Het Grote Doom 3 Modding Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/d3modtopic.jpg

Toen de eerste twee Doom spellen een enorm succes waren geworden, moedigde ID de fans van het spel aan om hun eigen levels, textures en vijanden te ontwerpen. Hierop volgden honderden zelf gemaakte levels waarvan sommige van zeer hoog niveau waren. ID heeft op basis van sommige van deze levels zelfs een aantal mensen in dienst genomen. Sommige van deze mensen zijn daar nog steeds in dienst en hebben aan Doom 3 meegewerkt. De populariteit van het modden zorgde ervoor dat Doom 1 en 2 nog lang gespeeld werden bij de fans. Bij vrijwel ieder zichzelf respecterend pc-games tijdschrift kreeg je wel een CD met homebrew levels. Zelfs de makers van het spel The 7th Guest leverden een 7th Guest Doom-mod mee met de 7th Guest sequel The 11th Hour. Nu 10 jaar later komt ID software opnieuw met een fps die van grote invloed op het genre zal zijn: Doom 3. ID software had na Quake II en III een reputatie hoog te houden op het gebied van game engines en dat is ze gelukt: Doom 3 heeft de meest krachtige engine voor een FPS tot nu toe. ID heeft ook een reputatie hoog te houden op het gebied van modding. ID lijkt ook hier niet teleur te stellen, ID moedigt de fans wederom aan om mods te maken en levert zelfs de benodigde tools mee met het spel. Daarom presenteer ik u: Het Grote Doom 3 Modding topic. Dit topic is bedoeld om het modden van Doom 3 in te discussieren. De startpost zal in de loop van de week nog geupdate worden

Doom 3 Radiant tutorial
COMING SOON

Veel gestelde vragen

Wat kun je allemaal veranderen aan Doom 3
Er is vrij veel aan Doom 3 te modden. Doom 3 gebruikt voor veel delen van het spel, zoals bijvoorbeeld de wapens en de gui, een scripting taal. Je kunt echt alles aan het spel veranderen dat je maar wil.

Waarom zou ik Doom 3 willen gaan modden
Dit kan verschillende redenen hebben. De multiplayer van Doom 3 laat bijvoorbeeld nogal wat te wensen over. Je kunt bijvoorbeeld een mod maken om het multiplayer deel leuker te maken, denk maar bijvoorbeeld aan de Half-Life 1 mod Counter Strike. Er wordt ook veel gemod voor de lol. Het is natuurlijk fantastisch om jouw creatie op internet te zetten en feedback te krijgen van anderen over hoe leuk de mod wel of niet is.

Welke tools kan ik gebruiken om Doom 3 te modden?
Ten eerste kun je de standaard tools gebruiken die met Doom 3 meegeleverd zijn. Hoe je die kan opstarten staat verderop in deze startpost. Je kunt echter ook de SDK gebruiken die ID-software binnenkort vrij gaat geven.

Hoe kan ik het beste mods leren maken
Je kunt het beste tutorials volgen op verschillende websites tutorials volgen. Op de forums van Doom 3 World en op doom3resource.net staan tutorials die je kunt gebruiken om de basis principes van het modden bij te brengen. ID-software komt zelf binnenkort ook nog met een aantal tutorials om het modden te leren en er lijkt mij geen betere leraar dan de makers van het spel zelf.

Is het mogelijk een snelkoppeling te maken die een van de editors direct opstart?
Ja, dat is mogelijk. Je moet dan een kopie van de snelkoppeling naar Doom III maken. In deze snelkoppeling moet je erachter de volgende tekst plakken: "+set r_fullscreen 0 +vid_restart +editor". Editor kun je hier vervangen door het commando dat bij de editor hoort die je wilt opstarten. Als er bijvoorbeeld het volgende in je snelkoppeling staat:

"C:\Program Files\Doom 3\doom3.exe"

Dan moet je er dit van maken:

"C:\Program Files\Doom 3\doom3.exe" +set r_fullscreen 0 +vid_restart +editor

De ingebouwde Doom 3 editors
In Doom 3 zitten een aantal editors ingebouwd. Je kunt voor vrijwel elk te modden onderdeel van het spel een editor vinden. Deze editor start je op door de console op te roepen(met CTRL-ALT-~) en daarna het commando voor een van de editors in te typen. Hieronder staat een lijst van alle editors en met welk commando ze opgestart kunnen worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
editAFs launches the in-game Articulated Figure Editor 
editDecls   launches the in-game Declaration Editor 
editGUIs    launches the GUI Editor 
editLights  launches the in-game Light Editor 
editor  launches the level editor Radiant 
editParticles   launches the in-game Particle Editor 
editPDAs    launches the in-game PDA Editor 
editScripts launches the in-game Script Editor 
editSounds  launches the in-game Sound Editor

