Online Access-database beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dag,

Ik heb een site waaraan ik een MS-Access-database heb gekoppeld. De gegevens worden ongeveer elke dag bewerkt. Het bewerken doe ik nu door de database te downloaden, deze bewerken in Access, en hem dan weer uploaden.
Dit is tijdrovend en niet echt efficient. Bovendien werkt de site tijdens het uploaden niet, en hoe groter de database wordt, hoe langer dit duurt.

Ik zit nu dus te denken aan een systeem zoals Access, maar dan online (met ASP/PHP ofzo). Er moeten dus mogelijkheden zijn om een tabel weer te geven, erin te zoeken, records bewerken/toevoegen/verwijderen.

Ik zou het natuurlijk zelf kunnen programmeren, maar het zou mooi zijn als zo'n systeem al bestaat. (bovendien kan ik nog niet goed programmeren). Ik heb de search al gebruikt.

BVD!

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 14-08-2004 21:51 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn voldoende scripts te vinden op hotscripts.com die doen wat jij wil, kijk maar in de Databases sectie. Je wil een online DBMS. Maareh, zelf maken is natuurlijk veel leuker. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Het simpelste is om een pagina te maken die een SQL script uitvoert. daarmee kun je dan bijna iedere bewerking uitvoeren die je maar wilt.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja, inderdaad. Maar de pagina moet ook bewerkt kunnen worden door mensen die geen SQL kennen, maar wel Access.
Het hoeft geen exacte Access-kopie te zijn, maar als er maar geen code ingetypt hoeft te worden.

[ Voor 32% gewijzigd door user109731 op 14-08-2004 22:10 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk dan op HotScripts? Dan heb je er binnen 5 minuten een... :?

Hier, een directe link dan maar.
http://www.hotscripts.com...Database_Tools/index.html

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En dicht. Dit is puur het vragen om software, terwijl het in Programming & Webscripting gaat om het zelf maken van software en niet het vragen om kant en klare pakketten. :) Je bent al vaker op de P&W FAQ - De "quickstart" gewezen. Hierin staat dat dit soort topics niet gewenst zijn. We blijven dit niet doen. :)

Daarnaast mis ik ook de taal in de titel en vooral een duidelijke titel; wat je nu hebt geeft niet aan wat je probleem is.

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 15-08-2004 00:12 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.