Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
D.) aan het moederbord. Heb hier namelijk ook last van gehad.:(
Maar gelukkig krijg ik nu een Abit kt7
Maar gelukkig krijg ik nu een Abit kt7
Maar waarom werkt die niet op UDMA66?
Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
De ondersteuning van win2k is er nog niet, maar dat zou verholpen moeten worden door SP2
Kijk hier ook even voor mogelijke work-arounds:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/93010
PS ajslaghu: als je de kabel vervangt kan het zijn dat je in win2000 de ide controller wel even op dma moet zetten (in apparaatbeheer). Dan haal je i.i.g. nog ata33.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/93010
PS ajslaghu: als je de kabel vervangt kan het zijn dat je in win2000 de ide controller wel even op dma moet zetten (in apparaatbeheer). Dan haal je i.i.g. nog ata33.
Het ligt dus niet aan de MSI maar aan de via controller voor de ata-100 besturing. Die controller is geloof ik de via 686b (of 868b dat mag ik ff kwijt zijn) southbridge. Er is niks mis met MSI maar wel met die VIA chipset en trouwens het ligt (ik zou bijna zeggen uiteraard) ook aan microsoft want win2k ondersteunt idd die controller nog niet. En SP2 zou het moeten verhelpen.Op donderdag 28 december 2000 07:39 schreef igor het volgende:
Zijn er nou nog steeds mensen die die MSI pokkedingen kopen???
Verwijderd
Dat begrijp ik wel...maar ik zei het ook niet helemaal on-topic..
De vorige msi borden (die met de irongate voor de slot a) die waren revolutionair omdat msi de eerste was met bijna de beste borden, maar ik vind deze lijn van socket-a bordjes mijn geld niet meer waard....
Ik heb ze alle 3 in mijn handen gehad (k7t pro/proII/proIIa) en ze maakten op mij een zeer onstabiele indruk....bij het overclocken moest je (als het te hoog was en dat was heeeel snel) het jumpertje van het bios aftrekken ....|:(
en dan dat praten...het lijkt wel alsof de kikker van de buurjongen in je kast bezig is...
Maar goed..sorry voor dit off-topic gebrabbel, maar ik wilde dit even mededelen.
De vorige msi borden (die met de irongate voor de slot a) die waren revolutionair omdat msi de eerste was met bijna de beste borden, maar ik vind deze lijn van socket-a bordjes mijn geld niet meer waard....
Ik heb ze alle 3 in mijn handen gehad (k7t pro/proII/proIIa) en ze maakten op mij een zeer onstabiele indruk....bij het overclocken moest je (als het te hoog was en dat was heeeel snel) het jumpertje van het bios aftrekken ....|:(
en dan dat praten...het lijkt wel alsof de kikker van de buurjongen in je kast bezig is...
Maar goed..sorry voor dit off-topic gebrabbel, maar ik wilde dit even mededelen.
Verwijderd
Laat mij maar lachen dan om mijn K7T-2A , want een stabieler bord ben ik nog niet tegengekomen sinds mijn Asus P2B . En die Abit KT7 hierboven ergens genoemd kan je je lol mee op want die van mij is verbannen naar mijn 2e systeem . Performance van mijn harde schijf ligt met 18.900 in sandra hoger dan op een BX (18.200) en een i815 (17.000) . Het feit dat Windows 2000 de chip niet 100% ondersteund ligt natuurlijk niet aan MSI .
Na mijn slecte ervaringen met de K7v en de A7v van asus ga ik toch voor een msi bord hoor! Nooit problemen mee gehad of vastlopers en als ik ergens een hekel aan heb zijn het vastlopers!!!!!!!1
Kijk eens in de ComputerTechnik die net is uitgekomen! daarin staat keurig de oorzaak en de workaround uitgelegd voor dit probleem.
W2K heeft simpelweg nog geen support voor die 686B southbridge, als workaround zeggen ze dat je een gewone 40-polige kabel moet gebruiken waardoor de controller op ATA33 max geforceerd word. Zo heb je toch nog iets van performance totdat VIA met drivers voor win2k komt.
(wel erg kortzichtig om dit meteen op MSI te steken trouwens. Elk bord met een 686B chip heeft met dit probleem te maken, of het nou Gigabyte, Asus of Abit is.)
W2K heeft simpelweg nog geen support voor die 686B southbridge, als workaround zeggen ze dat je een gewone 40-polige kabel moet gebruiken waardoor de controller op ATA33 max geforceerd word. Zo heb je toch nog iets van performance totdat VIA met drivers voor win2k komt.
(wel erg kortzichtig om dit meteen op MSI te steken trouwens. Elk bord met een 686B chip heeft met dit probleem te maken, of het nou Gigabyte, Asus of Abit is.)
Wat ik uit bovenstaande begrijp is dat ik gewoon dat MSI bordje kan kopen zonder op veel problemen te stuiten.
Onder Win98/ME draait tie dus als een zonnetje, alleen onder Win2K moet ik wat veranderen(of wachten op SP2).
Correct me if I'm wrong . .
Onder Win98/ME draait tie dus als een zonnetje, alleen onder Win2K moet ik wat veranderen(of wachten op SP2).
Correct me if I'm wrong . .
Yepz, ik heb tot nu toe nog echt GEEN enkel probleem met dit bord ervaren sinds ik hem hier nu thuis gebruik. Stabiel, geen gezeik met IRQ's enzo en toch SNEL!!!!!.......:)
Pagina: 1