Screenshots van mods
Hier twee screenshots van mijn eigen "Retro"-mod. Deze mod verandert de gui van het spel zodat deze eruit ziet als de gui van Doom 1 en 2.
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/doom3titles.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/doom3guimod.jpg

Links
ID-Software
De site van de makers van het spel Doom 3. Binnenkort brengt ID-software een SDK voor Doom 3 uit en zullen er een aantal tutorials voor gepubliceerd worden.
Doom 3 World
Veel nuttige informatie en tutorials voor de editors in Doom 3.
doom3resource.net
Site met een aantal nuttige tutorials die je de basisprincipes van de Radiant editor van Doom 3 bijbrengt.
Doom 3 Files
Site met verschillende mods voor Doom 3
Het GoT Doom 3 Topic Deel 7
Het Gathering of Tweakers topic voor discussies over het "ongemodde" spel.
[xRadiant] Het grote mod topic
In dit topic kun je meer informatie vinden over Radiant, de editor je voor het modden van Doom 3 kunt gebruiken. Dit topic gaat echter over een versie van Radiant die voor de Quake III engine bedoeld is. Let op:er zijn een aantal verschillen tussen deze versie van Radiant en de versie die bij Doom 3 zit.

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 29-08-2004 11:26 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Misschien een idee om een linkje toe te voegen naar mijn topic over xRadiant ?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15
http://doom3.filefront.com/ zijn wat leuke mods te vinden. Vooral 1, 3 en 4 uit 't lijstje daar (Ultra Quality, Trent Reznor Soundpack en Nitro Gore) vind ik erg ok. Halen weer wat minpuntjes weg :).

De Duct Tape mod vind ik dan weer jammer, neemt iets teveel spanning weg. Wel is er ergens een mod die alleen een flashlight op je pistol zet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoe wil je de buitenscene van e1level1 maken ? Bij Doom³ ben ik geen enkele keer slijm of water tegengekomen. Zelf maken dan maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op 14 augustus 2004 @ 22:30:
Hoe wil je de buitenscene van e1level1 maken ? Bij Doom³ ben ik geen enkele keer slijm of water tegengekomen. Zelf maken dan maar :9
Of even wachten wat de SDK allemaal te bieden heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Exe-cuter schreef op 14 augustus 2004 @ 22:30:
Doom 3 kent toch wel lava? Het is dan alleen maar een kwestie van de het groen maken van de lava, dat zou niet zo heel moeilijk te doen moeten zijn.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei leuk topic!

Ik meende trouwens ergens gelezen te hebben dat de .sdk een Maya exporter zou ondersteunen... iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

MetroidPrime schreef op 14 augustus 2004 @ 22:48:
[...]

Doom 3 kent toch wel lava? Het is dan alleen maar een kwestie van de het groen maken van de lava, dat zou niet zo heel moeilijk te doen moeten zijn.
Volgens mij zit er wel slijm in Doom III. Ik kan me tenminste herinneren dat je in één level een gedeelte met slijm moest over moest steken en dat leeg moest laten lopen.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
ok, ik was al bezig met een level, maar me lcihten doen het niet echt, ik ga wat tutors doorlezen, en als het me gelukt is post ik wat screenies :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ja die soundpack ik hoor neit echt veel verschil alleen bij die chaingun

werkt die pack wel altijd goed heb je geen ogg codecs nodig
of kan die doom 3 engine gewoon ogg enzo afspelen

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook al bezig met leveltje

wel moeilijk brushworken maar lights prerendered in je scherm helpt echt veel :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 00:13:
Ben ook al bezig met leveltje

wel moeilijk brushworken maar lights prerendered in je scherm helpt echt veel :)
wat bedoel je? dat je de lichten meteen in je renderscherm kan zien??

want daar zie ik ze namelijk wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

jarnotjuh schreef op 15 augustus 2004 @ 00:18:
[...]

wat bedoel je? dat je de lichten meteen in je renderscherm kan zien??

want daar zie ik ze namelijk wel :/
Wat staat er boven dat schermpje? Cam of Render?
Als er Cam staat dan worden de lichten niet gerenderd. Druk dan op F3 om te switchen naar Render-mode. Als je dan nog niets ziet druk dan op F7 deze refresht dan het render scherm :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
boven dat schermpje staat cam, als ik op f3 ram, dan is het rendermodus, en wordt het zwart, maar in f4(render realtime) zie ik ze wel... f7 geen resultaat,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 15 augustus 2004 @ 00:28:
boven dat schermpje staat cam, als ik op f3 ram, dan is het rendermodus, en wordt het zwart, maar in f4(render realtime) zie ik ze wel... f7 geen resultaat,,,,
F3: Render
F4: Render Realtime
F5: Show Lights
F6: Realtime + animaties
F7: refresh

ez
:)
Wil je je lichten bijwerken door er een shader overheen te stuiteren
In de editor: Ros op F2, hierdoor kom je trug in doom3 en type editLights; selecteer dan je lamp en voila.

