nForce 1.0-0283 voor Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Allereerst, D'r zijn nieuwe nForce drivertjes voor Linux. Had een meuktrackert item toegevoegd, maar die heb ik nooit meer terug gezien, dus bij deze!
Version: 1.0-0283
Release Date: August 13, 2004

Release Highlights for 1.0-0283:

* Added support for Linux Installer
* Added support for SoundStorm (Hardware Mixing supported)
* Added support AC3 pass-through
* Added support for Ethernet driver statistics and configuration information through procfs
* Added support for 2.6 series kernels
* Added a new audio application, NVIDIA NVMixer, to do Volume control per channel, input selection, Speaker selection, Speaker cloning, Swap mic to Center/Lfe & LineIn to Surround L/R
Met andere woorden, support voor de 2.6 kernel, eindelijk :D

Haal hem hier van een HTTP server
Of hier van een FTP server!

En edit, oeps: er is ook een AMD64 versie, voor de nForce 3 mobo's neem ik dan aan:
die mag je hier ophalen

Heb ze geinstalleert (het .run bestand uitvoeren, dit is de installer die we al langer kennen van de videodrivers), nog niet uitgebreid getest, maar dat heeft een reden. De nForce Soundstorm drivers installeren wel op mijn FC2 bak (met 2.6.7-494.2.2 kernel), maar ik heb een Audigy in mijn PC steken. De nvnet drivers willen op mijn bak niet compileren, zal ik later eens uitzoeken, alhoewel ik denk dat ik daar zelf weinig aan kan doen.
Wel zag de NVMixer applicatie er erg netjes afgewerkt (doch simpel) uit, dat vond ik wel veelbelovend.
Dus, bij deze, wat vinden wij ervan? :)

[ Voor 21% gewijzigd door RSpliet op 14-08-2004 23:51 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

"De nvnet drivers willen op mijn bak niet compileren". Hoe bedoel je? Alleen de kernel interface misschien, maar de driver is toch wel zo binair als maar zijn kan.

Ik heb alleen *geen* idee, hoe ik zorg dat er geluid uit die speakers komt van mij.
Info:
Ik draai Linux, kernel 2.6.8 nu.
Ik heb geen OSS(ook geen emulatie in mijn kernel), wel alsa.

nvmixer ziet er leuk uit en geeft aan wat voor kernel ik heb en doet het ook helemaal.
Als ik iets in xmms speel via alsa, dan zegt hij dat hij geen device kan vinden (ik weet zeker dat ik een onboard Soundstormchip heb(dat is toch niet de intel driver?). Wat kan ik daaraan doen?

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 01:56 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Geweldig: ik kan nu mijn sblive uit mijn pc trekken en gewoon de onboard chip gebruiken voor het geluid. Eindelijk kunnen we nu ook hardwarematig mixen.

'T heeft ff geduurd, maar ik kan nu pas elke functie van mijn nforce moederbord stabiel gebruiken. Nvidia = OK!

Trouwens, ik heb hem nog niet geprobeerd (luie irondog w8 op de ebuild).

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Geweldig! Ik kan alleen geen alsa driver vinden in de package, kijk ik verkeerd of hebben ze alleen een OSS driver gemaakt?

En als ze alleen OSS hebben gemaakt, kan ik dan nog wel op de 1 of andere manier alsa + de nieuwe hardware mixing gebruiken?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Gerco schreef op 15 augustus 2004 @ 12:20:
Geweldig! Ik kan alleen geen alsa driver vinden in de package, kijk ik verkeerd of hebben ze alleen een OSS driver gemaakt?
Dat zie je goed.
En als ze alleen OSS hebben gemaakt, kan ik dan nog wel op de 1 of andere manier alsa + de nieuwe hardware mixing gebruiken?
Tis gewoon een Oss based driver. Wat je kunt doen is een mailtje sturen naar nvidia en vragen of ze een alsa based driver willen leveren. Ik heb zeker drie mailtjes naar ze gestuurd voor een hw mixing driver en ben al lang blij dat we nu eindelijk wat hebben.

Als we nu gewoon doorgaan met maitjes sturen krijgen we misschien ook wel een alsa based driver.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

irondog schreef op 15 augustus 2004 @ 12:30:
Tis gewoon een Oss based driver. Wat je kunt doen is een mailtje sturen naar nvidia en vragen of ze een alsa based driver willen leveren. Ik heb zeker drie mailtjes naar ze gestuurd voor een hw mixing driver en ben al lang blij dat we nu eindelijk wat hebben.
Ik ook, maar aangezien ik een puur alsa systeem draai op gentoo heb ik niet zoveel zin om alles opnieuw te gaan compilen met OSS support :)
Als we nu gewoon doorgaan met maitjes sturen krijgen we misschien ook wel een alsa based driver.
Hopelijk wel, maar in de tussentijd: Bestaat er zoiets als een OSS-alsa driver wrapper, om een OSS driver te kunnen gebruiken in alsa?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Ik kan de modules wel laden, en ze worden gebruikt, maar ze doen het alleen niet.
Dus heb ik nVidia maar even gespamd. :Y)

Als iemand het in zijn geheel aan de gang heeft op een nForce2(A7N8X), kan hij dan zijn kernel config met versie even hier neerzetten? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 12:52 ]

