Toon posts:

[Flash] image langzaam vergroten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar het volgende:

Een goeie uitleg om hetvolgende te bereiken:

Kaartje van de wereld: je gaat met je cursur over een land, land licht op en als je erop klikt dan komt het land naar voren en kun je bijvoorbeeld klikken op bepaalde steden.

Op die manier zou ik graag mijn website wat aankleden met landen waar we geweest zijn.

Nu heb ik al wat tutorials gelezen enzo, maar elke keer kom ik toch weer in de problemen. De tutorials die ik gelezen heb komen hoofdzakelijk van de bekendere flash-help-sites.

Eigenlijk ben ik op dit idee gekomen van deze site:
http://www.outsight.nl/ws/bs/sw/wereld.swf

En zelf zou ik iets soortgelijks willen maken met flash.

Wie kan me hierbij een beetje helpen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

wat had je zelf al bedacht/geprobeerd? Verwacht niet dat we dit hier voor jou in elkaar gaan zetten, want scriptrequests zijn hier niet toegestaan.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 14 augustus 2004 @ 18:43:
wat had je zelf al bedacht/geprobeerd? Verwacht niet dat we dit hier voor jou in elkaar gaan zetten, want scriptrequests zijn hier niet toegestaan.
Dat vraag ik ook niet. Ik hoop alleen dat iemand me een beetje gericht kan helpen naar een lokatie op het web waarover ik hier meer info vind.

De meeste help sites voor flash. Of algemene flashwebsites heb ik al bezocht en daar vond ik niet echt veel informatie.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59

Reptile209

- gers -

Begin met een wereldkaart. Maak de gewenste landen als knopje in een layer hoger. Bij de OnClick van de button laat je 'm springen naar een animatie waarbij je het land vergroot en nieuwe buttons actief zijn. Enz... :)
Probeer het principe eerst eens uit met een matrix-patroon waarbij een vierkantje naar voren komt ofzo. Als dat werkt, kan je het "moeilijker" maken met landenvormen.

Zo scherp als een voetbal!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

dit is gewoon een plaatje met knoppen die door alpha @ 0% staan. teminste zo had ik et gedaan

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
lammmetak schreef op 14 augustus 2004 @ 18:57:
dit is gewoon een plaatje met knoppen die door alpha @ 0% staan. teminste zo had ik et gedaan
Mmm, ik moet nog heel wat flash leren wil ik dit zulk commentaar begrijpen :P

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 14 augustus 2004 @ 18:53:
Begin met een wereldkaart. Maak de gewenste landen als knopje in een layer hoger. Bij de OnClick van de button laat je 'm springen naar een animatie waarbij je het land vergroot en nieuwe buttons actief zijn. Enz... :)
Probeer het principe eerst eens uit met een matrix-patroon waarbij een vierkantje naar voren komt ofzo. Als dat werkt, kan je het "moeilijker" maken met landenvormen.
Kan ik zulks soort tips ook ergens vinden op een site? Ben namelijk nog een beginner en Flash ziet er nog erg ingewikkeld uit voor me.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

simpel, je maakt een knop ( gewoon een vierkant of zo maakt niet uit je ziet et toch niet).
onder als je em geselecteerd hebt zie je rechts color. daar kies je alpha en dan gewoon 0%. dan word ie transparant en 0% is gewoon doorzichtig. dit zelfde trucje werkt ook met movieclips. je maakt dus gewoon doorzichtige knoppen:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
lammmetak schreef op 14 augustus 2004 @ 19:07:
simpel, je maakt een knop ( gewoon een vierkant of zo maakt niet uit je ziet et toch niet).
onder als je em geselecteerd hebt zie je rechts color. daar kies je alpha en dan gewoon 0%. dan word ie transparant en 0% is gewoon doorzichtig. dit zelfde trucje werkt ook met movieclips. je maakt dus gewoon doorzichtige knoppen:)
Oke dat heb ik voor elkaar.
Dus ik begin met een wereldkaart. Ik maak een vectortekening van een land, die vectortekening selecteer ik, maak er een knop van en dan stel ik die transparantie in.

Hoe vergroot ik nu dievector tekening naar een grotere versie? Zodat dat smooth loopt als je er op klikt?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hmmm... als dingen als alpha transparantie je nog niet zo helder in de oren klinken dan is het misschien slim om met iets makkelijkers te beginnen.

Maar goed, we zijn de kwaadste niet natuurlijk.

Wat je ook kunt doen in flash is een 'onzichtbare knop', dat doe je door een knop te maken en alleen in de hit-state (vierde frame) een object te plaatsen. De 'hit' van de knop wordt dan zo groot als- en krijgt de vorm van het object. vervolgens laat je die knop een filmpje triggeren.

Dus je maakt je wereldkaart, maakt onzichtbare knoppen van de landen die je kunt klikken, en als je dan klikt start je een movieClip met je animatie (namelijk het zoomen op een land).

voor de broodnodige inspiratie:
zo kan het ook

Stoer; Marduq

• Reptile209

Reptile209

- gers -

De meeste flash-editors hebben hele mooie tutorials aan boord. Niet lullig bedoeld, maar wel extreem mooi leermateriaal. Op http://flash.pagina.nl/ staan heel veel links voor beginners en gevorderden. Succes ;).

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

et vergroten is een movie clip in een knop. ik neem aan dat je dat wel onder de knie hebt anders zou ik eens gewoon wat tutes lezen. lullig misschien maar je moet niet de mount everest willen beklimmen als je een drempel kan beklimmen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens begonnen met het lezen van een aantal tutorials en inderdaad je bent er snel mee weg.
Om toch eens te zien hoe het nu allemaal werkt heb ik die swf van die site gedownload en die geimporteerd om er vervolgens een aantal dingen mee te doen.

Ik heb er nu alleen een ontzettende loop inzitten, die ik er niet uit krijg 8)7
Ik heb alle zaken al op niet loopen gezet enzo en toch lukt het me niet.

Misschien kunnen jullie eens tips geven?

Hier vind je de .fla: http://users.pandora.be/wernerdebijl/test.fla
en hier de .swf: http://users.pandora.be/wernerdebijl/test.swf

Bedankt alvast voor een tip _/-\o_

• Reptile209

Reptile209

- gers -

offtopic:
voor je .fla krijg ik in Macromedia Flash MX een "Unexpected file format". Waarmee heb je 'm gemaakt?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

925013 : zet je framerate (Movie properties) eens een paar keer hoger. Op 30 kan tegenwoordig gerust, default staat 'ie op 12 of zo (Flash 5, dan); dan is de overgang (u bent inmiddels al bekend met het woord "Tween?") stukken vloeiender :).

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Jo mensen, dat heb ik allemaal gedaan, beter gezegd terug gezet.

Ik ben nu een beetje aan het stoeien met hetvolgende..

in het eerste frame is Cuba nog geel klein, en het frame speelt automatisch de andere 5 frames.
Nu wil ik graag van Cuba in frame 1 een button maken die dan vergroot, maar pas als je er op klikt. Of: hij moet verder spelen als je er op klikt met de muis.

Kan ik dat het beste als volgt doen:

Selecteer frame 1 en dan Cuba (zorg er voor dat het een button is), dan naar beheviours en dan het volgende movieclip toevoegen: Goto and play at frame or label. En dan frame 2 kiezen. Is dat oké?

Laat maar, ik heb het gevonden Bedankt allemaal voor de tips _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 22:02 ]

Pagina: 1