Kleur wijzigen door bij Entitities ( I is de shortcut ) "_color" in te typen, ros op enter daarna ros je op dat vakje naast _color en je kan de kleur uitkiezen :)

Zelfde idee met geluiden, particles etc.
:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
misschien staat de kleur wel op zwart :x maarre, dat denk ik niet, want ik zie wel me vuisten... en een jerrycan die ik er neer had getiefd.. :P maarjah, brightness van de lamp hoger zetten werkt ook niet, morgen dit nog ff proberen :P

[ Voor 21% gewijzigd door enira op 15-08-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet erg in verdiept :X, maar misschien dat iemand een snel antwoord weet (voordat ik tig script-files ga lopen doorzoeken);

Er zijn al een aantal mods uit die dat 'verbranden' van de monsters uitzet. Op zich leuk, maar ik zou 't fijner vinden dat ze toch verdwijnen (vind 't toch een geinig effect/detail), maarrr na een seconde of wat. Iemand die toevallig weet of zo'n mod al bestaat of waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
in het gewone doom 3 topic heel verhaal neergetyped om levels te exporten bla bla bla
stuk voor in de startpost:(lijkt me wel goed plan...)

-----------------------------------------------------------------------------
Om quake 3 maps te exporten naar doom 3 moet je het volgende doen:
Download quark: www.planetquake.com/quark
Download Bspc Gui: Klik hier voor Bspc Gui right click, save as..

Open met Quark de pak file waarin de map zit, meestal pak0 omdat dit de "hoofd"pak is...
Export je bps/qrk file met Quark, naar bijv C:\bspmap (verzin iets beters :P)
Dan ga je met Bscp Gui naar die c:\bspmap, en klikt vervolgens de .bsp file aan
Vink het vakje: Convert BSP to .MAP aan

En dan klik je Process file aan :) klaar is kees...
Vervolgens kan je de .MAP laden in de doom 3 editor maar let op:
alle entities van quake zullen niet bruikbaar zijn... zoals lichten enzo, die moet je dus weer opnieuw toevoegen, je moet het er maar voor over hebben. Ook zal je zelf de textures moeten veranderen.

Een plaatje hoe q3dm1 er in de doom editor uitziet:

Klik
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/r4z0rtjuh/doom3stuff/d3editor.JPG

succes.
als je er niet uitkomt vraag het dan in dit topic, of stuur een mailtje ;)
------------------------------------------------------------------------------------

dat was het, ik edit nog wel als ik iets meer weet :)

[ Voor 4% gewijzigd door enira op 15-08-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
is dit nou dezelfde tool als waar je q3 maps mee maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
kEv4h schreef op 16 augustus 2004 @ 12:05:
is dit nou dezelfde tool als waar je q3 maps mee maakt?
ja, zoiets, het is gewoon q3 radiant, maar dan voor doom :) eigelijk werkt alles precies hetzelfde... :P

of niet, toen ik me eerste kamer maakte was ie pikzwart, hoeveel lampen ik ook geadd had...
in het donker tegen pinky boksen is cool! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen hoe je muziek aan een map kan toevoegen. Je moet ergens op de map een speaker object plaatsen. Hiervan zet je de parameters s_global en s_loop op 1 zodat het geluid in heel het level te horen is. Dan zet je de parameter s_shader op de naam van het MP3/WAV/Ogg bestand dat je wil gebruiken. Ik heb het inmiddels al geprobeerd op mijn eigen E1M1 remake, ondanks het feit dat het level er (nog) niet uitziet heb ik wel al de originele Doom muziek erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
N \o/
I \o/
C \o/
E \o/

sorry ik liet me even gaan :) dit in combinatie met die ene mod ( of was die ook van jou ? ) dat je de originele doom 1/2 gui eronder krijgt zou erg vet zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Webgnome schreef op 17 augustus 2004 @ 12:13:
N \o/
I \o/
C \o/
E \o/

sorry ik liet me even gaan :) dit in combinatie met die ene mod ( of was die ook van jou ? ) dat je de originele doom 1/2 gui eronder krijgt zou erg vet zijn
Die was ook van mij, ik zal er straks wel even een nieuw screenshot posten om te laten zien hoe de gui er nu uitziet.

