Toon posts:

Doom 3 loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo heel bekend met PCs heb m pas vandaar mijn vraag.Ik heb een pentium4-3ghz,512 ram eneen Radeon 9600 256 mb. Heb bv met doom 3 problemen. als ik doom de instellingen laat kiezen zet ie m op high maar toch loopt hij soms helemaal vast, had m toen op medium gezet nog steeds loopt ie vast.Nou had ik al die doom3 4.9 beta catalyst erop gezet maar je raadt het al hij loopt nog steeds vast.misschien heb ik m verkeerdt geinstalleerd of had ik de oude driver eerst eraf moeten halen , zoja hoe doe ik dit dan? Of is mijn systeem gewoon te licht voor games zoals ik al zei ik heb er (nog?) weinig verstand van ben meer een consolegamer.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59

Cyphax

Moderator LNX
Even allereerst: je moet Doom 3 goed kunnen draaien op je PC, die is snel genoeg (mijn broertje heeft iets minder en dat gaat heel aardig).
Kan je wat meer informatie geven, bijvoorbeeld welk OS je draait?
Even uitgaande van Windows XP: kijk in de event log (wat is dat in het Nederlands?) of je daar een melding ziet staan.
Wat gebeurt er met die vastloper? Je krijgt niet een blauw scherm? Reboot ie automatisch?

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 14-08-2004 21:04 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Nou , als hij vastloopt dan loopt ie echt vast, ik kan echt helemaal niks meer, het beeld bevriest en ik ben genoodzaakt de pc via de power-knop uit zetten. Ik ben dus echt een totale noob op PC gebied dus heb geen flauw idee wat OS en eventlog inhoudt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Even een titelfix voor je, je vorige topictitel was namelijk nogal onduidelijk ;)
Wil je trouwens voortaan in je posts wat denken aan een duidelijkere tekst opbouw? Dat leest wat prettiger :)

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Warmte?
En bij mij sloeg Doom³ wel eens vast door de CAT4.9Beta Dus heb die weer snel vervangen door de oudere.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eventlog: Een boekhouding over alles at er gebreurt op je pc en dus ook wat er fout gaat

• Maar is het niet misschien handiger om je pc terug te brengen naar waar je hem gekocht hebt :?
• En is het niet handiger om te kijken of dit ook bij andere games is :?
• En misschien kan je een programma als SiSoft Sandra te gebruiken om je temps te meten :?

offtopic:
En misschien is het handig om hier te beginnen als GoT te hoog gegrepen is :) (nofi)

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 14-08-2004 21:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er met Call of Duty ook geregeld last van , mn OS is trouwens windows XP.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59

Cyphax

Moderator LNX
Als de videokaart te heet wordt zou het inderdaad kunnen dat je beeld bevriest.
Zit er een fan op een 9600? Zo ja: controleer of die nog werkt. Ik ga er ook vanuit dat de videokaart niet is overgeclocked. Is de PC van jezelf? Dan weet je namelijk zeker dat er niemand aan heeft zitten prutsen. Mocht die wel overgeclocked zijn, dan zou dat goed de oorzaak kunnen zijn.
IPV testen met een ander spel kun je natuurlijk ook 3dMark downloaden, die stressed de boel ook nogal, als de videokaart te heet zou worden met Doom 3, dan zal dat waarschijnlijk ook wel gebeuren met 3dMark.
[edit] Ah je hebt het niet alleen met Doom 3. Als het een hardware probleem is zou het ook nog geheugen of harddisk kunnen zijn. En dat hoop ik niet voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 14-08-2004 21:21 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst is de PC van mij en er heeft dus niemand mee geprutst , dus hij is niet overgeclocked, het is een compaq presario S6700NL als dat iets er toe doet. Ik heb gelukkig nog garantie erop.

Verwijderd

Topicstarter
Had nog even gekeken, er zit geen koeling op de radeon 256 mb.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 21:38:
Had nog even gekeken, er zit geen koeling op de radeon 256 mb.
`
Zet voor de grap eens je case open en zet er een kamerventilator op en kijk dan of die nog steeds vastloopt. Zo niet, terug gaan naar de leverancier, zodat die wat aan de airflow van je case kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Is op zich wel een goed idee , denk alleen dat mn garantie weg is als ik de case open zet.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Als er nergens een zekering zit is dat geen probleem :)
Pas als er een stickertje ofzo los moet, dan kan je daar mogelijk problemen mee krijgen.
Neem anders gewoon eens contact op met de winkel waar de pc vandaan komt, of met Compaq zelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus wel al ondervonden dat tijdens het gamen de pc begint met blazen en na een minuut weer ophoudt. Wanneer hij hier mee begint staat het beeld even stil.Als hij ophoudt trouwens ook. Als het beeld helemaal bevriest is dat altijd als hij niet blaast .Ik heb m nu bij Doom altijd op medium graphics staan (van te voren op high) en hierop blaast hij nooit maar loopt dus wel nog vast.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 22:24:
Heb dus wel al ondervonden dat tijdens het gamen de pc begint met blazen en na een minuut weer ophoudt. Wanneer hij hier mee begint staat het beeld even stil.Als hij ophoudt trouwens ook. Als het beeld helemaal bevriest is dat altijd als hij niet blaast .Ik heb m nu bij Doom altijd op medium graphics staan (van te voren op high) en hierop blaast hij nooit maar loopt dus wel nog vast.
Tsja dat is een temperatuur geregelde casefan. Als je pc dus te warm wordt schakelt deze in (die fans stoppen ze altijd in HP of Compaq pc's, maar je hebt ze ook van Coolermaster (die gaat harder of zachter draaien, maar nooit uit))

