Beste allemaal, mijn vriendin in brasil kan me niet smsen/bellen.
Ze heeft een mobiel met een braziliaanse provider genaamd TIM en een vast abbonement. Ik heb er een van T-mobile ook met een vast abbonement. Nu kan ik haar dus wel bellen/smsen maar zie niet naar mij
Volgens mij moet het gewoon kunnen, maar kan het nergens op het internet vinden en bij t-mobile konden ze me ook niet verder helpen.... Volgens mij moet ze gewoon +31 (mijn mobiele nummer zonder nul) draaien... Maar dat werkt dus niet. Las net ook ergens dat er 810 voor moet
dat hebben we nog overigens nog niet geprobeerd. Maar goed, iemand die me hier mee kan helpen? Alvast bedankt
Anoniem: 83963
waar je mee zit is dat t-mobile waarschijnlijk geen goede overeenkomst heeft met TIM, waardoor niet alle diensten werken.
wat ik op vakantiebellen.com zie, is dat ze het beste via TNL kan bellen, dus laat haar ff handmatig het netwerk instellen, misschien helpt dat.
wat ik op vakantiebellen.com zie, is dat ze het beste via TNL kan bellen, dus laat haar ff handmatig het netwerk instellen, misschien helpt dat.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 83963 op 14-08-2004 22:01 ]
Staat hier nix bij:
http://www.t-mobile.nl/pe...page/buitenlandtarief.asp
Ik d8 dat TIM samenwerkte met T-Mobile (iig is er bij mij in Italie ook vanaf T-nobile geswitched naar TIM )

Lama
http://www.t-mobile.nl/pe...page/buitenlandtarief.asp
Ik d8 dat TIM samenwerkte met T-Mobile (iig is er bij mij in Italie ook vanaf T-nobile geswitched naar TIM )
Owjaintoxicated schreef op 14 augustus 2004 @ 22:02:
[...]
Ehm, als ik het zo lees heeft ze een GSM met een SIM van een lokale provider. Maybe kan de topicstarter nog even bevestigen hoe dat precies zit?
Verder heb ik even de 'plz help!!' uit de titel gehaald; dat is op GoT namelijk niet echt nodig
Lama
[ Voor 89% gewijzigd door Notna op 14-08-2004 22:05 ]
Ehm, als ik het zo lees heeft ze een GSM met een SIM van een lokale provider. Maybe kan de topicstarter nog even bevestigen hoe dat precies zit?Dr.Göbb. schreef op 14 augustus 2004 @ 22:00:
waar je mee zit is dat t-mobile waarschijnlijk geen goede overeenkomst heeft met tim, waardoor niet alle diensten werken.
Verder heb ik even de 'plz help!!' uit de titel gehaald; dat is op GoT namelijk niet echt nodig
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Anoniem: 83963
als dat zo is, zou alleen tussen TNL en T-Mobile een goede overeenkomst zijn, volgens eerdergenoemde site, en met TIM niet dus.
Dit is geen probleem van t-mobile, maar van haar provider. Ze kan het beste even contact opnemen met de helpdesk van haar provider, en die kunnen haar precies vertellen wat er aan de hand is, en wat ze moet doen om het wel te kunnen.
Een mogelijkheid is dat bijvoorbeeld standaard buitenlandse nummers geblokkeerd zijn om misbruik te voorkomen. Één telefoontje naar haar helpdesk is voldoende om dat op te heffen.