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/shot00015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/shot00016.jpg

Het level dat je op de screenshots ziet is het E1M1 level van Mr_UnAnimouS waar ik de belichting iets veranderd heb. Zoals je kunt zien moeten de getallen nog het juiste font krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door MetroidPrime op 17-08-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
kan je ff de startpost editten dan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Doom blijft maar zeggen dat mijn map is geleaked tijdens het compilen (dmap)

Ik weet echt niet waarom... ik heb een simepele ruimte, paar wapens en een playerstart. Ik kan NERGENS een leak vinden :?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
aangezien er "maar" 4 gametypes zijn, kan iedereen wel mods maken, maar ik gooi het op een andere kant: een ctf mod :P
ik ben benieuwd of dit doom 3 gaat trekken, en wie heeft zin om het coding part uit te vogelen, voor zo ver mogelijk??

het hoeft niet echt zwaar te zijn, want ut2004 kent ook 1on1 ctf, check 1on1-joust maar...
dat is handig in doom3 te maken. Ik klooi nog wel wat aan met een mapje, en wacht wel tot de SDK er is, ofdat het uberhaupt mogelijk is om ctf te maken/coden...

verder snap ik nog steeds niet de belichting goed, ik moet minimaal 9 lampen adden in een room van 512x512, is dit normaal?! en dan loopt het zaakje echt supertraag...
wie mij ff verder kan helpen mag een mailtje sturen ;)

EDIT: misschien heb je 1 van de muren een grid verschoven, kan het veroorzaken...

[ Voor 11% gewijzigd door enira op 18-08-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Kwartjuh schreef op 18 augustus 2004 @ 14:27:
Doom blijft maar zeggen dat mijn map is geleaked tijdens het compilen (dmap)

Ik weet echt niet waarom... ik heb een simepele ruimte, paar wapens en een playerstart. Ik kan NERGENS een leak vinden :?
Heb je al in het file menu op pointfile geklikt? Dan laat de editor je zien waar de leak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

MetroidPrime schreef op 17 augustus 2004 @ 12:16:
[...]

Die was ook van mij, ik zal er straks wel even een nieuw screenshot posten om te laten zien hoe de gui er nu uitziet.

EDIT:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het level dat je op de screenshots ziet is het E1M1 level van Mr_UnAnimouS waar ik de belichting iets veranderd heb. Zoals je kunt zien moeten de getallen nog het juiste font krijgen.
Ziet er al tof uit :). Het gezicht in het midden beweegt al (dacht ik), maar wordt het gezicht ook slechter naarmate de health omlaag gaat?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

jarnotjuh schreef op 18 augustus 2004 @ 14:28:
aangezien er "maar" 4 gametypes zijn, kan iedereen wel mods maken, maar ik gooi het op een andere kant: een ctf mod :P
ik ben benieuwd of dit doom 3 gaat trekken, en wie heeft zin om het coding part uit te vogelen, voor zo ver mogelijk??

het hoeft niet echt zwaar te zijn, want ut2004 kent ook 1on1 ctf, check 1on1-joust maar...
dat is handig in doom3 te maken. Ik klooi nog wel wat aan met een mapje, en wacht wel tot de SDK er is, ofdat het uberhaupt mogelijk is om ctf te maken/coden...
nu verklap je mijn verrassing ;)

Wat ik zover bekeken heb ik CTF nog niet mogenlijk met alleen de scripting taal, maar ik wil hem wel als mod gaan bouwen zodra de SDK uit is..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik wil wel meehelpen...
:*

sorry dat ik het verklapt ik wist niet beter! het kwam ineens in me op..

EDIT:
weer iets voor in de startpost, eerste bug gevonden van de editor:

ik kreeg alleen een inspector schermpje bij het booten van de editor, ik kon op de taakbalk klikken wat ik wilde, maar niets.. rechtermuisknop: maximaliseren. dan zie je heel de editor weer...

vage bug...

ennuh, sinds wanneer kunnen doom 3 en de editor niet gelijk gedraaid worden? toen ik me map wou bekijken, toen ik op doom 3 icoon geklikt(ben nu achter dat f2 ook kan), maar toen crashedte de editor...

[ Voor 72% gewijzigd door enira op 18-08-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Mr_UnAnimouS schreef op 18 augustus 2004 @ 14:48:
[...]

Ziet er al tof uit :). Het gezicht in het midden beweegt al (dacht ik), maar wordt het gezicht ook slechter naarmate de health omlaag gaat?
Het gezicht geeft nog niet de overgebleven hoeveelheid health weer, maar dat is eenvoudig toe te voegen, ik moet alleen nog uitzoeken welk gezicht bij welk percentage hoort. De .tga files staan in ieder geval al klaar in de directory van mijn mod.

Ik ga overigens geen Radiant bugs in de startpost zetten, het zijn er veel te veel en dan wordt de startpost bij houden een dagtaak. Ik krijg sterk de indruk dat ID een editor heeft meegeleverd die nog lang niet af was, mede door de "Texture tool goes here"-placeholder die ik tegenkwam. De startpost zal nog wel deze week worden aangepast, maar dat zal waarschijnlijk zaterdag worden omdat ik het grondig wil doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 18-08-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
kun je niet ff een antwoord geven op me vraag dan? :|

ik heb al 2x gezegt hoe het nou moest met die lichten, en niemand antwoord geowon..

@metroidprime, paas me eens een mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 18 augustus 2004 @ 19:49:
[...]

