Weet iemand misschien hoe je met LAME of enige andere encoder MP3pro output krijgt? Ik heb in de man van Lame niks gevonden en gegoogled, maar niets schijnt te helpen... En ik heb niet veel zin om voor MusicMatch windows te blijven gebruiken....
Waarom zou je MP3Pro willen gebruiken? Je bent beter af met Ogg Vorbis. (Betere geluidskwaliteit, etc.)
(Geen oplossing, I know, maar wel iets om over na te denken.)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hoe bedoel je dat je niets kunt vinden met Google? Ik krijg toch echt een hele grote berg hits: http://www.google.com/sea...start=0&ie=utf-8&oe=utf-8
Mee eens.CyBeR schreef op 14 augustus 2004 @ 18:57:
Waarom zou je MP3Pro willen gebruiken? Je bent beter af met Ogg Vorbis. (Betere geluidskwaliteit, etc.)
[ Voor 43% gewijzigd door Bergen op 14-08-2004 18:58 ]
hmmm, dat is volgens mij alleen mp3 en niet mp3pro... De reden dat ik geen ogg gebruik is dat mijn mp3speler die niet ondersteund en ik dus niks aan mijn oggjes heb...
Ah het kwartje valt. Ik heb ook een minuut of 10 zitten Googlen, maar er wordt steeds verwezen naar de Thomson encoder, die je dan onder Wine zou moeten gebruiken. Maarja, dan kun je net zogoed MusicMatch in Wine starten.
Ondersteund hij dan wel mp3pro?
mp3pro bestaat uit 2 lagen
mp3pro kan je wel op alle mp3spelers afspelen, maar als deze mp3pro niet ondersteund, wordt slechts de 1e laag afgespeeld, en mis je de 'verbeterde' kwaliteit die mp3pro zou hebben.
met de Lame encoder voor mp3, met "-alt preset standard" instelling haal je trouwens veel betere kwaliteit dan mp3pro.
mp3pro bestaat uit 2 lagen
mp3pro kan je wel op alle mp3spelers afspelen, maar als deze mp3pro niet ondersteund, wordt slechts de 1e laag afgespeeld, en mis je de 'verbeterde' kwaliteit die mp3pro zou hebben.
met de Lame encoder voor mp3, met "-alt preset standard" instelling haal je trouwens veel betere kwaliteit dan mp3pro.
Verwijderd
Met grip kan je cdtjes rippen naar ogg of mp3 met ook nog eens een hoop mooie instellingen...
Hij heeft het over mp3PRO, niet over mp3.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:06:
Met grip kan je cdtjes rippen naar ogg of mp3 met ook nog eens een hoop mooie instellingen...
Leg nog eens uit waarom je mp3pro wil. Weet je zeker dat je speler mp3pro ondersteunt ? Waarschijnlijk speelt hij alleen de mp3 laag af, zoals Jazco2nd ook al vermeldt. In dat geval kun je beter alle bitjes voor de normale mp3 stream gebruiken mbv LAME. In de laatste 3.96.1 versie zit qua presets voor ieder wat wils, wat betreft kwaliteit vs. bitrate. Als windows user zou ik zo 123 niet weten waar je de laatste Linux executables vandaan kan halen, of je moet ze zelf compileren.
Verder dunkt mij dat het gebruik van een closed source, betaalde licentie-codec indruist tegen de ideologische opvattingen van de meeste Linux gebruikers.
Verder dunkt mij dat het gebruik van een closed source, betaalde licentie-codec indruist tegen de ideologische opvattingen van de meeste Linux gebruikers.
[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 14-08-2004 22:21 ]
Ik heb een 10 GB mp3-speler die ik eigenlijk altijd bij me heb. Deze speelt mp3pro af en ook zonder kwaliteitsverlies (2 x zelf gecode met musicmatch naar mp3 en mp3pro) en die mp3pro is dus ongeveer 60% van de grootte. Dat betekent dus dat ik bijna 40% meer mp3tjes erop kan zetten... Mooie zaak lijkt me 
Dat is dus de reden dat ik mp3pro wil... Maar ik vrees dat thomson een linux variant moet bieden voordat ik dit kan doen
... Gaat nog een tijdje duren denk ik.
Dat is dus de reden dat ik mp3pro wil... Maar ik vrees dat thomson een linux variant moet bieden voordat ik dit kan doen
Dat zegt op zich niet zo veel. Met de huidige lame presets kun je elke gewenste bitrate instellen voor optimale kwaliteit bij elke bitrate.Paultje3181 schreef op 15 augustus 2004 @ 12:57:) en die mp3pro is dus ongeveer 60% van de grootte.
Voor een 96 kbps abr file gebruik je bijvoorbeeld:
code:
1
| lame --preset 96 filename.wav filename.mp3 |
Je zult zelf wat luistertesten moeten doen om uit te zoeken wat voor jou nog een acceptabele kwaliteit geeft.
Welk merk/type speler heb je trouwens? Ik wist niet dat er portables waren die mp3pro ondersteunen.
Pagina: 1