Toon posts:

P4P800E Deluxe doorgefikt na montage

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen
ik ben nieuwe hier op tweakers.net en heb meteen al een slechte ervaring te melden. Mijn net nieuwe moederbord is meteen na de montage afgefikt. Ik zal mijzelf nader verklaren.

Nou ik had dus het moederbord en ik begon met monteren in mijn kast. Mijn kast heeft geen standoffs maar in plaats daarvan is de omgeving om de schroefgaten dus opgehoogd een soort ingebouwde standoffs. Maar goed er waren dus 9 schroeven om dat alles mee vast te maken toen zag ik dat 1 van de a's lager lag. Ik verder gekeken in het zakje. Bleken er toch 3 standoffs in te zitten voor dus eventueele niet op gehoogde plaatsen. Nou ik dus die ene missende erin gedraaid en ik ging verder met het mobo monteren.

Na alle 9 schroeven vast te hebben gedraaid dacht ik laat ik het mobo eens even uitproberen. Dus ik de connectoren voor de powerknop in de front panel vast gemaakt en ook de atx stekker en de 4 pins connector erin gedaan.

Toen stekker van voeding in stopcontact gedaan en swicth van voeding om gegooid. Normaal hoort alles dan nog niet meteen aan te gaan en hoor ik dus eerst op de power knop te drukken maar, wat gebeurde er de fik vloog erin. Ik rukte dus als een gek de stekker eruit. Onder al dat afgefikte spul zag ik ook dat de south bridge beschadigt was :S
Ik dus mobo los geschroefd en weer op dezelfde manier vast gemaakt. Toen nog eens geprobeerd er de stroom op te zetten. Verek! groene lampje gaat branden en voeding draait nog nie ik druk power knop in en voeding begint te draaien ?!?!?!

Kan iemand mij uitleggen hoe mijn nieuwe mobo ineens doorfikte en wat er mogelijk gebeurd kan zijn ?!?!?!

Hier nog een pic van wat ik bedoelde met de "ingebouwde standoffs"
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v226/slayerstaps/case.bmp

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarschijnlijk toch kortsluiting gemaakt aan de onderkant van je mobo op zo'n standoff. Had je er wel plastic ringetjes tussen gedaan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik zou het niet weten maar zou hem terug brengen heb ik ook ooit gehad met een A7v8x-X ik heb toen een nieuwe gekregen enze zouden hem opsturen naar asus

1337

Verwijderd

gheghe, denk ik eerlijk gezegd niet dat erg veel winkels dit zullen accepteren als een doa :D ik zou het in iedere geval niet doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 14 augustus 2004 @ 20:35:
Waarschijnlijk toch kortsluiting gemaakt aan de onderkant van je mobo op zo'n standoff. Had je er wel plastic ringetjes tussen gedaan?
Moete daar plastic ringen tussen dan??
Sry als ik het fout heb maar moet je mobo niet via de schroef gaten geaard worden aan de kast???

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:55
IK heb dit ook een keer gehad met een of ander ABit bordje, ik heb toen een stuk plastic folie achter het mobo gedaan. Dat werkte perfect.

SInds die tijd probeer ik zoveel mogelijk kasten met dit soort standoffs te vermijden want het is gewoon n klote systeem. Zodra er iets in de buurt van zo'n schroefgat iets tever uitsteekt brand meteen je mobo af.

Daarnaast moet je geen standaard boodschappentas plastic nemen maar een stuk plastic van 1mm dik van ongeveer 20x30cm. Daarna gaatjes van 3mm erin prikken met een spijker oid en dan tussen mobo en kast monteren.

edit: je mobo hoort via de kast geaard te zijn ja, maar als je een plastic ring oid gebruikt dan zit je mobo altijd nog vast via een metalen schroef dus is ie gewoon geaard.

[ Voor 14% gewijzigd door Widow op 14-08-2004 20:51 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Aha ik vat et punt.
Dan ben ik gewoon slachtoffer van een rotte kast met niet al te beste standoffs :'(
Maaruh ik heb nog wel wat doosjes van ram. (ik denk dat mensen wel bekend zijn met dit soort plastic)
Zou het ook voldoende zijn als ik uit het plastic van die doosjes wat vierkantjes knip en hier dan een gaatje in prik en deze vierkantjes tussen de standoff en mobo doe??

