[gezocht] mp3 sharen op lan

Pagina: 1
Acties:

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 11:15
Hallo Got`ers

Ik zoek een programma waarmee elke computer in het lan alle mp3`s die op de server staan via een stream te beluisteren.

Ik zoek dus geen programma dat de mp3`s download na elke computer want zo krijg je nog dat elke computer onder alle inlog naams tig keer dezelfde mp3`s heeft staan.

Ik zoek dus een programma wat werkt onder windows xp en windows 2000, die nummer over het netwerk als het ware streamt naar de client computer.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

iTunes?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

share de netwerkdrive waar die dingen op staan zodat je op die manier gewoon bij de mp3s kan.
Hoef je ze niet echt te streamen natuurlijk.

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Moeten alle clients zelf de muziek uit kunnen kiezen? Anders kan je vrij simpel een Shoutcast server opzetten.

• DarkFire
Ja iedereen moet zelf zijn eigen liedjes kunnen kiezen en dus is een shoutcast niet een goede oplossing.

Het liefste gebruik ik niet de ingebouwde functie van windows om door netwerk mappen te bladeren omdat dit niet erg stabiel is en ook niet erg snel en het vraagt ook nog wat van de machines.

En ik weet niet of dit met itunes kan, lijkt mij niet eerlijk gezegt, Iemand ervaring mee???

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Dark-Fire schreef op 14 augustus 2004 @ 21:04:
En ik weet niet of dit met itunes kan, lijkt mij niet eerlijk gezegt, Iemand ervaring mee???
In iTunes kun je je music library sharen over een netwerk.

Iedereen met iTunes op het netwerk kan dan in jou library komen, en hieruit dus jou muziek op zijn bak streamen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dark-Fire schreef op 14 augustus 2004 @ 21:04:
Ja iedereen moet zelf zijn eigen liedjes kunnen kiezen en dus is een shoutcast niet een goede oplossing.

Het liefste gebruik ik niet de ingebouwde functie van windows om door netwerk mappen te bladeren omdat dit niet erg stabiel is en ook niet erg snel en het vraagt ook nog wat van de machines.

Niet stabiel en niet snel?
Wat voor OS draai je dan op het ding (en wat draaien de clients?)
Ik draai hier win2k pro als server op een P3 600, 1GB ram en 2x 120GB en door het netwerk bladeren werkt gewoon net zo snel als lokaal.
dus misschien eens kijken wat er daar niet goed zit.

• DarkFire
Ik zal Itunes eens proberen weet iemand of dat goed werkt?
De Server draait Win2K Pro
en de clients Windows XP Pro
Ik zal de config van de clients eens nakijken

[ Voor 8% gewijzigd door DarkFire op 14-08-2004 21:14 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Terw_Dan schreef op 14 augustus 2004 @ 21:07:
[...]

Niet stabiel en niet snel?
Wat voor OS draai je dan op het ding (en wat draaien de clients?)
Ik draai hier win2k pro als server op een P3 600, 1GB ram en 2x 120GB en door het netwerk bladeren werkt gewoon net zo snel als lokaal.
dus misschien eens kijken wat er daar niet goed zit.
naar mijn ervaring gaan vaak zoekopdrachten bijv retetraag op een NFS-drive

Verwijderd

alternatief is om een webserver te draaien. Meeste MP3 players werken ook via http.

• DarkFire
hmm ja dat is ook een goed idee waar ik zelf nog niet aan had gedacht, iemand anders nog andere ideeen?

Verwijderd

gnump3d ++ :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dark-Fire schreef op 14 augustus 2004 @ 21:11:
Ik zal Itunes eens proberen weet iemand of dat goed werkt?
Werkt prima. Heb op m'n workstation (XP) iTunes staan en daar m'n muziek geshared. Stream wel eens muziek naar m'n PowerBook, en op een ander XP workstation werkt het ook prima.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1