PC crashed herhaaldelijk door geheugenfout?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Ik heb 2 dagen geleden een 9800PRO gekocht en geinstalleerd(aan RAM niet aangeweest dus)
nu heb ik sinds vandaag allerlei crashes meegemaakt waarmee ik gewoon een simpel blauw scherm krijg zonder text, en als ik windows foutenrapport verzend zegt die dat het het geheugen is.

Nu was eigenlijk de vraag, omdat ik niet aan het ram ben geweest, of zelfs nog maar in de buurt) ofdat de extra warmte die da 9800pro(stockspeeds en stock koeling) zou kunnen zorgen voor fouten methet geheugen of is men geheugen kapot/brack?

Ik loop al een half jaartje op dit geheugen dus als ik men aankoopbewisjej kan terugvinden dan kan ik misschien wel garantie krijgen maar zeker weet ik het niet :s

Ik heb Apacer PC3200 512MB RAM
op 3T staat die nu(stond eerst op 2.5T geloof ik(verzet van 2.5 naar 3 na de laatste crash) en op V=2.6
dus eigenlijk gewoon standaart, CPU: AMD 2500+ met sp 97 en niet overclcoked(dus daar komt ook niet al te veel warmte af)

Dank bij voorbaat,
Razer

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat dacht je van memtest86 downloaden, op floppy/cd zetten en lekker een nachtje (dus niet 3 minuten maar echt uren) laten bakken? :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De FAQ al helemaal doorgenomen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Post ook even al je specs, voeding, cpu enzo. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Entity_Razer
Ok ik ga morgen MEMTEST ee hele dag laten lopen(moder wilt niet dat de PC 's nachts aanstaat :| )

nu, specs:
A7N8X-X r.2
AMD 2500+ Barton core 1.65V, 1.8Ghz clcokspeed(dus standaart)
512MB DDR 3200+ RAM
Sapphire 9800pro (standaart geclocked)
300W Aopen voeding
-CPU koeling:
SP 97 met 92MM enermax
-Case fans:
2x 80mm Coolermaster fans

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Entity_Razer schreef op 15 augustus 2004 @ 00:25:
Ok ik ga morgen MEMTEST ee hele dag laten lopen(moder wilt niet dat de PC 's nachts aanstaat :| )

nu, specs:
A7N8X-X r.2
AMD 2500+ Barton core 1.65V, 1.8Ghz clcokspeed(dus standaart)
512MB DDR 3200+ RAM
Sapphire 9800pro (standaart geclocked)
300W Aopen voeding
-CPU koeling:
SP 97 met 92MM enermax
-Case fans:
2x 80mm Coolermaster fans
het is makkelijker gwn ff geheugen van iemand te lenen:-)dat bespaard je een test en dan weet je het sneller...ook kan je je geheugen is onderklokken, als dan de fout weg is is je geheugen zeker stuk. ik heb het probleem al een paar keer voorgehad :(

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ik heb een soorgelijk iets gehad. Had ik het geheugen (Corsair PC3200 @ 2-2-2-5) in het bankje het dichts bij de proc, allemaal geheugen fouten. Nu heb ik hem in het bankje die los staan en de problemen zijn over :/ Mischien kun je dat eens proberen?

• Entity_Razer
ija zal ik ook eens proberen maar het rare is dat het geheugen al een half jaar bijna op deze settings perfect werkt met processor overclcoked en al(RAM niet, ram is van makelijk die clocksnelheid)

en ik steek men 9800 pro erin en na een bios reset krijg ik dit :s

zal het zowizo eens proberen seves

Pagina: 1