Een mogelijkheid is dat bijvoorbeeld standaard buitenlandse nummers geblokkeerd zijn om misbruik te voorkomen. Één telefoontje naar haar helpdesk is voldoende om dat op te heffen.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Ik zal haar vragen of ze nog een keer naar haar provider kan bellen. Ze heeft idd een sim kaart van TIM (brasiliaanse provider). Want wat ik zo vaag vind is dat ik haar wel kan smsen, het nummer is dus ok? Gewoon +31 en dan de rest van mn mobiele nummer zonder nul..? Geen 810 ervoor ofzo
ze moet 003131 en dan jouw nummer zonder 0 draaien dan heb je kontakt spreek uit ervaring! Voorbeeld jouw nederlandse nummer is 020 1234567
dan draait zei 003131201234567
Daarbij moek nog wel zeggen dat het tenminste voor de streek/provincie Ceará
geld. Maar denk ook voor de rest van brazilië
edit:
Daarbij moek nog wel zeggen dat het tenminste voor de streek/provincie Ceará
geld. Maar denk ook voor de rest van brazilië
[ Voor 64% gewijzigd door lSltAlKeR op 14-08-2004 22:52 ]
Speedtouch freak
Het gaat hoer dus wel om mijn mobiele nummer helSltAlKeR schreef op 14 augustus 2004 @ 22:14:
ze moet 003131 en dan jouw nummer zonder 0 draaien dan heb je kontakt spreek uit ervaring! Voorbeeld jouw nederlandse nummer is 020 1234567
Ik gok van wel! Laat ze het proberen zou ik zeggen!Anoniem: 86423 schreef op 14 augustus 2004 @ 22:21:
[...]
Het gaat hoer dus wel om mijn mobiele nummer heJij gaf in je voorbeeld een huisnummer... Ik weet niet of dit dus ook werkt voor mijn mobiele nummer
Speedtouch freak
Anoniem: 82206
Waarom 003131? 00 is om internationaal te bellen en 31 is de landcode van Nederland. Waar is die 2e 31 dan voor?lSltAlKeR schreef op 14 augustus 2004 @ 22:14:
Daarvoor mag jij bij de KPN van brazilie zijn. Ik weet ut ook niet.Anoniem: 82206 schreef op 14 augustus 2004 @ 22:31:
[...]
Waarom 003131? 00 is om internationaal te bellen en 31 is de landcode van Nederland. Waar is die 2e 31 dan voor?
Maar zo werkt het is mijn ervaring! Kom net terug uit brazilie. Super vakantie gehad.
Ik denk zo iets van dat omdat brazilie zelf heel groot land is en zelf ook al met landcode zeg maar provincie codes werkt. DIe is 0031 is voor Nederland
en die 2de voor nog is de provinicie (dus gewoon in het land nederland) 31
Zo iets ofzo en dan pas de echte regio code blalala bla dus het nederlandse nummer. Tis maar speculatie
Speedtouch freak
jah, dat geldt ook voor mobiele nummers, de 0 van de 06 moet weggelaten worden.Anoniem: 86423 schreef op 14 augustus 2004 @ 22:21:
[...]
Het gaat hoer dus wel om mijn mobiele nummer heJij gaf in je voorbeeld een huisnummer... Ik weet niet of dit dus ook werkt voor mijn mobiele nummer
de 'kpn van Brazilie' is toch wel duidelijk.
Kun je haar de volgende test laten doen: laat haar bellen naar een Nederlands VAST nr.
Als dat is gelukt (op welke manier dan ook, +31201234567 of +3131201234...), heeft ze dus geen blokkade om internationaal te bellen.
Als ze jouw Tmobile nr niet kan bellen moet ze vragen aan haar provider waarom dat niet kan... niet aan Tmobile.
Kun je haar de volgende test laten doen: laat haar bellen naar een Nederlands VAST nr.
Als dat is gelukt (op welke manier dan ook, +31201234567 of +3131201234...), heeft ze dus geen blokkade om internationaal te bellen.
Als ze jouw Tmobile nr niet kan bellen moet ze vragen aan haar provider waarom dat niet kan... niet aan Tmobile.
LanVlam: met 'kpn van brazilië' wordt natuurlijk de algemene PSTN provider van brazilië bedoeld 
neem aan dat lSltAlKeR net als ik niet weet hoe dat bedrijf echt heet

neem aan dat lSltAlKeR net als ik niet weet hoe dat bedrijf echt heet
met een hamer past alles
Dit probleem komt heel vaak voor. Beide partijen dienen een overeenkomst te hebben. Zo kan het zijn dat je met Vodafone NL wel naar TIM Brazilië kunt sms'en en met KPN weer niet.
