Toon posts:

vraag browsers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een website waar ik een site kan testen op verschillende browsers.
Dus bijvoorbeeld netscape, firefox, ie etc.

Het liefst dynamisch!

Zodat het niet nodig is om ze allemaal te downloaden (browsers, linux etc).

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Succes dan, ik denk niet dat dat bestaat.

In principe zou je website met alle browsers moeten werken als je de W3C standaarden volgt.
Dat kun je nagaan met deze validator: http://validator.w3.org/

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

De meeste browsers werken gewoon onder Windows hoor. ;) FireFox, Mozilla, IE (:P), Opera e.d. hebben allemaal een Win32-versie. Alleen voor de Mac browser was er een site, geloof ik. Ik weet alleen niet zo 1,2,3 de URL. :)

Signature

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:02

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik kan me herinneren dat het bestaat, ik heb even gezocht maar ik kan het niet vinden.

Wat ik me kan herinneren van de functionaliteiten is dat je op geeft met welke browser je de site wil bekijken en dat er dan een JPEG werd gegenereerd, zodat je goed kon zien hoe de site er uit zag met die specifieke browser.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ahh, gevonden. Het heette iCapture en het stelt je instaat om te testen hoe je site eruit ziet in Safari.
edit:
Ze hebben nu ook nog eens ondersteuning voor meerdere browsers. Maar dit is nog in test fase. :)

[ Voor 34% gewijzigd door pasta op 14-08-2004 19:23 ]

Signature

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

pastapappie.NET schreef op 14 augustus 2004 @ 19:22:
Ahh, gevonden. Het heette iCapture en het stelt je instaat om te testen hoe je site eruit ziet in Safari.
http://www.danvine.com/iecapture/ doet het voor meerdere browsers ;)
Maar beter regel je een testmachientje, dan ben je minder afhankelijk van zulk soort sites.

[ Voor 13% gewijzigd door Rickets op 14-08-2004 19:37 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

En zo'n site heb je ook voor oude IE's en mozilla enz.

Weet de naam echter niet :(

Spuit 1011

[ Voor 17% gewijzigd door sjaakaq op 14-08-2004 19:24 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37

crisp

Devver

Pixelated

Mac IE interesseert me niet zo, en voor de rest kom ik prima uit de voeten met de verschillende browsers onder windows en konquerer onder linux (is ook de basis van safari). Ik heb 10x liever dat ik het zelf 'live' kan testen dan dat ik op een screenshot moet vertrouwen, en de meeste browsers laten zich makkelijk naast elkaar installeren - vaak ook verschillende versies. Er zijn zelfs truuken waarmee je meerdere versies IE naast elkaar kan installeren (maar ik heb gewoon meerdere PC's).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips.

Mocht iemand nog meer tips hebben dan hoor ik die graag!

Verwijderd

Zoals Crisp al zei: Live testen is het beste. Een screenshot is ook maar een plaatje en zegt niks over:
- eventuele JS errors en niet werkende navigatie
- fouten die optreden als je de pagina scrollt
- wat er gebeurt als je tekstgrootte aanpast
- enz. enz.

Om meerdere IE versies te draaien: http://www.insert-title.c...age=articles/dev/multi_IE

Zo kun je op 1 PC dus zo'n beetje alles testen. Alleen safari mis je dan (en evt. nog IEmac als je dat boeiend vindt). Maar als je site het goed doet in Firefox en Opera en niet al te exotische trucs bevat dan is de kans groot dat het op Safari ook wel goed zit.
Pagina: 1