Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

dvd-ledje verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ff search gebruikt maar daar kwam niets uit,

ik wil bij mijn dvd lite-on brander het 2 kleurig ledje (wat aan de voorkant zit) verplaatsen naar een ander locatie in mijn kast, wil namelijk een steath-mod toepassen en dan zie je het ledje niet meer.

Kan ik gewoon op de printplaat van mijn lite-on de 3 drie soldeerpuntjes met een draadje verlengen en dan aan het eind een 2 kleurig ledje plaatsen?

of moet ik eerst de orginele led verwijderen omdat ik te weinig volt overhoud voor mijn verplaatste ledje?

linkjes over dit vraagstukje zijn ook welkom! alvast bedankt!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
Sure, zeker mogelijk :)
Gewoon dus de draadjes verlengen

[ Voor 43% gewijzigd door LED-Maniak op 14-08-2004 18:05 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:07
Zolang de afstand niet al te lang is...

Want zo'n kabel heeft inderdaad wel een verlies, en voor die 1.5V oid van het ledje, kan dat een behoorlijk groot percentage zijn...

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

voor de duidelijkheid, wel het ledje dat nu op de brander zit weghalen, want anders hou je misschien wel te weinig spanning over voor die "extra" led, als ik jou was zou ik gewoon de originele led gebruiken en die met drie draadjes verlengen zoals LED-Maniak al zei.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Moet geen probleem zijn. En die weerstand/het verlies van het draadje gaat ook wel los lopen.

EDIT:
Electronical schreef op 14 augustus 2004 @ 18:16:
Zo'n vaart zal het niet lopen hoor:

1 meter koperdraad met doorsnede 2 mm2 heeft een weerstand van 0.035 Ohm. Dus stel dat er zo'n 20mA doorheen moet (dat is vaak de max voor een LED), dan zal de spanningsval zo'n 0.0007 V zijn.
Dat zeg ik :P

[ Voor 67% gewijzigd door Vunzz op 14-08-2004 18:24 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Zo'n vaart zal het niet lopen hoor:

1 meter koperdraad met doorsnede 2 mm2 heeft een weerstand van 0.035 Ohm. Dus stel dat er zo'n 20mA doorheen moet (dat is vaak de max voor een LED), dan zal de spanningsval zo'n 0.0007 V zijn.

offtopic:
@Vunzzz: klopt idd. Je was me voor, maar dat had ik nog niet gezien, omdat ik druk aan het rekenen was. Dus twas geen reactie op jou :)

[ Voor 29% gewijzigd door Electronical op 14-08-2004 19:29 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies, ik ga de optie verlengen-zonder-orginele-led-weghalen proberen, tot later :)

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Ga je nu de originele LED laten zitten en een nieuwe LED bijzetten, of verplaats je de originele LED alleen maar. Want in het eerste geval zul je waarschijnlijk niet het gewenste resultaat krijgen. Deze gaan dan namelijk beide minder fel branden...

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan ook een gaatje in je stealth paneeltje maken en daardoor een stukje doorzichtig plastic steken dat je op maat hebt gevijld. Het uiteinde van dit stukje plastic komt dan tegen het LEDje aan en geeft het licht door naar het andere uiteinde.

Dan moet je alleen niet onder je drive gaan zien als ie openstaat want dan zie je het plasticje zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Electronical schreef op 14 augustus 2004 @ 19:31:
Ga je nu de originele LED laten zitten en een nieuwe LED bijzetten, of verplaats je de originele LED alleen maar. Want in het eerste geval zul je waarschijnlijk niet het gewenste resultaat krijgen. Deze gaan dan namelijk beide minder fel branden...
ik ga er een andere bij zetten, mocht dat niet genoeg zijn, met lichtopbrengst etc. dan knip ik de originele ervan af... ik laat nog weten wat het beste is...

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op 14 augustus 2004 @ 19:34:
Je kan ook een gaatje in je stealth paneeltje maken en daardoor een stukje doorzichtig plastic steken dat je op maat hebt gevijld. Het uiteinde van dit stukje plastic komt dan tegen het LEDje aan en geeft het licht door naar het andere uiteinde.
dat zou ook nog kunnen mits ik niet de orginele 5,1/4 front van mijn (zwarte) shuttle wil modden/beschadigen....(mocht ik deze ooit nog willen verkopen dan is ie nog in de oorspronkelijk staat...) of als ik een ander dvd-brandertje neem, waar het lichtje op een ander plekje zit...

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10 15:24
Gaat niet werken ! Je kan niet twee leds parallel zetten. De kans dat de ene het niet doet is 50%. Gewoon dus oplengen met het dunste drie aderige draadje dat je kan vinden. Al maak je dat draadje 10 meter, nog altijd zal de led branden. Gebruikt maar 20 miliampere maximaal.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Verwijderd

Topicstarter
walstroom schreef op 14 augustus 2004 @ 19:45:
Gaat niet werken ! Je kan niet twee leds parallel zetten. De kans dat de ene het niet doet is 50%. Gewoon dus oplengen met het dunste drie aderige draadje dat je kan vinden. Al maak je dat draadje 10 meter, nog altijd zal de led branden. Gebruikt maar 20 miliampere maximaal.
het werkt!

Even profisorische getest,
- verlengd met 50cm dun 3-aderig draad
- originele led werkt
- ledje op het 50 cm draadje werkt ook
- helderheid is hetzelfde

ik heb getest even met een at-voeding, dus ik heb alleen nog maar de kleur groen zien branden, de andere kleur (denk oranje) werkt alleen als je iets gaan branden met de lite-on...

Ga nu eerst alles goed vastzetten en mijn lite-on weer dichtmaken, wordt dus nog vervolgd, maar zoals het nu eruit zien, ziet het er goed uit.... :)
Pagina: 1