Het gezicht geeft nog niet de overgebleven hoeveelheid health weer, maar dat is eenvoudig toe te voegen, ik moet alleen nog uitzoeken welk gezicht bij welk percentage hoort. De .tga files staan in ieder geval al klaar in de directory van mijn mod.

Ik ga overigens geen Radiant bugs in de startpost zetten, het zijn er veel te veel en dan wordt de startpost bij houden een dagtaak. Ik krijg sterk de indruk dat ID een editor heeft meegeleverd die nog lang niet af was, mede door de "Texture tool goes here"-placeholder die ik tegenkwam. De startpost zal nog wel deze week worden aangepast, maar dat zal waarschijnlijk zaterdag worden omdat ik het grondig wil doen.
De editor is dan ook niet gemaakt door id zelf, als ik me niet vergis had Raven die gemaakt voor Quake 4. ID vond die wel handig en hebben hem overgenomen, ze gebruikte zelf eerst een andere onbekende tool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
haha, ok dan :)

verder nog 1 vraagje :|, ben lastig, kweet het...

me lichten werken nu, maar 1 kamer is ook zo saai, ik wil meerdere kamers!
ik heb dus nu die box, en wil daar een gang aan.. dus ik maak een nieuwe gang:
1: in de helft van de ene box zetten, en dan eruit laten lopen, werkt niet
2: op het binnenste randje van de bestaande kamer zetten, werkt niet
3: op de buitenste rand van de bestaande kamer zetten, werkt ook niet
en jah, ik heb em wel gehollowed...

iemand??
kom nou niet aan met dat ik beter tutors moet lezen, want dat heb ik allang gedaan, staat er ook niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 18 augustus 2004 @ 21:19:
haha, ok dan :)

verder nog 1 vraagje :|, ben lastig, kweet het...

me lichten werken nu, maar 1 kamer is ook zo saai, ik wil meerdere kamers!
ik heb dus nu die box, en wil daar een gang aan.. dus ik maak een nieuwe gang:
1: in de helft van de ene box zetten, en dan eruit laten lopen, werkt niet
2: op het binnenste randje van de bestaande kamer zetten, werkt niet
3: op de buitenste rand van de bestaande kamer zetten, werkt ook niet
en jah, ik heb em wel gehollowed...

iemand??
kom nou niet aan met dat ik beter tutors moet lezen, want dat heb ik allang gedaan, staat er ook niet in...
ik maak een kamer altijd uit 6 losse boxen. Muren vloer dak allemaal apart.
Vind ik persoonlijk makkelijker werken, kun je makkelijker alles aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
dat vond ik dus niet handig, ben ik met ut2004 ook niet gewend, dus :)
maarjah, nu dus nog geen oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
jarnotjuh schreef op 18 augustus 2004 @ 21:24:
dat vond ik dus niet handig, ben ik met ut2004 ook niet gewend, dus :)
maarjah, nu dus nog geen oplossing :P
Wat werkt er dan precies niet als je een gang maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
hij clipped in de andere ruimte, bij de 1ste stap wordt het geen gang, bij de 2de stap clipped ie dus, en bij de 3de heb ik nog gewoon muur :X

kan je een screenshot posten van hoe het wel moet? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
jarnotjuh schreef op 18 augustus 2004 @ 21:40:
hij clipped in de andere ruimte, bij de 1ste stap wordt het geen gang, bij de 2de stap clipped ie dus, en bij de 3de heb ik nog gewoon muur :X

kan je een screenshot posten van hoe het wel moet? :X
Als ik het goed begrijp maak je 1 enkele box voor de gang en die maak je hollow? Je moet er voor zorgen dat de buitenste rand van de gang precies tegen de buitenste rand van de kamer aan zit, dan zou het moeten werken. Je moet dan alleen nog een gat maken voor de gang in zowel de muur als de gang en dat zou alles moeten zijn.

Zo moet het er uit komen te zien ongeveer als je twee gehollowede boxes gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/Doomgang.gif

De gang is hier even hoog als de kamer zelf is, hopelijk heb je er wat aan.

• Kwartjuh
Damn, wat is het mappen vet! Heb nu een gevangenis sectie, met die gevangenissen (met interieur), een controle kamer (met computers en een wapenrek) en een mooie loopruimte :)

wat ik wil doen, is een soort gevangenen opstand :) Dus jij bent óf een gevangene, óf een bewaker, en er gaat iets fout :)

• Webgnome
MetroidPrime heb je al iets om te downloaden? map + gui ofzo ? :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Man, je kunt écht ongeloofelijk vette dingen doen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fmhuizing/DoomMap.jpg

De cel-deuren werken met codes, de toegangsdeuren met een security clearance :)
Dat richtingsbord is ook vet :)

dit is leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
http://www.pixelfreaks.org/cdoom/

doom1 remake
damn!
ziet er goed uit al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Wh00t ! En dat ziet er al veel beter uit dan die van jou MetroidPrime (srry, maar zo is het ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Exe-cuter schreef op 22 augustus 2004 @ 15:05:
Wh00t ! En dat ziet er al veel beter uit dan die van jou MetroidPrime (srry, maar zo is het ;) )
Zij zijn alleen de levels aan het modden, ik ben alleen de GUI aan het modden. Volgens mij verwar jij mij met iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
MetroidPrime schreef op 22 augustus 2004 @ 15:53:
[...]

