Toon posts:

Ondertitels lopen niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Overkomt mij weer heb ik een divX lopen de ondertitels niet synchroon.
Ik zie een ondertitel terwijl ze de zin een halve minuut verder moeten zeggen.
ik gebruik microdvd en de ondertitels heb ik nog met subconvert bewerkt maar het mocht niet baten.
Hoe zorg ik ervoor dat ze weer synchroon lopen??
Kennelijk is er in de film van voren geknipt waardoor zoiets niet meer klopt "{1515}{1609}-Is alles gereed?|-Jij zou me niet aflossen."

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Er zijn (grofweg) 2 formaten voor ondertitels. Het SubRip formaat (fps onafhankelijk) en het MicroDVD formaat (fps afhankelijk). Het converteren van SubRip naar MicroDVD kan je doen met SubConvert. Daarbij kan je de gewenste framerate opgeven en een eventuele delay.

Heb je alleen het MicroDVD formaat, dan zit er niet anders op dan de getalletjes tussen de "{" en "}" te wijzigen. Het eerste getal is de frame waarop de subtitle verschijnt. Op het 2e aangeven frame verdwijnt ie weer.

Zo ben ik zelf bezig aan een klein (Java) progje om dit soort bestanden aan te passen. Leuke GUI erbij. Dan kan ik gewoon andere framerates opgeven (PAL = 25, NTSC = 29,997 of 23,997 of anders...) en delays en dan rekent ie alles om :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Geïnteresseerd in je eerste beta.
Al mag je me ook verwijzen naar een ander progje.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Ik ken eigenlijk geen ander progje, anders had ik die wel gebruikt :)

Anyway, momenteel is ook de "grote divx-site" down (tenminste, ik kom er niet meer op), dus zoeken naar andere progjes heeft nog geen suc6.

Maar eigenlijk is de werking echt heel simpel. En Java is mijn favoriete progtaal. Beetje rot installeren, als je dat nog nooit hebt gedaan, maar proggen in Java is altijd fijn.

Anyway, als mijn 1e beta af is (nooit gedacht dat ik het progje nog verder zou distribueren :) ) dan laat ik het wel ff weten. Waarschijnlijk nog 1 of 2 dagen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo'n proggie bestaat wel! kijk hier maar es ff:

http://www.divx-digest.com/software/index.html#subtitles

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot.
Ik ga kijken wat ik eraan heb.
Pagina: 1