktape, externe programmas nodig etc.

Ik heb hier een paar fotos gemaakt van mijn oude drive, en wat research gedaan

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijs/cdrom1.jpg
http://members.home.nl/mathijs/cdrom1.jpg"

Dit is dus me oude cdrom speler

Hier een plaatje van hetgene wat belangrijk is:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijs/cdrom2.jpg
http://members.home.nl/mathijs/cdrom2.jpg

zoals je ziet heb je een 5v aansluiting en een paar aan massa.
Wat jij nu moet doen is een schakelaar in je kastje maken, waarbij 1 pootje
van je schakelaar aan de massa zit, en het andere pootje van je schakelaar aan
het +5V punt op foto2

Hiermee lijk je kortsluiting te maken, maar dat is niet helemaal waar. Er zit een zogenaamde Pull-down weerstand in het circuit, waardoor je de stroom begrenst. Dit wordt al heel lang toegepast in electronica. Hieronder een schematje om het wat duidelijker te maken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mathijs/cdrom3.jpg
http://members.home.nl/mathijs/cdrom3.jpg

Hopelijk kan je hier wat mee!

Succes,

Mathijs

[ Voor 14% gewijzigd door mathijs274 op 16-08-2004 12:25 ]

TIP: flash nooit je bios in Windows... zoals ik deed :S

Verwijderd

misschien een betje een aparte vraag, maar waarom wil je de knoppen van de CD/DVD spelers op dat externe kastje hebben?
als je een cd verwisselt moet je toch bij de lade zijn dus dan lijkt het me zelfs makkelijker om een knopje daar vlakbij te hebben, anders moet je eerst op je bureau op de knop drukken en dan alsnog naar de CDrom speler om de CD erin te doen ...

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb gewoon zin om wat te tweaken :)

bij mij zit er bij deze compter rechter knop ook een inject knopje
dat valt mij nu pas op
deze heb ik volgens mij pas sinds mijn laatste windows install
Pagina: 1