Zij zijn alleen de levels aan het modden, ik ben alleen de GUI aan het modden. Volgens mij verwar jij mij met iemand anders.
ja hij verward je met iemandanders maar als je jou gui public maakt en mensen combineren dat met deze mod.. damn dan heb je doom 1 @ doom 3 perfect :D'

is jou gui btw al ergens te downen?

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 22-08-2004 16:31 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Webgnome schreef op 22 augustus 2004 @ 16:30:
[...]

ja hij verward je met iemandanders maar als je jou gui public maakt en mensen combineren dat met deze mod.. damn dan heb je doom 1 @ doom 3 perfect :D'

is jou gui btw al ergens te downen?
Nog niet, ik denk dat ik daar eerst toestemming van ID voor zal moeten vragen ivm copyright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
mm hebben ze dat bij die mod van die maps ook gedaan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Het gaat niet over mods (ik kon geen ander topic over Doom vinden), maar ik heb een probleem. Ik heb vandaag per post Doom 3 gekregen. Nou heb ik het geinstalleerd. Als ik op het icoontje op de desktop klik vraagt ie om de 1e cd. Als ik het erin doe doet ie niets. Als ik nogmaals op de icoontje klik vraagt ie nogmaals om de 1e cd, terwijl die er al in zit.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
QUILIX schreef op 22 augustus 2004 @ 21:17:
Het gaat niet over mods (ik kon geen ander topic over Doom vinden), maar ik heb een probleem. Ik heb vandaag per post Doom 3 gekregen. Nou heb ik het geinstalleerd. Als ik op het icoontje op de desktop klik vraagt ie om de 1e cd. Als ik het erin doe doet ie niets. Als ik nogmaals op de icoontje klik vraagt ie nogmaals om de 1e cd, terwijl die er al in zit.

Misschien kun je dat beter in het grote Doom III topic vragen?

EDIT: Ik zie dat er nog geen nieuw Doom III topic is, dus misschien is het handiger om een nieuw topic in SPV te openen? Dan heb je een veel grotere kans dat je vraag correct beantwoord wordt.

Nog een EDIT: Inmiddels is het 8ste deel van het Doom III topic er, dus daar kun je het anders ook vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door MetroidPrime op 22-08-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
QUILIX schreef op 22 augustus 2004 @ 21:17:

het is offtopic maar waarschijnlijk heb je daemontools of iets dergelijks draaien.. bepaalde beveiligingen merken dit op en gaan dan flippen waardoor je het spel niet kan spelen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
kickje

ik ben nu eindelijk zover dat ik wat files geedit heb/bij gemaakt heb, en nu wil ik dus ook mijn modje spelen, heo doe ik dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
jarnotjuh schreef op 25 augustus 2004 @ 18:25:
kickje

ik ben nu eindelijk zover dat ik wat files geedit heb/bij gemaakt heb, en nu wil ik dus ook mijn modje spelen, heo doe ik dat? :P
Je haalt de console erbij en dan type je "map <mapnaam.map>". Je moet er alleen wel voor zorgen dat je map in de maps sub-directory of een sub-directory daarvan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik bedoelde eigelijk meer: geeditte scriptfiles.... :P
moet ik daar van pk4 maken? ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

jarnotjuh schreef op 25 augustus 2004 @ 22:20:
ik bedoelde eigelijk meer: geeditte scriptfiles.... :P
moet ik daar van pk4 maken? ofwat?
wrom pak je niet gewoon alle pk4's uit, dat is sneller en makkelijker te bewerken. Wil je toch je pk4 bestanden editten dan kun je daar elk willekeuring zip programma voor gebruiken (denk ik), want het is gewoon een zipje. Als je je bestanden als mod wil installeren moet je een nieuwe pk4 (zipje) maken met een autoexec.cfg erin volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
eghie schreef op 25 augustus 2004 @ 22:30:
[...]

wrom pak je niet gewoon alle pk4's uit, dat is sneller en makkelijker te bewerken. Wil je toch je pk4 bestanden editten dan kun je daar elk willekeuring zip programma voor gebruiken (denk ik), want het is gewoon een zipje. Als je je bestanden als mod wil installeren moet je een nieuwe pk4 (zipje) maken met een autoexec.cfg erin volgens mij.
Als je ze als mod wilt installeren moet je juist in je Doom 3 directory een nieuwe directory maken en daar een pk4 file in stoppen. Als je Doom 3 opstart kun je dan in het "mods"-menu voor jouw mod kiezen en Doom 3 laadt hem dan. Op deze manier kun je Doom 3 ook makkelijk zonder mod gaan spelen. Je kunt zelfs een nieuwe shortcut maken naar Doom3.exe met "+set fs_game mod_dir_naam" erachter, je krijgt dan zoiets:

"C:\Program Files\Doom 3\Doom3.exe" +set fs_game mod_dir_naam

Doom 3 start via die snelkoppeling automatisch met de gewenste mod op.

