[thuisstudio]hoe aan te leggen?

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik wil met een (zeer) beperkt budget een simpel thuisstudiootje bouwen.

Ik heb momenteel een Yamaha Clavinova CLP115, een Technic KN550 keyboard, een Yamaha RY10 drumcomputer en ik kan voor weinig geld (waarschijnlijk) aan een M-Audio Usb Midisport 2x2 komen en heb mijn oog laten vallen op de Behringer UB1002, UB502, Ub802 of ub1202 (welke kan ik daar het beste van nemen?). Verder heb ik nog een goede Luxman (stereo) versterker.

Ik mis echter de kennis om de boel aan te sluiten... Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hoe sluit ik de boel aan op de versterker? En hoe zou ik het in de toekomst op een PC aan moeten sluiten om dingen op te nemen en verder te bewerken??

P.S. Ik ben van pplan om alles online te zetten - want duidelijke tutorials voor goedkope thuisstudio's voor beginners ontbreken volgens mij op internet (of heb ik dat fout?)

[ Voor 13% gewijzigd door kazz1980 op 15-08-2004 11:07 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

De keuze die je eerst moet maken, is welk mengpaneel. Daar hangt namelijk ook het probleem van het aansluiten mee samen. Heeft deze inserts en bussen en hoe ga je er mee om?

Als eerst zal ik over behringer zeggen dat het wel werkt, maar verwacht er kwa geluidskwaliteit niet te veel van. Persoonlijk vind ik ze ' matjes' en vlak overkomen. Als je een klein budget hebt, kan je het best naar een 2e hands yamaha of spirit mixer gaan kijken. Zelf heb ik een Midas venice, maar dat ligt zeker boven je budget.
Ik zou zo zeggen ga eens kijken naar een spirit FX-16 heb ik tijden mee on road gewerkt en heeft me nooit in de steek gelaten!

Het aansluiten van het geheel kan ik je wel helpen, maar niet als het type mixer onbekend is.

Overweeg trouwens ook een compresser / expander en een multi-channel audio kaart. Gebruik zelf een focusrite, maar das een aardige budget aanslag. De behrings compressors zijn ook wel aardig maar zijn net te traag als het geluid bijna clipt.

suc6