[XP] BSOD na afspelen DVD *

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik was zojuist een dvdtje aan het spelen en besloot opnieuw op te starten.

Toen ik dit deed, startte windows ineens op in 16 kleuren en begon allemaal vage foutmeldingen te geven, dus ik ramde gewoon even op reset.

Daar begon het gezeik. Windows geef de melding dat er een bestand in de system map niet kan worden gevonden, beschadigd of niet aanwezig, en daarom kan windows niet gestart worden.

Ik gooi dus de XP cd erin en kies voor de optie repareren. Dit geeft een BSOD als gevolg, hetzelfde wanneer ik kies voor windows opnieuw installeren.

Ik heb een Raid-0 configuratie, maar die werkt gewoon goed, en heeft ook altijd goed gewerkt. Omdat alles op NTFS draait is een dos benadering ook niet mogelijk, ik heb zelfs een bootdisk van promise nodig om de windows installatie cd gaande te krijgen. Op het moment dat ik wil aanloggen bij de bestaande installatie krijg ik een BSOD met de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

De windows database op internet bied me weinig duidelijke info.

Alle belangrijke bestanden staan in mijn documenten en zijn dus gepersonaliseerd en wachtwoordbeveiligd, en ik wil heel graag mijn spulletjes redden dus format is geen optie.

Wie bied me nog een optie? Ik ben ten einde raad!

Groeten, Thalan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SCHREEUW NIET ZO! ;) Je bent ook niet de enige met een probleem, dus zo overdreven schreeuwen is niet handig in de topictitel in alle gevallen waar geen dodelijke slachtoffers dreigen te vallen, ik pas het dus wat aan :P Zie ook FAQ Forumgedrag + WOS Policy :)

Benaderen: schroef de HDD's in een andere PC (als je RAID dat trekt). Of gebruik NTFSDOS of liever iets als Knoppix om files te backuppen.

Systeem map: wat is de precieze melding? Waarschijnlijk een bekende, check de GoTsearch hier even op.

Gepersdonaliseerd+password beveiligd: wachtwoord of encryptie? Wachtwoord is geen enkel probleem, zie de WOS FAQ :)

Edit: vergeet ik bijna te zeggen dat je vooral kalm moet blijven, zolang je niets doet veranderd er niets meer aan je data :)
offtopic:
Backup voortaan ajb belangrijke files, en zet deze niet op RAID0 ;)

En hoi momania :w

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 14-08-2004 21:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

momania

iPhone 30! Bam!

titel fixed.. caps is niet echt nodig en we zien het OS graag in de titel.. Zie de WOS policy :)

[edit]
offtopic:
Frankie! :w

[ Voor 15% gewijzigd door momania op 14-08-2004 21:14 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
;(

Ik weet dat iedereen altijd roept dat Raid 0 niet verstandig is, maar het draait al anderhalf jaar en het heeft me nooit problemen opgeleverd, plus dat de snelheidswinst significant is.

Verder ben ik nu dus bezig met downloaden van knoppix, op hoop van zegen dat ik daarmee mijn bestanden nog kan redden. Daarna gaan we beginnen met analyseren.

Het is zo dat mijn videokaart al een tijdje problemen geeft, hij wil wel eens spontaan op zwart gaan, en dan krijg ik een melding van mijn scherm (philips lightframe) "Sync out of range 0 hertz" oid. Ik druk dan ook altijd maar op reset, iets anders zit er dan ook niet op als je beeld weg is. Dit is best vaak gebeurd, dus het register zal vast wel wat meppen hebben gehad daarmee.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zou er even een andere videokaart in kunnen stoppen om te zien of de boel weer wil opstarten (in de safe mode). Maar eerst data redden is toch wel verstandiger natuurlijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb nu die knoppix cd erin liggen, en heb nog nooit van mijn leven een linux aangeraakt.

Bij het opstarten onder wat lijkt op dos in kleur herkent hij een heleboel apparaten, mijn cpu, mijn cdrom en geluidskaart e.d.

Ik zie hem nergens de harde schijven herkennen, en ook als ik eenmaal in het KDE zit zie ik door de bomen het bos niet meer.

Hoe ga ik in die KDE zoeken naar mijn harde schijven?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Voor een stel tweakers zijn jullie behoorlijk *niet* behulpzaam geweest :(

Het was dus wel degelijk mogelijk:

- extra hd erin
- daar nieuw xp op zetten
- raid drivers erbij
- oude schijf benaderen
- mapmachtigingen van de oude account op de raid schijf overriden en van eigenaar laten wisselen door de nieuwe xp account ownership te geven
- bestanden backuppen en op cd/dvd zetten

Klaar.

Ik ga nu een nieuwe Asus 6800 Ultra erin bouwen, een 10K 36gig WD schijf als opstart en waterkoeling, om wat zekerheid te bieden voor de toekomst door de raid niet meer voor gevoelige data te gebruiken, en om zeker te weten dat de videokaart niet voor nog meer problemen zorgt. (dat was dus de oorzaak)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HTT-Thalan schreef op 15 augustus 2004 @ 16:58:
Voor een stel tweakers zijn jullie behoorlijk *niet* behulpzaam geweest :(
Zeg, zijn wij je persoonlijke helldesk dan?

Zo te zien had je iig genoeg besef om het op een andere manier ook zelf op te lossen, dus dat is je in ieder geval goed afgegaan.

Voor de volgende keer: controleer eerst of je rescue middel (in dit geval knoppix) ook wel je raidset support.

Anders zie je inderdaad geen HDs he ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1