Ik werk zelf in een telefoonwinkel en beantwoord deze vragen van klanten voor alle zekerheid niet. Dus vragen als "kan ik met een Vodafone abonnement sms berichten versturen naar mijn vriendin in Timboektoe?" Dan verwijs ik ze naar de betreffende provider die meestal zelf ook geen antwoord kan geven op die vraag.
Bovendien veranderen de roamingpartners van provders om de zoveel tijd. Soms hoeft het neit expliciet om een roamingpartner te gaan, maar er zijn nou eenmaal providers die bepaalde sms berichten uit het buitenland blokkeren.
Hier is waarschijnlijk niks aan te doen.
Ik werk zelf in een telefoonwinkel en beantwoord deze vragen van klanten voor alle zekerheid niet. Dus vragen als "kan ik met een Vodafone abonnement sms berichten versturen naar mijn vriendin in Timboektoe?" Dan verwijs ik ze naar de betreffende provider die meestal zelf ook geen antwoord kan geven op die vraag.
Bovendien veranderen de roamingpartners van provders om de zoveel tijd. Soms hoeft het neit expliciet om een roamingpartner te gaan, maar er zijn nou eenmaal providers die bepaalde sms berichten uit het buitenland blokkeren.
Hier is waarschijnlijk niks aan te doen.
Als zij internet heeft en jij ook...zou ik het vanwege de kosten lekker bij Skype houden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
misschien wil ze helemaal niet bellen
)
Heeft ze het netwerk op automatisch staan?
Heeft ze langer dan 2 maanden dit nummer?
Heeft ze 900 Mhz toestel en hebben ze daar 1800Mhz?
Heeft ze het netwerk op automatisch staan?
Heeft ze langer dan 2 maanden dit nummer?
Heeft ze 900 Mhz toestel en hebben ze daar 1800Mhz?
met een dual band telefoon moet je het in brazilie gewoon redden. Ze kan wel gebeld en geSMSt worden dus de band is het probleem niet!
Je moet bij sommige providers wel eerst een factuur betaald hebben voordat je kan bellen in het buitenland, misschien heeft ze het abonnement pas zeer onlangs afgesloten?
Zie deze link: http://kropla.com/dialcode.htm
Dan is het wel duidelijk lijkt me zo. (Google op "brazil international access code" en gelijk eerste raak!)
Dan is het wel duidelijk lijkt me zo. (Google op "brazil international access code" en gelijk eerste raak!)
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
de landcode is het probleem niet?afterburn schreef op 16 augustus 2004 @ 10:28:
Zie deze link: http://kropla.com/dialcode.htm
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
als ze hier al over overeenkomsten praten, laat je vriendin dan eens naar iemand (een vriend van jou hier ofzo) met een andere provider bellen/sms-en.
no comment
bram212: zit je vriendin op haar thuisnetwerk (in Brazilië) of roamt ze via een andere provider (bijvoorbeeld in NL)?
met een hamer past alles
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/index.shtml
check deze link en kijk of haar provider een overeenkomst heeft met jouw t-mobile in Nederland voor dat roaming gedoe/geneuzel....
ok
toevoeging:
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/roa_brtc.shtml
Het is gelijk raak
mag je zelf doen)... maar zelf geen overeenkomsten om naar buiten te gaan ...
check deze link en kijk of haar provider een overeenkomst heeft met jouw t-mobile in Nederland voor dat roaming gedoe/geneuzel....
ok
toevoeging:
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/roa_brtc.shtml
Het is gelijk raak
Jammer, maar helaas ... ze kunnen dus wel dingen ontvangen (schijnbaar, naja, te lui om nederland -> t-mobile -> roaming partners -> brazilie te doen voor jeTIM Celular S.A. has no active roaming agreements with other network operators.
