Toon posts:

pc werkte perfect, na vakantie: memory card error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jongens en meisjes,

Voor dat ik op vakantie werkte mijn pc perfect. Na de vakantie heb ik geen beeld meer :?

situatie

Voor de vakantie pc natuurlijk uitgezet, stekker eruit getrokken voor het geval er overspanning mocht zijn onweer

Na de vakantie loop ik naar mijn pc. zet hem aan (ja nadat ik de stekker er in had gedaan :+ ) en krijg geen beeld. Je hoort de pc ook niet doorstarten. Wel hoorde ik mn hd opspinnen.
Boxjes aan gezet en deze melden: memory card error.
Pc uitgedaan en er in gedoken (nerd :P ) En gekeken of mijn videokaart vast zat.
Deze zat vast. Kabel gectroleerd. Hielp ook niks.

PC boer gebeld: jongen, als je je geheugen nou eens in een ander bankje prikte. euhh ja sorry :D

Gedaan, en ja hoor. Pc startte op. Tenminste, in de BIOS kreeg ik een foutmelding er iets zou zijn met mijn CPU snelheid :? (XP 1700 OC'ed naar 1.50 GHZ )
Teruggezet naar 1100 mhz en daarna kon ik in windows terrecht.

einde situatie schets

vraag
Nu zul je zeggen; niks aan de hand hij doet het toch weer :? Jah zeker te weten, maar ik wilde toch vragen hoe dit kon gebeuren.

computerboer mompelde iets over: als je hem zolang van stroom afhaald wil de BIOS zijn instellingen wel is kwijtraken.

Nou wil ik de beste man wel geloven maar, ik denk niet dat het zo simpel ligt.

Is er nou iets brak: geheugen bank. Geheugen zelf. etc. etc. en waar komt dat dan door?

Het eerste waar ik aan dacht was geheugenbank. Maar de stekker was er uit dus het kan niet komen door overspanning. en het lijkt me sterk dat zo'n bankje spontaan kapot gaat :D

Of moet ik toch een memtestje draaien? (voor de vak. zaten er geen fouten in)

relevante systeem spec's:

ASUS A7V333
TwinMos 256 mb ddr pc 2700 geheugen
ASUS V7100 beeldplankje
AMD Athlon XP 1700

Ideeën?

Verwijderd

theoretische mogelijkheden zat. Als je het ding niet aan een geaard stopcontact hebt zitten kan het best zijn dat ie een oplazer heeft gekregen toen je de stekker erin deed... Of de kat kan er elke dag een paar keer kopjes tegenaan gegeven hebben ofzo...

maar in de praktijk: als je ene Pc zo lang van de 220 afhaalt kan het zijn dat je BIOs z'n instellingen ineens kwijt is. en als je bak dan ernstig geOCed is kan dat wel tot onverwachte meldingen lijden.
Wil je het testen? geheugen terug duwen in de bank waar je het uit haalde en booten. Doet ie het dan wel, dan weet je gelijk of je pc boer gelijk had.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Met mijn oude computer heb ik het ook gehad, als je hem aanzet geen beeld en niet willen doorstarten. Na vaak de resetknop in gedrukt te hebben wilde het soms na een paar minuten! nog wel weer werken maar dan hield ie het meestal maar een half uur uit en dan starte hij opnieuw op en bleef weer hangen. Dacht zelf eerst ook aan mn videokaart maar bleek achteraf gewoon mn geheugen, nieuw bankje erin en hopla draaien. Ik raad je aan van iemand een geheugenbankje te lenen en kijken of ie het dan wel goed doet, kan je dat alvast uitsluiten.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je de stekker uit je pc hebt gehad dan kan in de tussentijd best je biosbatterij leeggelopen zijn. Overigens loopt een XP1700+ standaard @ 1467MHz dus dat was dan wel een hele lichte overclock en loopt je systeem dus nu onderklokt.

Ik zou wel het één en ander testen, je bordje geeft niet voor niets die mem error ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Turkish schreef op 15 augustus 2004 @ 00:04:

Ik zou wel het één en ander testen, je bordje geeft niet voor niets die mem error ;)
dit ben ik met Turkish eens, maar een soortgelijk probleem is bij mij ook wel eens voorgekomen.

ik zou gewoon je geheugen stripjes testen ... als het probleem blijft voorkomen in hetzelfde bankje wil een bios reflash nog wel eens nuttig zijn ...

Verwijderd

Simpelweg evve bios kortsluiten/clearen (door middel van cmos batterij er uit of jumper setting the veranderen. alle oc weg halen. evve een tijdje aan de stroom te laten, om de batterij opteladen. en weer proberen. ZO niet dan evve memory testen. Piek spanningen kunnen nu eenmaal voorkomen wanneer met na enige tijd een stekker in een stopcontact stopt. vooral als het een paar dagen geleden geonweerd heeft ofzo. elektro blijft immers altijd even een tijdje hangen.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik denk dat je bios batterij weer ff op geladen/vervangen moet worden B)

Verwijderd

Topicstarter
humpf,

Ik wil mijn geheugen wel testen maar ik heb geen diskette drive. :/ :P

Nou ja, die zoeken we wel op dan.

sorry, dom beter kijken. Ook cd bootable gevalletjes |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 11:46 ]

Pagina: 1