• RSpliet
Als je het logbestand wilt doorlezen, zie hier.
T komt ongeveer hier op neer:
[...]
-> No precompiled kernel interface was found to match your kernel; this means
that the installer will need to compile a new kernel interface.
-> Kernel source path: '/lib/modules/2.6.7-1.494.2.2/build'
-> Performing cc_version_check with CC="cc".
-> running command /bin/grep "^PATCHLEVEL ="
/lib/modules/2.6.7-1.494.2.2/build/Makefile | /usr/bin/cut -d " " -f 3
-> Kernel module filename is nvnet.ko
Cleaning kernel module build directory.
executing: 'cd ./nvnet; make clean'...
rm -f *.ko *mod.* *.cmd nvenet.o nvenetif.o *~ core
-> Building kernel module:
[...]
/tmp/selfgz3309/NFORCE-Linux-x86-1.0-0283-pkg1/nvnet/nvenet.c:1732: let op:
dereferencing `void *' pointer
/tmp/selfgz3309/NFORCE-Linux-x86-1.0-0283-pkg1/nvnet/nvenet.c:1732: error: r
equest for member `lock' in something not a structure or union
make[3]: *** [/tmp/selfgz3309/NFORCE-Linux-x86-1.0-0283-pkg1/nvnet/nvenet.o]
Fout 1
make[2]: *** [_module_/tmp/selfgz3309/NFORCE-Linux-x86-1.0-0283-pkg1/nvnet]
Fout 2
-> Error.
ERROR: The NVIDIA kernel module was not created.
ERROR: Installation of the network driver has failed. Please see the file
'/var/log/nvidia-nforce-installer.log' for details. You may find
suggestions on fixing installation problems in the README available on
the Linux driver download page at www.nvidia.com.
Die foutmelding hierboven komt een aantal keer voor, en hij stopt er mee door nvenet.o? Terwijl de 2.6 series kernel met .ko bestanden werkt. Ik ga niet in C zitten prutsen, dus ik wacht wel even

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 augustus 2004 @ 12:58:
Als je het logbestand wilt doorlezen, zie hier.
T komt ongeveer hier op neer:

[...]

Die foutmelding hierboven komt een aantal keer voor, en hij stopt er mee door nvenet.o? Terwijl de 2.6 series kernel met .ko bestanden werkt. Ik ga niet in C zitten prutsen, dus ik wacht wel even
Ik zou maar een andere compiler installeren. Ik heb gcc (GCC) 3.3.4 (Debian 1:3.3.4-7) en dat werkt (lees:compiled).

• RSpliet
[roy@Roy roy]$ gcc --version
gcc (GCC) 3.3.3 20040412 (Red Hat Linux 3.3.3-7)
Copyright (C) 2003 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions. There is NO
warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
Mjah, t blijft Redhat, zal wel de zwaar gemodificeerde kernel zijn waar ik moeite mee heb dan.

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
irondog schreef op 15 augustus 2004 @ 12:30:

hehe, dat doen ze op het gentoo forum ook, zie hier: http://forums.gentoo.org/...s=0&postorder=asc&start=0

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 augustus 2004 @ 13:52:
Mjah, t blijft Redhat, zal wel de zwaar gemodificeerde kernel zijn waar ik moeite mee heb dan.
Dat is 't ook. Daarom heeft nvidia dus ook binaries voor populaire distributies voor haar drivers (in elk geval voor de videokaarten).

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Added support for SoundStorm (Hardware Mixing supported)
Betekent dit dat ik ARTS-applicaties en OSS-apps tegelijk van de geluidskaart gebruik kunnen maken? Ik meen nl. gelezen te hebben dat als ARTS draait, de geluidskaart niet voor andere apps beschikbaar is.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Is dit nodig voor nForce3 bordjes? AFAIK zit zowat alles in de kernel zelf en is de RTL-soundchip compatibel met intel-8x0.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 23:40:
"De nvnet drivers willen op mijn bak niet compileren". Hoe bedoel je? Alleen de kernel interface misschien, maar de driver is toch wel zo binair als maar zijn kan.

Ik heb alleen *geen* idee, hoe ik zorg dat er geluid uit die speakers komt van mij.
Info:
Ik draai Linux, kernel 2.6.8 nu.
Ik heb geen OSS(ook geen emulatie in mijn kernel), wel alsa.

nvmixer ziet er leuk uit en geeft aan wat voor kernel ik heb en doet het ook helemaal.
Als ik iets in xmms speel via alsa, dan zegt hij dat hij geen device kan vinden (ik weet zeker dat ik een onboard Soundstormchip heb(dat is toch niet de intel driver?). Wat kan ik daaraan doen?
Zoek eens op gentoo.org staat een handleiding voor alsa. En om geluid uit een nforce2 te krijgen heb je de intel8x0 module nodig. ( staat ook achter deze optie )

Je kan via deze module en alsa ook spdif werkent krijgen, maar let op het is spfid OF analoog. Niet bijde :(

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ik heb met dmix alles mooi aan de praat gekregen via alsa. nu dacht ik dan eens de officiele driver te proberen omdat die hardwaremixing heeft, maar blijkt dat gewoon niet te werken omdat ze er geen alsamodule voor hebben gemaakt... hoe lang is 2.6 nu al uit? van 18 december... en daar was oss depricated... een half jaar dus al... mij lijkt het dat ze bij nvidia de linuxdrivers een niet al te grote prioriteit geven...
ik wacht dus op de alsadrivers, en tot die tijd, ... dmixen :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, en toch is het niet de bedoeling dat je hier een algemeen aankondigingstopic opent. We willen grote topics beperken, en op deze manier creeeren we er gewoon weer nieuwe. Als mensen problemen hebben met de nforce drivers mogen ze een eigen topic openen, die aan de policy voldoet.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.