EDIT: Het moest +set fs_game zijn niet +fs_game

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 27-08-2004 18:12 ]

• enira
MetroidPrime schreef op 25 augustus 2004 @ 23:05:
[...]

Als je ze als mod wilt installeren moet je juist in je Doom 3 directory een nieuwe directory maken en daar een pk4 file in stoppen. Als je Doom 3 opstart kun je dan in het "mods"-menu voor jouw mod kiezen en Doom 3 laadt hem dan. Op deze manier kun je Doom 3 ook makkelijk zonder mod gaan spelen. Je kunt zelfs een nieuwe shortcut maken naar Doom3.exe met "+fs_game mod_dir_naam" erachter, je krijgt dan zoiets:

"C:\Program Files\Doom 3\Doom3.exe" +fs_game mod_dir_naam

Doom 3 start via die snelkoppeling automatisch met de gewenste mod op.
thnx, moet ik dan weer de standaard dirs aanhouden:

demos
env
fonts
guis
lights
maps
scripts

datte?
en hoe maak ik zo'n pk4? gewoon zippen met winrar/winzip en dan extensie naar .pk4 veranderen?

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 26 augustus 2004 @ 19:06:
[...]

thnx, moet ik dan weer de standaard dirs aanhouden:

demos
env
fonts
guis
lights
maps
scripts

datte?
en hoe maak ik zo'n pk4? gewoon zippen met winrar/winzip en dan extensie naar .pk4 veranderen?
gewoon zippen en renamen naar .pk4 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:14 ]

• enira
ff nog over dat opstarten:
als ik dat doe dan:

fs_game is write protected

had al alleen lezen uitgezet, mocht nix baten
zowel via die snelkoppeling als via de console werkt het niet...
what next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
nuttig kickje:
convert q3 maps naar doom 3 maps!
ja alweer B)

http://www.quake.de/q3tod3/
heb het nog niet goed werkend gekregen, maar het schijnt dat het werkt :) check screenshots maar

+ wie kan me vraag beantwoorden?
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
jarnotjuh schreef op 26 augustus 2004 @ 19:35:
ff nog over dat opstarten:
als ik dat doe dan:

fs_game is write protected

had al alleen lezen uitgezet, mocht nix baten
zowel via die snelkoppeling als via de console werkt het niet...
what next?
Gebruik dan +set fs_game mod_dir_naam
Dat was ook de standaard manier om Quake 3 mods direct te starten, en bij beide games werkt het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
met die snelkoppeling bedoel ik wat jij typedte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
hehe dat idee komt natuurlijk iedereen tegelijk op
dit ziet er wel goed uit ja, ze hebben de wapens ook als doom1 gemaakt (niet herladen), de imps schieten ook rechtdoor en je hebt geen zaklamp

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Dit is een map die ik aan het maken ben voor doom3. Ik gebruik 3dsmax voor eht maken van models en gebruik Orb voor renderbump. Hij is natuurlijk nog niet af. maar kritiek en comentaar is altijd welkom

movie http://resein.phpwebhosting.com/elmar/misc/anim_01.avi (Xvid)

Afbeeldingslocatie: http://resein.phpwebhosting.com/elmar/misc/shot_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://resein.phpwebhosting.com/elmar/misc/shot_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://resein.phpwebhosting.com/elmar/misc/shot_03.jpg

Hier is een render uit 3dsmax van de models.

Afbeeldingslocatie: http://resein.phpwebhosting.com/elmar/misc/shot_05.jpg

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Netjes Elmar :), had 't al voorbij zien komen op CGTalk.com :). Je stargate was al erg goed, en in real-time wordt 't helemaal leuk denk ik...

Ook aardig is dat tegen de tijd dat max7 uitkomt, je je normalmaps direct uit 3dsmax kan trekken, zonder daar extra plugins of andere proggies voor nodig te hebben.

