Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Shuttle te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Ik ben van plan een shuttle (niet per se een shuttle, maar een kleine pc dus :) ) aan te schaffen, alleen ik weet niet goed welke ik moet nemen, ook omdat ik niet echt wijs uit de eigenlijke plaats in de shuttle kom.

Wat ik er iig in wil hebben is mijn
*AMD Athlon XP 2600+
*Radeon 9600xt
*1 reepje 512 mb pc2700 geheugen
*2 hd's (1tje van 60 en 1tje van 40, maar het kan zo zijn dat ik deze 2 verkoop en 1 grote koop.)
*een normale geluidskaart (of is de onboard geluidskaart ook een redelijke om op mijn stereo aangesloten te hebben?).
*DVD writertje

Ik wil er dus vooral mee gaan gamen, nu heb ik gehoord dat dit bij sommige shuttles een probleem geeft, in hoeverre moet ik hier rekening mee houden? Mijn budget ligt rond de 200/250 euro. (en begin alsjeblieft niet met allemaal die moeilijke termen maar houd het aub makkelijk, want ik snap er bijna niets van :( )

Ik heb trouwens mijn oog laten vallen op deze:

http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=431

Is dit wat?

[ Voor 21% gewijzigd door Euc- op 14-08-2004 19:22 . Reden: Alles aangepast ]

Heuj!

Verwijderd

Wat wil je hebben p4 of amd? Dan kunnen we kijken wat er voor je is :P

• Euc-
Stom :( Ik wil mijn amd 2600+ erin doen :)

Hey ik zie het nu pas, ik kan niet linken naar de goeie, Ik heb mijn oog dus laten vallen op de MSI Mega PC , zal nog even kijken of ik een goeie site kan vinden

[ Voor 66% gewijzigd door Euc- op 14-08-2004 19:16 ]

Heuj!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
SN45G zou ik kiezen of als je eentje wilt met onboard VGA (wat ik niet echt aanraadt als je gamed) SN41G2 (V 2.0)

[ Voor 7% gewijzigd door Swandertj op 14-08-2004 19:16 ]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg iig dat je een voeding erni hebt hangen die genoeg prik kan leveren omdat een hedendaagse cpu nogal wat lust en je videokaart is ook niet de meest zuinige.

Die link die je geeft is
1. geen shuttle maar een Asus Barebone
2. heeft geen AGP slot maar enkel een Radeon 9100IGP.
3. ook nog eeens een P4

dus verdiep je eens een beetje in de materie, dan kun je denk ik al veel meer vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 14-08-2004 19:17 ]

Verwijderd

Swandertj schreef op 14 augustus 2004 @ 19:16:
SN45G zou ik kiezen of als je eentje wilt met onboard VGA (wat ik niet echt aanraadt als je gamed) SN41G2 (V 2.0)
Zou ik ook aanraden

Verwijderd

Een Shuttle :S die link is toch echt een Asus hoor.. Denk dat je barebone bedoeld of gewoon kleine pc..

Op dat mb van die Pundit kan een Intel Pentium 4 (Northwood und Prescott) 1600-3400 MHz of een Intel Celeron mPGA 2000-2800 MHz worden geprikt verder zit er een Radeon 9200 kaartje in
Er kan 2 reepjes DDR-DIMM geheugen in tot max 2048 MB. Dus dat kan ook wel.
Hij heeft ook 2 pci slots dus een agp video kaart kan niet.. Wel een andere geluidskaart
On-board geluidskaart:

Type: Realtek ALC650 (6-channel)
Ingangen: 1x Line-In
2x Microfoon
1x digitaal (optisch)
Uitgangen: 2x Line-Out
1x digitaal (optisch)

Dat is goed genoeg voorje stereo

Je kunt max 2 ide aparaten aan sluiten dus hd of cd speler of 2 hd's

Dit is wel een mooi systeempje dan maar uit ervaring vind ik alles op het moederbord minder lekker werken dan alles los met pci enzo.
Je budget ga je niet echt halen denk ik zou er 100 euro bij tellen
Ook moet je er op letten dat dit beter gekoeld moet worden als je veel gaat gamen

• Euc-
Ik heb de openingspost even aangepast, ik hoop dat hij nou wat duidelijker is voor iedereen. Tevens de goede link :) (en idd shuttle is een beetje fout geformuleerd, ik doelde eigenlijk op een kleine pc :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Euc- op 14-08-2004 19:21 ]

Heuj!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien leuk om zelf een kast te gaan maken. Aangezien je post ook in casemodding staat :P . Kan je hem zo groot of klein maken als je zelf wilt. En hoef je alleen maar een voeding en moederbord erbij te halen.

• Euc-
metal14 schreef op 14 augustus 2004 @ 19:25:
misschien leuk om zelf een kast te gaan maken. Aangezien je post ook in casemodding staat :P . Kan je hem zo groot of klein maken als je zelf wilt. En hoef je alleen maar een voeding en moederbord erbij te halen.
mwah, 2 linkerhanden wilt niet echt meehelpen. Daarbij waar had ik hem anders neer kunnen zetten?

Heuj!

