Toon posts:

is deze leverancier te vertrouwen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ben deze website tegengekomen, www.allthesoft.biz / www.allthesoft.net .
de software die erop staat is supergoedkoop en het lijkt te vertrouwen door de opzet van de site en hun verhaal. ik vraag mij alleen af of iemand anders hier wel eens heeft besteld, zo ja, dan hoor ik dat graag. ook als iemand er op een andere manier van heeft gehoord.

bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik zou vooral maar eens kijken of ze geen addertjes onder het gras hebben in hun policy, waardoor je bijvoorbeeld kapotte software niet terug kan sturen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
er staat in de "money back" o.a.:

All our products are covered by an unconditional 60-day money-back guarantee.
If for any reason you are not satisfied with your product in the first 60 days after purchase, simply contact our customer service team and we'll make it right, or we will arrange for a return and full refund, less shipping and handling (if applicable).

klinkt allemaal heel goed en de prijzen zijn het zeker.
ik zou alleen wat meer zekerheid willen, dus is het wel handig als iemand al van deze mensen gehoord heeft. goed of slecht.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ze verkopen dus OEM pakketten, betekend geen handleiding en voor veel pakketten vaak ook geen support. En zoals bekend zijn OEM versies goedkoper, dit omdat de software maker verkoop ervan koppelt aan een computer.

[ Voor 36% gewijzigd door Pantagruel op 14-08-2004 17:04 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Hou er rekening mee dat het een buitenlands bedrijf is, en dat het kan zijn dat je door invoerrechten etc. duurder uit bent dan wanneer je het in Nederland bij een winkel haalt.

Het kan ook zo zijn dat het bedrijf alleen binnen de VS levert.

[ Voor 16% gewijzigd door Wacky op 14-08-2004 17:03 ]

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
handleiding en support is ook niet nodig.
en het wordt verstuurd vanuit de eu, dus ik weet niet hoe het dan zit met invoerrechten. er staat waarschijnlijk geen waardepapier op, dus kunnen er ook geen extra kosten aan verbonden zijn lijkt mij. en ze leveren "worldwide".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 17:05 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik zou vooral even de search gebruiken :)
The use of the acronym "OEM" seems nothing more than a lame excuse to legitimise the sale of illegal software.
Adobe never offered Acrobat or Photoshop (with the exception of Photoshop Elements) as OEM software, but it is widely available from OEM vendors.
Kortom: je krijgt vast de spullen waar je voor betaalt, maar of het dan legaal is... ik weet het niet, maar ik zou het zelf nooit doen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Duinkonijn
  • Laatst online: 02:57

Duinkonijn

Huh?

Rataplan schreef op 14 augustus 2004 @ 17:11:
Ik zou vooral even de search gebruiken :)

[...]

[...]
Kortom: je krijgt vast de spullen waar je voor betaalt, maar of het dan legaal is... ik weet het niet, maar ik zou het zelf nooit doen.
ligt er aan...

als je bv. op de beurs bent..

heb me eerste xp oem van powerline op de hcc gehad...
moest er alleen een HD bij nemen als extra..

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Duinkonijn schreef op 14 augustus 2004 @ 20:18:
[...]

ligt er aan...

Ja, als je d'r hardware bijkoopt wordt het een ander verhaal. Maar misschien is het handig als je de topicstart even doorleest?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Duinkonijn schreef op 14 augustus 2004 @ 20:18:
[...]

ligt er aan...

heb me eerste xp oem van powerline op de hcc gehad...
moest er alleen een HD bij nemen als extra..
maar dat is dan toch ook niet legaal? Meende dat je alleen een winxp oem mocht krijgen bij een compleet systeem?

