Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[AMD-N00B] - Zo stil mogelijk...

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
AMD64-3400+ => nu gekoeld met boxed cooler.
Abit KV8-MAX => met Northbridge-fan.
Club3D FX5900 => met standaard fan.
Chieftec Dragon torentje => met geleverde 360W voeding.

Ik vind dat de PC nogal veel lawaai maakt, vooral als ik lekker wil slapen (hij staat op mijn slaapkamer). Na het e.e.a. te hebben gelezen in het AMD-cooling-topic en op verschillende sites, zie ik nog steeds niet echt wat het beste is voor mijn "eisen". Op zijn tijd speel ik een spelletje waarbij 3d-graphics redelijk intensief zijn, af en toe wat grafische programma's en (als Windows XP64 op de markt is) ook wat meer 3d-programma's (dus veel rendering te doen).

Mijn totale budget is ongeveer €100.- om de CPU en VGA stil te krijgen (of zo stil mogelijk, maar wel met redelijke temperaturen). En mogelijkerwijs kan ik nog wel ergens €75.- vrijmaken voor een stille voeding (met minimaal 360W en/of 17A op de 12V).

Oftewel: help... Wie raadt me iets aan waardoor mijn nachtrust niet langer in gevaar komt??

Verwijderd

nieuws: Nexus AXP-3200 met SkiveTek-technologie gereviewd Ik lees dit net op de frontpage, misschien iets voor je :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat dacht je van een Zalman setje?

Een CNPS 7000A-Cu koeler en een ZM-80D-HP koeler + OP1 (fan). Ben je voor nog geen 100 euro klaar.

Het is even werk om die VGA koeler te installeren, maar het koelt er goed. Met de meegeleverde 'Fanmate's' kun je het toerental regelen van beide koelers. Zo worden ze _erg_ stil.

Ik heb zelf ook beide koelers, en ik kan ze je echt aanraden. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Een woord, ZALMAN _/-\o_
koop de zalman zm80c of d -hp voor je videokaart (25 euro) en zet op je cpu CNPS700B cu koeler kan je zo'n 40 tot 45 euro voor rekenen dan is de meeste herrie al weg.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
[spam]

neem deze koeler voor je cpu: Thermaltake Fanless 103 koeler
neem deze koeler voor je videokaart: Zalman ZM80D
neem deze koeler voor je moederbord: Zalman NB47-J
neem deze voeding: Tagan TG380-U01

[/spam]

Veranderen naar eigen inzicht en de volgende keer beter zoeken :P

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die gaat niet passen op een AMD64 socket :9

Verder is idd een Zalman ZM80C/D-HP + OP1 een zeer goeie oplossing voor je videokaart. Misschien is wellicht een Thermaltake Silent Boost K8 iets voor jou AMD64, of idd een Zalman CNPS 7000.

Over de Zalman ZM80C-HP kan ik echter kort over zijn: " _/-\o_ "
dus de "D" opvolger zal nog beter zijn qua koeling en stilte "Duh ! :) "

Thermaltake Silent Boost K8 +/- € 35,-
Zalman ZM80C-HP +/- € 35,-

reviews zat over alle genoemde producten door de bovenliggende Tweakers & pricewatch geeft verder een indruk hoe duur die dingen zijn ;)

edit:
Google is je beste vriend :)

[ Voor 15% gewijzigd door rlkz op 15-08-2004 00:00 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien gaat mijn videokaart dus voorzien worden van een ZM80D-HP; dan zijn we daar vast over uit. De CPU wordt zeer waarschijnlijk verwend met de ZM-CNPS7000B-Cu, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Meer suggesties van harte welkom; voorlopig ga ik even genieten van de rest van mijn zeeeer korte weekend... :Z

Verwijderd

x86-based schreef op 14 augustus 2004 @ 23:51:
[...]

Die gaat niet passen op een AMD64 socket :9

Verder is idd een Zalman ZM80C/D-HP + OP1 een zeer goeie oplossing voor je videokaart. Misschien is wellicht een Thermaltake Silent Boost K8 iets voor jou AMD64, of idd een Zalman CNPS 7000.

Over de Zalman ZM80C-HP kan ik echter kort over zijn: " _/-\o_ "
dus de "D" opvolger zal nog beter zijn qua koeling en stilte "Duh ! :) "

Thermaltake Silent Boost K8 +/- € 35,-
Zalman ZM80C-HP +/- € 40,-
reviews zat ;)
Hehe, niet goed gelezen :), Zon zalman cooler is idd erg fijn, heb ik zelf ook. Voor een stille voeding kun je denk ik het beste een Nexus voeding nemen, die zijn gigantisch stil, hebben goede volt lijnen, en hebben goede prijs. (check deze link : http://www.silentpcreview.com/article28-page3.html) Voor je videokaart kun je ook een VGA Silencer overwegen, weet alleen niet zeker of die ook op jouw geforce gaat. Die is iig lekker makkelijk installeren, super stil, maar ook goede koeling. (hij koelt alleen je geheugen niet itt die zalman heatsink)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ook die zalman CNPS7000B koper/alu cpu koeler op mn athlon64-2800. Is echt heerlijk stil op het laagste toerental (op hoogste hoor je hem wel duidelijker) :) Mn voeding (standaard 300W in mn Aopen QF50 kast) en harde schijf (Maxtor Liquid Bearing) maken al standaard zeer weinig tot geen geluid. Northbridge fan heb ik niet. Alleen de fan van mn videokaart hoor je nu nog (gf4 ti4200). Daarvoor ga ik binnenkort zo'n zalman passieve vga koeler voor halen, en als het goed is is mn PC dan fluisterstil cq. onhoorbaar :) (behalve als harde schijf ratelt uiteraard).

Jij hebt in dit geval dus ook nog een NB fan. Die kun je ws. ook vervangen door een (passief) Zalman exemplaar.

Verder kan ik je aanraden om voor dat Zalman spul naar Vobis te gaan, want daar is het haast goedkoper dan in de pricewatch. Iig goedkoper dan hierboven een paar keer genoemd (cpu koeler (koper/alu versie) 29 euro en gpu koeler 22 euro).

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 19:32

Syngrow

Framerate is life

Die Zalmans zijn allemaal heel leuk spul, maar de TS heeft een Abit KV8-MAX3

Ikzelf heb dit bordje ook liggen (als backup) en de leuke 40mm OTES mosfet koeling maakt ook een klere herrie. Zelfs wanneer je hem dmv het in de bios te vinden fan control ding op 8v zet. Het is dus zeker aan te raden deze fan te verwijderen, of te vervangen door een stiller exemplaar.

Want anders zul je nog steeds geen effect hebben van die dure zalman oplossingen :)

Edit: voor de "northbridge" geld hetzelfde, deze wordt gelukkig niet echt heet, en daar kan dus de passieve zalman oplossing wel op denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door Syngrow op 15-08-2004 00:39 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Maxdevil: lees de DOC faq bovenaan dit subforum, en dan ook het deel over AMD koelers. Gebruik ook de search, dan zie je welke (stille) koelers de meeste aandacht hebben gekregen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.