Als er in een topic een euroteken geplaatst wordt (€), dan ziet deze er bij mij in Firefox 0.9.2 er als volgt uit:
� (plaatje:
)
Althans, bij een bepaalde post van Raymond, misschien dat hij er meer over kan vertellen hóe hij die precies heeft gemaakt, aangezien mijn euro t prima doet geloof ik..
De url-encode van deze char is %EF%BF%BD, terwijl mijn euro %E2%82%AC is.. Nou ja, maakt ook niet uit..
Het probleem is dus een charsetprobleem volgens mij. GoT heeft in zijn head staan: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15"> Firefox is uiteraard braaf en stelt zich hier op in. (Zoals jullie weten is de iso-8859-15-charset vrijwel hetzelfde als de iso-8859-1. Echter, de -15 is er speciaal voor de euro en er zijn nog wat andere characters anders..)
Verander ik hem echter handmatig naar iso-8859-1, dan doet hij het opeens prima?!?
Verder weet ik ook niet echt wat nou precies het probleem is, maar 't viel me ff op. Misschien kunnen jullie er iets mee

Hij laat echter mijn euro gewoon staan en maakt er geen &#xxx; van.. Misschien een idee om die ook meteen om te zetten? (na de correcte entitie van charset iso-8859-15 ofcourse)
� (plaatje:
)Althans, bij een bepaalde post van Raymond, misschien dat hij er meer over kan vertellen hóe hij die precies heeft gemaakt, aangezien mijn euro t prima doet geloof ik..
De url-encode van deze char is %EF%BF%BD, terwijl mijn euro %E2%82%AC is.. Nou ja, maakt ook niet uit..
Het probleem is dus een charsetprobleem volgens mij. GoT heeft in zijn head staan: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15"> Firefox is uiteraard braaf en stelt zich hier op in. (Zoals jullie weten is de iso-8859-15-charset vrijwel hetzelfde als de iso-8859-1. Echter, de -15 is er speciaal voor de euro en er zijn nog wat andere characters anders..)
Verander ik hem echter handmatig naar iso-8859-1, dan doet hij het opeens prima?!?
Verder weet ik ook niet echt wat nou precies het probleem is, maar 't viel me ff op. Misschien kunnen jullie er iets mee
edit:
Ik zie bij edit-bericht dat GoT die maffe euro opslaat als [norml]�[/] Hij laat echter mijn euro gewoon staan en maakt er geen &#xxx; van.. Misschien een idee om die ook meteen om te zetten? (na de correcte entitie van charset iso-8859-15 ofcourse)
[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 14-08-2004 23:45 ]