[ Voor 55% gewijzigd door cavey op 16-08-2004 10:49 ]
Misschien een andere goede tip: als je in brazilie een nederlands nummer wilt bellen moet je het volgende doen: 0021 31 netnummer (zonder nul) Abonneenummer.
Heb daar ervaring anders kan je niet bellen naar een buitenlands nummer...
Heb daar ervaring anders kan je niet bellen naar een buitenlands nummer...
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Anoniem: 121124
Ze zal waarschijnlijk de "código da provedora" voor het landnummer moeten zetten, dat is bij internationale gesprekken noodzakelijk. Dus in plaats van 0031....
00XX31... waarbij XX de carriercode is. In het geval van TIM Brasil is de carrier code (0)41. In haar geval wordt het dus 004131.... en dan de rest van het nummer, je 06-nummer (zonder 0 natuurlijk).
Die door iemand anders genoemde 003131... zou eventueel ook kunnen werken, want dan gebruik je de carrier code van Telemar, een andere carrier/exploitant. Let wel, twee keer 31 is hier toeval, de eerste 31 staat voor de carrier (Telemar), de tweede 31 voor het land (Nederland).
Voor de veiligheid zou ik toch maar 004131... kiezen. Dat zou zeker moeten werken want je gebruikt dan als carrier de exploitant waarbij je je contract hebt afgesloten. Anders ben je afhankelijk van de roaming-contracten tussen Braziliaanse exploitanten.
Ik spreek overigens niet echt uit ervaring, ik heb dit van de Braziliaanse websites geplukt. Het lijkt me toch de moeite waard het eens te proberen.
Lukt het dan nog niet, dan zouden het kiezen van internationale nummers geblokkeerd kunnen zijn. Niet erg waarschijnlijk, want dat moet je doorgaans aanvragen. Maar misschien kan het ook via het toestel.
Overigens zou het ook nog van belang kunnen zijn (niet erg waarschijnlijk), dat TIM nog van twee systemen gebruikmaakt: GSM (nieuw) en TDMA (oud).
Succes, Jan Coolen
00XX31... waarbij XX de carriercode is. In het geval van TIM Brasil is de carrier code (0)41. In haar geval wordt het dus 004131.... en dan de rest van het nummer, je 06-nummer (zonder 0 natuurlijk).
Die door iemand anders genoemde 003131... zou eventueel ook kunnen werken, want dan gebruik je de carrier code van Telemar, een andere carrier/exploitant. Let wel, twee keer 31 is hier toeval, de eerste 31 staat voor de carrier (Telemar), de tweede 31 voor het land (Nederland).
Voor de veiligheid zou ik toch maar 004131... kiezen. Dat zou zeker moeten werken want je gebruikt dan als carrier de exploitant waarbij je je contract hebt afgesloten. Anders ben je afhankelijk van de roaming-contracten tussen Braziliaanse exploitanten.
Ik spreek overigens niet echt uit ervaring, ik heb dit van de Braziliaanse websites geplukt. Het lijkt me toch de moeite waard het eens te proberen.
Lukt het dan nog niet, dan zouden het kiezen van internationale nummers geblokkeerd kunnen zijn. Niet erg waarschijnlijk, want dat moet je doorgaans aanvragen. Maar misschien kan het ook via het toestel.
Overigens zou het ook nog van belang kunnen zijn (niet erg waarschijnlijk), dat TIM nog van twee systemen gebruikmaakt: GSM (nieuw) en TDMA (oud).
Succes, Jan Coolen
Iets wat eventueel ook het probleem zou kunnen zijn:
Wanneer je een nieuw GSM abbo hebt kan het zijn dat je in de eerste maand (of soms langer) niet in het buitenland of naar het buitenland kan bellen omdat ze dan geen garantie hebben dat je echt gaat betalen..
Wanneer je een nieuw GSM abbo hebt kan het zijn dat je in de eerste maand (of soms langer) niet in het buitenland of naar het buitenland kan bellen omdat ze dan geen garantie hebben dat je echt gaat betalen..
Pagina: 1