Toch zou ik als je bang bent voor garantie verval, Compaq of de levernacier vragen om je pc na te kijken.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Geen zin om een nieuw topic te openen hiervoor:

Draai WinXP op een P4 2.0ghz met 512ram en Ati9600XT 128mb. Gisteren Doom3 gekocht en hij knalt steeds terug naar windows.
Als ik op 800x600 speel dan kan ik nog redelijk lang doorspelen voordat hij terugknalt, speel ik op 1180x896 dan duurt het een minuutje of 5 voordat ik weer naar windows knal.
Hoe los ik dit op ? Ik heb de laatste drivers al gëinstalleerd.

nikszolekkeralss.exe

• Notna

Notna

Where are you?®

likkepot schreef op 15 augustus 2004 @ 11:55:
Geen zin om een nieuw topic te openen hiervoor:

Draai WinXP op een P4 2.0ghz met 512ram en Ati9600XT 128mb. Gisteren Doom3 gekocht en hij knalt steeds terug naar windows.
Als ik op 800x600 speel dan kan ik nog redelijk lang doorspelen voordat hij terugknalt, speel ik op 1180x896 dan duurt het een minuutje of 5 voordat ik weer naar windows knal.
Hoe los ik dit op ? Ik heb de laatste drivers al gëinstalleerd.
Denk toch dat je een eigen topic moet openen. Jouw probleem is software geralateerd, de TS probleem heeft echt over het volledig vastlopen van het gehele systeem.

Er zijn trouwens al aardig wat topics over jouw probleem geopend. Misschien dat daar wat tussen staat :?

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

ok zal wel even gaan zoeken :)

nikszolekkeralss.exe

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een radion 9600xt en heb precies hetzelfde probleem. Er zijn ook op andere topics veel mensen met dit probleem gevonden... Het probleem zit hem in de hitte en is verwant aan het bekende artifacts probleem... het open zetten van mijn case had het enige resultaat dast het wat langer duurde voor hij crashte... Ik heb dus de ouwe koeler van mijn kaart gesloopt en heb er een bigass zalman passive koeling op gezet (je weet wel, zo-eetje met 2 bigass heatsinks aan beide kanten) en hij crashed nog steeds, alleen duurt het net weer wat langer. Dus om eerlijk te zijn heb ik zelf ook nog geen oplossing. Ik heb alle mogelijke drivers geprobeert voor alle hardware in mijn pc. En geloof mij, ik heb egt uren gezocht naar een oplossing maar niets hielp. Dus neem mijn advies in overweging en bid dat dit gefixt is in 1.1, want nu kan ik 30min tot 60min spelen en daarna de crash maar voor lief nemen. (30min tot 60min spelen is heel zo slecht nog nie, maar daarvoor heb ik dus wel aan mijn videokaart moeten knutselen) Dus ik hoop iig dat je hier iets aan hebt zodat ook niet jouw tijd naar het zoeken van een oplossing tevergeefs zal zijn :P

Groeten,
Arno

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was al aan het denken om in de BIOS de koeling gewoon continue te laten draaien , aangezien die van mij alleen af en toe aanslaat. Ik was ook al aan het denken om een nieuwe videokaart aan te schaffen, iemand enige suggestie welke? Meer dan 200 euro wil ik niet uitgeven.

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daarvoor je je zelf op research uit moeten gaan. En zijn voor dit soort vragen genoeg topics ge-opent (en weer gesloten). Maar om toch ff mijn mening te geven... een ati radion 9600XT (had jij toch ook?) volstaat nog prima. Ik draai doom 3 en prima mee op medium steeing en far cry op high.. Het zelfde resxultaat verwacht ik ook in stalker en hl2 (cs:source loopt ook geweldig)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Verwijderd

Topicstarter
Op de voorkant van mn PC staat Radeon 9600 256mb, staat niks van XT ofzo. Bij mij loopt doom 3 ook gewoon smooth totdat het hele systeem weer vasthangt.
Pagina: 1