Verwijderd

Heeey die euc- :)
Wat vreemd om jou heir tegen te komen :p
een barebone wat jij zegt is echt fijn voor @ lan enzo qua gewicht.
Ik zou ook idd voor de SN45g gaan die heeft 8x agp slot en daar past dan weer mooi je 9600 in :)
verder heeft deze ook een 6-Channel NVIDIA based SoundStorm geluidskaart.
Dit geeft aardig geluid zkr voor games ed.
Ik wou deze zelf eerst ook maar heb toch maar een Lian-li gekocht :p
O en btw cu@lan eucb0y:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 19:37 ]

• Satch
  • Niet online
Euc- schreef op 14 augustus 2004 @ 19:28:
[...]

mwah, 2 linkerhanden wilt niet echt meehelpen. Daarbij waar had ik hem anders neer kunnen zetten?
nee zo bedoelde ik het niet was maar voor de grap van dat casemodding :P

• w3news
  • Laatst online: 17-11 08:16
Terw_Dan schreef op 14 augustus 2004 @ 19:16:
Zorg iig dat je een voeding erni hebt hangen die genoeg prik kan leveren omdat een hedendaagse cpu nogal wat lust en je videokaart is ook niet de meest zuinige.

Die link die je geeft is
1. geen shuttle maar een Asus Barebone
2. heeft geen AGP slot maar enkel een Radeon 9100IGP.
3. ook nog eeens een P4

dus verdiep je eens een beetje in de materie, dan kun je denk ik al veel meer vinden.
Ik weet niet of eerst een asus er stond, maar is nu een msi met P4.
De MEGA 180 van MSi is ook wel leuk.

Maar er zijn ook leuke Shuttle te vinden.
Ik weet niet wat je beste kan kiezen.
Zie de specs zou ik zo zeggen.

Ik heb ook nog nooit een barebone gehad, en weet niet hoe het van binnen allemaal is, en welke de beste ingedeeld is.
Dan moet je foto's zoeken van de binnenkant, en kijken welke beste bij je past.

Een beter internet begint bij jezelf...

• w3news
http://www.shuttle.com/index.html
Zie hier de shuttles.

[ Voor 83% gewijzigd door w3news op 14-08-2004 19:46 ]

• w3news
shuttle is een merknaam, barebone heet zoiets
(Sorry dat ik onzinnig 3 berichten post, maar klikte verongelijk op quote ipv edit)

[ Voor 136% gewijzigd door w3news op 14-08-2004 19:44 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ga met Swandertj mee : http://eu.shuttle.com/sn45g.htm#sn45gv2

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Ik heb de SN45G, lekkere barebone hoor. Maar heeft ondersteuning voor DC DDR dus misschien je geheugen iets uitbreiden ? Ver is hij net zoals alle andere barebones , en je kan eventueel een 250 watt voeding kopen.

• Swandertj
Ik kan ook uit ervaring spreken over de SN45G. Opzich is het een goede pc, maar ik raad wel aan de fan gewoon op 50% van de snelheid te zetten. Want als je em bijvoorbeeld op automagische verandering zet (hoe warmer hoe sneller) gaat ie ernstig lastig zoemen. Tevens is de 200watt voeding die erop zit sterk genoeg om jouw specs wel te runnen (ze deden bij mij 2500+ @ 3200+ en 9800 Pro @ XT)

Soundstorm ofcourse is ook een heel goede onboard geluidskaart.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 22:46
SN45G V2 heeft een nieuw type voeding die stiller is en kost 230 euro, enige wat hij niet heeft is SATA.

Ik wilde deze ook kopen... maar vond het eerst te duur.... nu wacht ik denk ik op een Shuttle met Nforce4 alsie eind dit jaar uitkomt, want de prijs van de SN45GV2 lijkt niet te dalen.

• Swandertj
Jazco2nd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:01:
SN45G V2 heeft een nieuw type voeding die stiller is en kost 230 euro, enige wat hij niet heeft is SATA.

Ik wilde deze ook kopen... maar vond het eerst te duur.... nu wacht ik denk ik op een Shuttle met Nforce4 alsie eind dit jaar uitkomt, want de prijs van de SN45GV2 lijkt niet te dalen.
Is nog behoorlijk goedkoop, ik had m'n shuttle voor een stuk meer gekocht.
En 230 euro voor een moederbord + kast + voeding vind ik niet veel :Y)

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 21:22

CaDje

Framedrops for life

misschien is een Aopen XC cube een optie? vind ik persoonlijk mooier dan een shuttle ;).

Ik heb persoonlijk de XC EZ18 White. Nforce 2 chip met Geforce 4mx onboard, heeft echter ook een AGP slot :).

Afbeeldingslocatie: http://www.microwarehouse.co.uk/images/cds_images/i220306.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door CaDje op 14-08-2004 20:10 ]

Verwijderd

Ik snap niet wat dit in CME doet, meer iets voor Complete Systemen & Laptops of Processors, Mobo's & Geheugen

Neem dan wel voordat je jouw vraag daar post wel even de lokale Faq door en verdiep je wat meer in de materie (spec's vergelijken, reviews etc), zoals ook in de forumFaq staat beschreven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.