Problemen met afsluiten/herstarten pc

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb hier thuis een oude Compaq Pentium III 450Mhz staan waar WIndows XP Pro op draait. Ik heb alleen een probleem met afsluiten en herstarten:

Het probleem:
Opstarten gaat goed. Zodra ik mijn systeem wil afsluiten/herstarten gaat het fout. Op het laatste moment als de PC hoort uit te gaan blijft het systeem hangen. Ik hoor dan 2 piepjes en dan na die 2 piepjes gaat het lampje van mijn Caps Lock knipperen. PC reageerd dan nergens meer op. Alleen de power knop heeft dan nog een functie :+

Het rare is ook dat ie opeens aangaat. Die tijd is ook telkens verschillend. De ene keer naar 1 uur, en de andere keer na 2 min :'(

Als ik de PC op wil starten in de Veilige Modus word het scherm zwart en doet ie verder ook niks.

Normaal werken met PC gaat wel, maar wat ik dus opnoemde niet :'(

Ik heb Windows ook opnieuw geinstalleerd, maar dan heb ik toch gewoon weer hetzelfde probleem

Ik denk zelf dat er toch iets an de hand is met mijn hardware

Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg geweest, en weet iemand een oplossing voor mij.

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door AMDathlonxp op 14-08-2004 18:31 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou goed kunnen omdat het een wat oudere bak is dat er nog geen XP compatible bios opstaat. die zou je eens kunnen flashen om te kijken of het probleem daarmee is opgelost.

• AMDathlonxp
Hij heeft het altijd al goed gedaan. Windows 98 heeft ook hetzelfde probleem

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat ACPI uit? Dit moet aan staan.
WOL moet ook uit staan.

De computer kan opstarten doordat hij een signaal krijgt het netwerk/kabelmodem.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ik weet mss iets:-) bij iemand die ik kende sloot de pc ook goed af.

Ergens kan je een waarde instellen hoe lang hij moet w8ten voor hij je programmas afsluit. Standard geeft windows veel tijd maar je kan die waarde verlagen. Daarvoor moet je wel in het register.

Wanneer Windows XP wordt afgesloten moet het systeem eerst alle lopende processen beëindigen. Wanneer een proces zich niet onmiddellijk laat beëindigen geeft Windows het de gelegenheid dit uit zichzelf te doen en wacht enige tijd alvorens zelf het proces te beëindigen. Hoe lang Windows wacht is opgeslagen in het register. Wanneer u de bewuste waarde in het register aanpast zal Windows eerder zelf het proces beëindigen waardoor de computer sneller afsluit.

Werken in het register dient met grote zorgvuldigheid gebeuren. Doe niets anders dan hieronder aangegeven!

1) start de register-editor ( Start-Uitvoeren en in het scherm REGEDIT typen en dan O.K. klikken )
2) navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
3) klik op de map met de naam "control"
4) in het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
5) klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
6) Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 ( bij mij staat hij op 200 )
7) Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register-editor.

its worth a try, niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 01:00 ]

• AMDathlonxp
Ik moet dan eerst weer mijn systeem opnieuw installeren, hij start namelijk helemaal niet meer op.
Als ik Windows afsluit blijft ie hangen zoalsng ik al heb gezegd, maar als ik de PC dan weer aan zet, dan blijft het scherm ook zwart nadat ie de CD-roms heeft gechecked, dus telkens als ik Windows wil blijven gebruiken moet ik hem opnieuw gaan installeren.

Moet iemand mijn system specs van die machine hebben?

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op 15 augustus 2004 @ 08:34:
Ik moet dan eerst weer mijn systeem opnieuw installeren, hij start namelijk helemaal niet meer op.
Als ik Windows afsluit blijft ie hangen zoalsng ik al heb gezegd, maar als ik de PC dan weer aan zet, dan blijft het scherm ook zwart nadat ie de CD-roms heeft gechecked, dus telkens als ik Windows wil blijven gebruiken moet ik hem opnieuw gaan installeren.

Moet iemand mijn system specs van die machine hebben?
. Je specs kunnen helpen. aan mijn opl heb je dan niets hoor:-), aangezien je windows niet meer boot. Dus telkens als windows geinstalled is en je boot opnieuw doet ie het niet meer?

1)Controleer alvast eens of alle kabels goed vast zitten en of alle onderdelen voldoende gekoeld zijn.

Je vermoedt een hardware fout?dit zouden ze doen in een Pc shop:

2)Haal ook alle niet essentiele onderdelen uit je pc. zoals geluidskaart, netwerkkaart, extra hd, etc. en alle ramgeheugen(Als je maar 1 latje hebt leen dan een ander van een vriend om te testen) behalve 1 latje natuurlijk:-) Wsl is er 1 onderdeel defect. Heb je cd rom/dvd EN schrijver? install windows dan is met de cd in de writer en ontkoppel de cd rom/dvd

Mijn broer zijn pc deed het niet meer omdat zijn dvd drive defect was. voel ook is aan je HD die mag allezins niet meer als 55 graden hebben, lieft maar een goede 40. heeft ze te warm zet er dan (voorlopig) ff een blazer voor.

vaak voorkomende oorzaken zijn. overhitting, Defect ram geheugen, slechte voeding, en een hd die er de brui aan geeft.

Ik las ook iets over piepjes. In je van je mobo staat daar normaal uitleg over;)

ik zie dat je een pentium II hebt dus aan processor overhitting zou ik niet denken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 11:51 ]

• AMDathlonxp
Ik heb nu de videokaart vervangen. Er is nu wel weer iets weg.

Als ik nu windows afsluit etc., dan piept ie niet meer en gaat het lampje van de caps lock niet meer branden, maar dan blijft het scherm zwart en loopt de PC vast.

Vaag.

Heb de netwerk kaart eruit gehaald, ander RAM, zelfde probleem

• AMDathlonxp
heb nu ook voeding vervangen, harddisk, brander, floppy, processor. Nog steeds hetzelfde probleem
Pagina: 1