Goed of slecht idee??

Of is het beter als ik van die plastic mapjes pak (je weet wel die bind krengen waar je meestal schoolwerk stukken in mikt)
En dan dat plastic van die mapjes gebruik om de hele onder kant te bedekken???

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 21:05 ]

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:35

scorched

Maximum Overdrive

kan je misschien beter vn die fiberringen halen bij de doe het zelf zaak. kant en klaar, kost geen bal en geleid ook niet en geeft niet mee.

misschien een idee ?

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 13:07

CaDje

Framedrops for life

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:44:
[...]

Moete daar plastic ringen tussen dan??
Sry als ik het fout heb maar moet je mobo niet via de schroef gaten geaard worden aan de kast???
Zoiets is mij toen ook eens in een compo winkel verteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mense ik weet het goed gemaakt
Vergeef mij voor mijn domme ideen hierboven dat was gewoon nogal stom 8)7
Natuurlijk leer ik er wel van voortaan geen goedkope meuk kasten meer voor mij ;)
Maar ja omdak het er nou toch mee moet doen en blijkbaar een nieuw mobo aan moet gaan schaffen en dees niet graag weer door wil fikken. Ga ik denk langs bij de doe het zelf boer en daar opzoek naar wat rubber ringen. Ik kan ook altijd nog wat stukjes rubber van een binneband op maat snijden of het tapen met dikke zwarte tape.

Dank voor het mij weer een beetje helder laten denken en voor al jullie reacties.

Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Of je bent verstandig en LAAT het doen door iemand die er WEL verstand van heeft :P . Een Technische Dienst van een computer winkel bijv. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 23:04:
Of je bent verstandig en LAAT het doen door iemand die er WEL verstand van heeft :P . Een Technische Dienst van een computer winkel bijv. :Y)
Alsof die meer geluk hebben met zoiets erin schroeven...
Het gaat er dan maar weer om of iets van het mobo net niet of net wel een deel van die standoffs raakt..
Dus ik gooi der maar wat rubber tusse k denk dat da er wel voor zal zorgen da die nie nog eens doorfikt :)

Maar ja je heb wel een punt als die mense het erin schroeven en hij fikt door heb ik et teminste nie op men geweten :Y)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als ik die foto van je zo zie, dan zitten er helemaal geen ingebouwde standoffs in je kast. Ik zie alleen maar een plek namelijk waar je je standoffs in vast kunt schroeven.
Monteer je mobo eens, en kijk eens hoe je poorten uitkomen in je kast? Zitten ze goed, of zitten ze een halve cm te laag? Ik gok namelijk dat ze een halve centimeter te laag zullen zitten, en dat je gewoon standoffs in je kast had moeten schroeven.
Niet ieder moederbord heeft op de zelfde plek een schroefgat zitten, en als daar nou wel een standaard ingebouwde standoff zou zitten, dan heb je meteen kortsluiting.
Kijk daar dus even naar, en als je alles bij de zelfde pc-boer vandaan hebt, dan gewoon met het hele zaakje terug gaan en uitleggen wat er is gebeurd. Wie weet kan hij de schade dan weer bij de kastfabrikant vergalen voor je.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed kijkt zie je dat het wel standoffs zijn en dat er ook nog een A naast staat. Al zou ik hier ook nog eens standoffs op moeten doen dan komt het helemaal niet uit met de backplate want dan zit het bord veels te hoog. (als ik alles nou monteer zit het allemaal wel op de goeie hoogte)
Ook heb ik al wel meerdere van dit soort standoffs gezien in kasten. (niet allemaal maar toch wel wat) mischien zijn het dan allemaal goedkope prut kasten geweest waar ik dat in gezien heb....

Verwijderd

koop toch gewoon wat plastic pinups. dit zijn kleine plastic pinnetjes welke je kunt schroeven op je backplate van je kast en de mobo er op drukken. veilig en wel. zakje kost 3 euro ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Das ook een idee maar is dat wel stevig??
ik denk dat et beter is als ik gewoon wat rubber ringen haal bij de lokale doe het zelf zaak hier...

Verwijderd

Als je het door een winkel laat doen waar je het bord koopt en het gaat fout zijn hun verantwoordelijk.
en moeten ze met een oplossing komen
nu kost het jouw weer een nieuw bord
Pagina: 1