En wellicht kan je voor de portal zelf (als hij aanstaat), kijken naar het teleport level van Doom 3 (waar die Hellknights uitkomen), voor 't effect... ff blauw maken en je hebt al wat moois :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Zeer mooi. :) Ook het effect dat je krijgt als je wordt geteleport kan je gebruiken. (de wereld die wegtrekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Even een domme vraag, maar het schijnt dat je ook Doom2 kunt spelen in Doom3 (het originele spel doom2) , welke command is hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 20 augustus 2004 @ 13:09:
Man, je kunt écht ongeloofelijk vette dingen doen:

[afbeelding]

De cel-deuren werken met codes, de toegangsdeuren met een security clearance :)
Dat richtingsbord is ook vet :)

dit is leuk :P
offtopic
tering wat fucking veel icoontjes zijn dat onder in beeld

ontopic

ga me ook even richten op het maken van een mooie mod
aangezien je 3d max kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat leuk zou zijn... HL1 gemod naar de Doom3 engine >:) Wie heeft er zin in?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Yokozuna schreef op 06 september 2004 @ 22:06:
Even een domme vraag, maar het schijnt dat je ook Doom2 kunt spelen in Doom3 (het originele spel doom2) , welke command is hiervoor?
Daar is geen command voor. Je zult eerst zelf de levels van Doom 2 moeten namaken, of wachten tot iemand anders dit doet. Als het trouwens wel standaard in Doom 3 zou hebben gezeten had het niets met modding te maken en had je het beter in het Doom 3 topic kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ah, het "give doom95" commando :).

Wat niet werkt, maar wel een aardig geintje was zo vlak na de release van 't spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:47:
Weet je wat leuk zou zijn... HL1 gemod naar de Doom3 engine >:) Wie heeft er zin in?? :+
Ik heb er wel zin in :p

Maar dan moet ik eerst met die editor leren werken, maar die bugt precies bij mij want ik zie men cursor niet (kan wel dingen seleceteren) :/

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

is er al een mod te verkrijgen waardoor het allemaal iets lichter word in Doom3, ik vind het wel een lekker sfeertje geven dat donker maar word er op ten duur helemaal gek van omdat ik er niet van houdt om dingen niet goed te kunnen zien (en helemaal met die flashlight die maar op een klein punt werkt)

heb ook al de flashlight mods geprobeerd, maar zoek het toch gewoon in de vorm van dat het ligt in het spel gewoon veller en voller word

[ Voor 19% gewijzigd door Rubman op 16-09-2004 17:45 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• enira
brightness+gamma waarde hogerzetten? :|

r_brightness *
r_gamma *

* voor de waarde, default is 1 :P

hier kan je wel je graphics flink mee vernachelen...

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Rubman schreef op 16 september 2004 @ 17:36:
is er al een mod te verkrijgen waardoor het allemaal iets lichter word in Doom3, ik vind het wel een lekker sfeertje geven dat donker maar word er op ten duur helemaal gek van omdat ik er niet van houdt om dingen niet goed te kunnen zien (en helemaal met die flashlight die maar op een klein punt werkt)

heb ook al de flashlight mods geprobeerd, maar zoek het toch gewoon in de vorm van dat het ligt in het spel gewoon veller en voller word
Nee, en ik denk ook niet dat die ooit zal komen. Het zou ontzettend veel werk zijn om een dergelijke mod te maken, in tegenstelling tot een flashlight mod. Bovendien zouden al je save met zo'n mod niet meer werken en moet je helemaal opnieuw beginnen. In Doom 3 ligt ook nog eens de nadruk op het schrikeffect. Als je alles lichter maakt is dat effect veel en veel minder. Daarom denk ik niet dat er veel modders zijn die daar nut van inzien. Je kunt het natuurlijk ook zelf proberen te gaan maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

als ik dat zou kunnen en er de tijd voor had zou ik het doen, maarja baan vriendin enzo vragen toch ook veel tijd (zeker als ze ontzettend lief is)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

geen D3 mods?
volgens mij is dit heel erg aan het floppen!
et was carmacks doel om D3 heel goed modbaar te maken zodat veel mensen hier coole mods voor gingen maken... alleen gebruikt niemand het :|
in tegenstelling tot HL2 :)

als ik mijn pc eens in orde heb, nu heb ik veel problemen ermee... zie problemen klik* dan heb ik wel zin om met 1 van de 2 engines een flinke mod te gaan maken, met een klein team :)

Stalingrad-mod anyone }) ?

[ Voor 40% gewijzigd door RMB op 17-12-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
RMB, het toeval wil dat ik vandaag ook (oppervlakkig) op zoek ben gegaan naar D³ mods. Geen enkele deftige mod kunnen vinden. Hoogstens wat levels of scriptjes die je wapens veranderen.
Beetje zielig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Topicstarter
Ik was zelf bezig met het overzetten van het eerste level van Doom I naar Doom III, maar omdat iedereen dit al doet ben ik er maar mee gestopt. In plaats daarvan ben ik het eerste level van Doom II gaan overzetten met high-res textures. Het is alleen op een laag pitje komen te staan omdat ik het druk heb en omdat Half-Life 2 en Metroid Prime 2 zijn uitgekomen. Het is de bedoeling dat het een multiplayer mod gaat worden bestaande uit een klein aantal opgewaardeerde D2 levels. Ik zal er over een maandje of 2 waarschijnlijk weer aan verder kunnen werken.

Pagina: 1