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Na een heel seminar hierover gehad te hebben van MS.. Die windows XP is zowiezo illigaal. Het is verboden om oem paketten te verkopen zonder hardware. Windows XP kan alleen los verkocht worden in een doos met ULA erop, een handleiding en zo'n 'flitsende' stikker erbij. Hoe dat zit met de andere produkten weet ik niet, maar als ze zo makkelijk windows xp (illigaal) verkopen zal het andere ook wel gejat zijn van uitgeleverde pc's. Zou er iig niet vanuit gaan dat je het legaal gekocht hebt.

Wat WEL mag, is een oem uitleveren met een stroomkabeltje erbij... Tenminste dat is het goedkoopste onderdeel wat we konden verzinnen wat bij een werkende pc hoort.

[ Voor 17% gewijzigd door Blue2k op 14-08-2004 20:35 ]

Verwijderd

Als ik als computerhandelaar voor mn voorraad 10x XP pro in zou kopen, en dit vervolgens aan mn klanten los verkoop, dan is er toch geen enkele instelling die die verkoop kan controleren??...
Ik vraag me af of dit wel echt illegaal is....

• troje
  • Laatst online: 08-02 19:27

troje

was here!

Het los kopen van OEM software is niet legaal, de licentie ervan staat gebruik van de software alleen toe als deze samen met een computersysteem is verkocht. Het is zelfs zo dat de software niet op een ander nieuw systeem geïnstalleerd mag worden.

Helaas dus, ook al koop je software met een registratiecode, het gebruik ervan is nog steeds illegaal.

Los daarvan vind ik de FAQ op de website meer dan misleidend. De uitleg die ze geven over wat OEM software is, is niet juist:
How can you sell this software as OEM ? It seems too good to be true - is there a catch?
There is no catch - the software versions that we sell are OEM (Original Equipment Manufacturer) which means you will receive the installation CDs only (they do not come in their original retail packing and do not include the manual). We do guarantee that all programs are the 100% full working retail versions - no demos or academic versions! When you order, you will receive all materials required for a complete installation - or your money back! Why pay hundreds of dollars more when you can get exactly the same but OEM-CD? You don't have to pay that much for the fancy box and manuals.
Hiermee wordt gesuggereerd dat het enige verschil tussen retail software en OEM software het ontbreken van handleiding en verpakking is. Dat is inderdaad 1 verschil, maar niet het belangrijkste. Belangrijker is het verschil dat ik hierboven het uitgelegd.

Dit bedrijf kan niet aantonen OEM software te hebben verkocht bij computersystemen, dus zal het vroeg of laat niet meer aangeleverd worden.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• Blue2k
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:35:
Als ik als computerhandelaar voor mn voorraad 10x XP pro in zou kopen, en dit vervolgens aan mn klanten los verkoop, dan is er toch geen enkele instelling die die verkoop kan controleren??...
Ik vraag me af of dit wel echt illegaal is....
Dit is wel degelijk illigaal, als jij 10x XP hebt liggen zijn dat geen oem versies als het goed is. Zo ja, dan is er wat mis gegaan bij het bestellen, toen je hardware + oems bestelde. Als jij 10x los XP bestelt om te verkopen moet je geen oem bestellen. Tis heel makkelijk :) License uitleg (vooral 2de pagina): http://oem.microsoft.com/...2004/Dutch_SB_License.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Blue2k op 14-08-2004 20:40 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 19:15

w0w

Op de OEM schijfjes staat vaak iets op als "Not for sale", ik denk dat de winkel wel betrouwbaar is maar het is zeker niet legaal...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:28:
[...]
maar dat is dan toch ook niet legaal? Meende dat je alleen een winxp oem mocht krijgen bij een compleet systeem?
Volgens mij is het inderdaad illegaal. Ik kocht XP Professional bij Alternate maar 'moest' er een Microsoft muis bij kopen maar na 1/100 sec. aandringen mocht het ook een muis zijn van Logitech. :)

Op veel beurzen zie je voor 5-15 euro versies van Nero / Windows 98SE liggen en ook andere OEM-software gaat voor een kleine prijsje van de hand.

