jongens en meisjes,
Voor dat ik op vakantie werkte mijn pc perfect. Na de vakantie heb ik geen beeld meer
situatie
Voor de vakantie pc natuurlijk uitgezet, stekker eruit getrokken voor het geval er overspanning mocht zijn onweer
Na de vakantie loop ik naar mijn pc. zet hem aan (ja nadat ik de stekker er in had gedaan
) en krijg geen beeld. Je hoort de pc ook niet doorstarten. Wel hoorde ik mn hd opspinnen.
Boxjes aan gezet en deze melden: memory card error.
Pc uitgedaan en er in gedoken (nerd
) En gekeken of mijn videokaart vast zat.
Deze zat vast. Kabel gectroleerd. Hielp ook niks.
PC boer gebeld: jongen, als je je geheugen nou eens in een ander bankje prikte. euhh ja sorry
Gedaan, en ja hoor. Pc startte op. Tenminste, in de BIOS kreeg ik een foutmelding er iets zou zijn met mijn CPU snelheid
(XP 1700 OC'ed naar 1.50 GHZ )
Teruggezet naar 1100 mhz en daarna kon ik in windows terrecht.
einde situatie schets
vraag
Nu zul je zeggen; niks aan de hand hij doet het toch weer
Jah zeker te weten, maar ik wilde toch vragen hoe dit kon gebeuren.
computerboer mompelde iets over: als je hem zolang van stroom afhaald wil de BIOS zijn instellingen wel is kwijtraken.
Nou wil ik de beste man wel geloven maar, ik denk niet dat het zo simpel ligt.
Is er nou iets brak: geheugen bank. Geheugen zelf. etc. etc. en waar komt dat dan door?
Het eerste waar ik aan dacht was geheugenbank. Maar de stekker was er uit dus het kan niet komen door overspanning. en het lijkt me sterk dat zo'n bankje spontaan kapot gaat
Of moet ik toch een memtestje draaien? (voor de vak. zaten er geen fouten in)
relevante systeem spec's:
ASUS A7V333
TwinMos 256 mb ddr pc 2700 geheugen
ASUS V7100 beeldplankje
AMD Athlon XP 1700
Ideeën?
Voor dat ik op vakantie werkte mijn pc perfect. Na de vakantie heb ik geen beeld meer
situatie
Voor de vakantie pc natuurlijk uitgezet, stekker eruit getrokken voor het geval er overspanning mocht zijn onweer
Na de vakantie loop ik naar mijn pc. zet hem aan (ja nadat ik de stekker er in had gedaan
Boxjes aan gezet en deze melden: memory card error.
Pc uitgedaan en er in gedoken (nerd
Deze zat vast. Kabel gectroleerd. Hielp ook niks.
PC boer gebeld: jongen, als je je geheugen nou eens in een ander bankje prikte. euhh ja sorry
Gedaan, en ja hoor. Pc startte op. Tenminste, in de BIOS kreeg ik een foutmelding er iets zou zijn met mijn CPU snelheid
Teruggezet naar 1100 mhz en daarna kon ik in windows terrecht.
einde situatie schets
vraag
Nu zul je zeggen; niks aan de hand hij doet het toch weer
computerboer mompelde iets over: als je hem zolang van stroom afhaald wil de BIOS zijn instellingen wel is kwijtraken.
Nou wil ik de beste man wel geloven maar, ik denk niet dat het zo simpel ligt.
Is er nou iets brak: geheugen bank. Geheugen zelf. etc. etc. en waar komt dat dan door?
Het eerste waar ik aan dacht was geheugenbank. Maar de stekker was er uit dus het kan niet komen door overspanning. en het lijkt me sterk dat zo'n bankje spontaan kapot gaat
Of moet ik toch een memtestje draaien? (voor de vak. zaten er geen fouten in)
relevante systeem spec's:
ASUS A7V333
TwinMos 256 mb ddr pc 2700 geheugen
ASUS V7100 beeldplankje
AMD Athlon XP 1700
Ideeën?