Ati 8500 LE blijft beeld opf*cken in Enemy Territorry

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 04:00

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hey,

http://users.pandora.be/instyle/fubar.JPG omdat een beeld meer zegt dan woorden.

Dit krijg ik dus at random bij het spelen van Enemy territory. Ik heb helaas geen ander 3D spel wat ik kan testen. Maar heb op het forum gelezen dat nog mensen met LE wat errors hadden. Maar niet zo erg als deze.

Als ik ET sluit dan blijft mijn windows die kleuren behouden. Pas na een restart is het terug in orde. Zelfs blijven sommige iconen na een restart de ugly colors behouden.

Ik heb een 2500+ barton en de ATI is niet overclocked. Ik heb nieuwe en oude Catalyst drivers geprobeerd. En juist nog de Omega drivers installed.

All the same. Dit lijkt alsof de kaart te heet wordt of is dit een DirectX probleem?
thanx

ps: fan op de kaart werkt nog!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Klok de kaart eens wat terug, 20MHz ofzo. Zijn de problemen weg, dan lijkt het mij een hitte-probleem.

Je kunt moeilijk voelen of de kaart te heet wordt, omdat een GPU bijna altijd zo'n 50/70C wordt. Je kunt er wel een tafelventilator op laten blazen.

Als dit allemaal niet helpt, is denk ik je VGA naar de knoppen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Maar waarom doet hij dat dan altijd bij directx of opengl?
En nooit gewoon in windows? Omdat die geheugens niet aangesproken worden?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
multipasser schreef op 14 augustus 2004 @ 22:49:
Omdat hij dan echt moet werken en ook warmer wordt. In 2D wordt een grafische kaart veel minder warm dan in 3D modus... probeer nou maar eens die tafelventilator als je die hebt :)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

multipasser schreef op 14 augustus 2004 @ 22:49:
De kaart wordt dan niet belast/stressed. M'n 9800Pro stijgt bij stressen ook van 55 naar 68C.

Wat amour021 zegt :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 14-08-2004 22:52 ]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Mja heb wel vergeten te vertellen dat hij in een barebone zit

Een shuttle-X sn45g2 v2.

Maar soms flipt hij al door als ET nog maar in limbo zit.. dan is er niet echt 3D bezig.

[ Voor 35% gewijzigd door multipasser op 15-08-2004 01:25 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

multipasser schreef op 15 augustus 2004 @ 01:25:
Mja heb wel vergeten te vertellen dat hij in een barebone zit

Een shuttle-X sn45g2 v2.

Maar soms flipt hij al door als ET nog maar in limbo zit.. dan is er niet echt 3D bezig.
Heb je nou al geprobeerd van die ventilator of terugclocken? :?

Verwijderd

Ik heb nu precies hetzelfde met mijn Radeon 9800SE, het beeleffect wat jij krijgt lijkt sprekend op wat ik nu heb.
Als ik een 3D spel opstart is me hele scherm vol met artifacts, maar na van alles te proberen is het zo erg geworden dat het na een tijdje ook in Windows gebeurd.
Ik heb altijd al problemen gehad met warmte maar zelfs als ik de kaart er uit haal, even laat afkoelen, en er weer in stop heb ik dit nog steeds, dus ik denk dat hij door de warmte permanent naar de knoppen is.... of is dat niet zo? ik heb helaas geen tafelventilator en underclocken werkte niet.

Verwijderd

Ik heb etzelfde probleem, dus in spel beeld vol met artifacts, en in windows waaren mn icoontjes alleen fucked up, en morgen komt meneer dell langs om mn Radeon 9700Pro te repareren of vervangen 8) _/-\o_

Dus je kaart is gewoon kapot (of niet, dan krijg ik gewoon een nieuwe videokaart morgen :9 )

Verwijderd

grrrrr het is nu zo erg dat het zelfs bij het opstarten al is, nou maar hopen dat ik iets met de garantie kan regelen
Pagina: 1