Welke barebone nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Ik ben van plan een shuttle (niet per se een shuttle, maar een kleine pc dus ) aan te schaffen, alleen ik weet niet goed welke ik moet nemen, ook omdat ik niet echt wijs uit de eigenlijke plaats in de shuttle kom.

Wat ik er iig in wil hebben is mijn
*AMD Athlon XP 2600+
*Radeon 9600xt
*1 reepje 512 mb pc2700 geheugen
*2 hd's (1tje van 60 en 1tje van 40, maar het kan zo zijn dat ik deze 2 verkoop en 1 grote koop.)
*een normale geluidskaart (of is de onboard geluidskaart ook een redelijke om op mijn stereo aangesloten te hebben?).
*DVD writertje

Ik wil er dus vooral mee gaan gamen, nu heb ik gehoord dat dit bij sommige shuttles een probleem geeft, in hoeverre moet ik hier rekening mee houden? Mijn budget ligt rond de 200/250 euro. (en begin alsjeblieft niet met allemaal die moeilijke termen maar houd het aub makkelijk, want ik snap er bijna niets van )

Ik heb trouwens mijn oog laten vallen op deze:

http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=431

Is dit wat?

(ondertussen ben ik er al achter dat de msi hierboven alleen voor p4 is, en de een andere leuke mega pc van msi verkopen ze hier in nederland niet, de andere vind ik te duur ). (Ook heb ik veel positieve reacties gehad over de SN45G, maar ik had toch wat meer suggesties. De aopen cube vind ik niks btw ;) ). Wel nog een vraag over die SN45G, kan ik daar gewoon mijn videokaart indoen?

Heuj!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Misschien is de
pricewatch: Antec LifeStyle Aria (mATX, 300W, Blauw/Zilver) || http://www.antec.com/us/pro_details.php?ProdID=15130

wat voor jou? Moet je dan wel een m-atx mobo voor zien te vinden helaas. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zie de sluitpost van je vorige topic: Welke Shuttle te nemen?/

Op de site van Shuttle kan je zelf terugvinden of er een losse videokaart in past.
En op Google kan je prima zoeken naar Barebone, want dat is wat jij bedoelt: een kleine PC. Er zijn diverse merken, en reviews zijn overal te vinden.

[ Voor 63% gewijzigd door Microkid op 14-08-2004 21:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Heb ik gedaan, alleen ik kan eeeeuwen reviews doorspitten, maar de gebruikerservaring vind ik toch altijd het beste om te horen. (het is niet dat ik te lui ben om al die reviews door te spitten, in tegendeel zelfs, ik heb er al heel wat gehad, alleen ik ga toch meer uit naar gebruikerservaringen dan naar reviews..)

Heuj!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeehm, tja, toch ziet men hier liever dat je eerst zelf reviews gaat lezen, je keuze beperkt tot 1-2 modellen, en dan pas naar ervaringen gaat vragen. Anders krijg je ervaringen van 30 barebones, en ben je nog niet veel wijzer ;)
Stel dat die Shuttle SN45G je wel wat lijkt, zoek je eerst reviews, en dan kan je via de search hier naar ervaringen zoeken.
Wil je nu al ervaringen lezen, dan kan je die via de search vinden: [search=barebone]

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 14-08-2004 21:37 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Koop idd alvast maar een nieuwe HD: 2 stuks in een barebone is meestal erg lastig. Krijg je van mij een extra hint kado: koop een 2600+ Mobile. Kost je 2 tientjes meer en die heeft WEL powermanagement en is standaard niet gelocked.

Overigens is de Shuttle SN45G2 v2 prima aan te raden.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
2 harddisks in een barebone wil prima hoor Ecteinascidin, maar er is dan alleen geen plaats meer over voor een FDD, tenminste, in de Shuttle's is dat het geval. Tenzij je voor de SN85 gaat (voor Athlon64), daar zit standaard een cardreader in gepropt, dus houd je maar plek voor 1 HDD over.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

BredeP schreef op 15 augustus 2004 @ 10:53:
2 harddisks in een barebone wil prima hoor Ecteinascidin, maar er is dan alleen geen plaats meer over voor een FDD, tenminste, in de Shuttle's is dat het geval. Tenzij je voor de SN85 gaat (voor Athlon64), daar zit standaard een cardreader in gepropt, dus houd je maar plek voor 1 HDD over.
Aha, vandaar...

* Delerium zit dus gewoon achter de verkeerde referentiebarebone
8)7

• Memesa
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Sorry, ik heb op het moment een msi mega 651 barebone en ik raad het je zwaar af om zo'n zelfde te kopen. De koeler in deze pc's vind ik persoonlijk echt om te huilen.

Zelfs nu nog als ik bijvoorbeeld battlefield 1942 ga spelen op m'n on-board vga kaart, wordt de pcu alsnog rond de 60 graden. Ik wil nu wat zwaardere spelletjes gaan draaien maar ik durf er echt geen kaart in te zetten vanwege de temperatuur die hierbij alsnog omhoog schiet. Ik vrees het ergste ervoor.

Daarom gaat mijn barebone zo snel mogelijk het huis uit, hij is nu 4 maanden oud.

Maar ja MSN en andere chatten enzo gaat perfect erop, hij kan alleen lang spelletjes spelen niet aan. Tenminste hij kan het wel aan maar ik vind persoon lijk dat die 60 graden te warm is. Idle is hij 45 graden

[ Voor 18% gewijzigd door Memesa op 14-10-2004 15:33 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedankt voor de tips, maar ik denk dat na 3 maanden de topicstarter z'n keus al wel gemaakt heeft. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.