ARME AOW’er

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
troje schreef op 14 augustus 2004 @ 20:37:
Het los kopen van OEM software is niet legaal, de licentie ervan staat gebruik van de software alleen toe als deze samen met een computersysteem is verkocht. Het is zelfs zo dat de software niet op een ander nieuw systeem geïnstalleerd mag worden.

Helaas dus, ook al koop je software met een registratiecode, het gebruik ervan is nog steeds illegaal.

Los daarvan vind ik de FAQ op de website meer dan misleidend. De uitleg die ze geven over wat OEM software is, is niet juist:

[...]

Hiermee wordt gesuggereerd dat het enige verschil tussen retail software en OEM software het ontbreken van handleiding en verpakking is. Dat is inderdaad 1 verschil, maar niet het belangrijkste. Belangrijker is het verschil dat ik hierboven het uitgelegd.

Dit bedrijf kan niet aantonen OEM software te hebben verkocht bij computersystemen, dus zal het vroeg of laat niet meer aangeleverd worden.
Zeg misschien een domme vraag.

Maar als je zelf een nieuwe computer in elkaar zet zoals de meeste tweakers hier zelf kunnen zonder hulp van de PC shop.
Dan mag je toch ook zo'n OEM versie gerbuiken denk ik, want je voldoet aan de eis het is een nieuwe PC waar je de windhoos voor gaat gebruiken.
Verder heb je retail versie van windhoos maar die zijn voor bestaande systemen, en je bouwt zelf een nieuwe PC dus. >:)

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

napp schreef op 14 augustus 2004 @ 20:56:
[...]
..... want je voldoet aan de eis het is een nieuwe PC waar je de windhoos Windows voor gaat gebruiken.
Verder heb je retail versie van windhoos Windows maar die zijn voor bestaande systemen, en je bouwt zelf een nieuwe PC dus. >:)
:(

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 14-08-2004 21:03 ]

ARME AOW’er

• Blue2k
napp schreef op 14 augustus 2004 @ 20:56:
[...]

Zeg misschien een domme vraag.

Maar als je zelf een nieuwe computer in elkaar zet zoals de meeste tweakers hier zelf kunnen zonder hulp van de PC shop.
Dan mag je toch ook zo'n OEM versie gerbuiken denk ik, want je voldoet aan de eis het is een nieuwe PC waar je de windhoos voor gaat gebruiken.
Verder heb je retail versie van windhoos maar die zijn voor bestaande systemen, en je bouwt zelf een nieuwe PC dus. >:)
Het gaat om het uitleveren, jij als consument kunt gewoon niet aan een oem versie komen als het goed is. Je moet dus gewoon de retail versie kopen als je windows wilt op je nieuwe PC. Of een oem versie zien te krijgen bij de verkoop van een van je computer onderdelen!!

• troje
  • Laatst online: 08-02 19:27

troje

was here!

Blue2k schreef op 14 augustus 2004 @ 21:04:
[...]

Het gaat om het uitleveren, jij als consument kunt gewoon niet aan een oem versie komen als het goed is. Je moet dus gewoon de retail versie kopen als je windows wilt op je nieuwe PC. Of een oem versie zien te krijgen bij de verkoop van een van je computer onderdelen!!
Inderdaad. Vergeet ook niet dat de PC leverancier zelf een overeenkomst met Microsoft sluit, waarbij hij zich verplicht om ondersteuning op de software te leveren.

Ik geef toe, OEM software is een grijs gebied omdat met name Microsoft niet streng toeziet op naleving van de regels. In principe mag een OEM licentie alleen meegeleverd worden met een nieuw aangeschaft werkend systeem.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• Duinkonijn
  • Laatst online: 02:57

Duinkonijn

Huh?

Rataplan schreef op 14 augustus 2004 @ 20:21:
[...]
Ja, als je d'r hardware bijkoopt wordt het een ander verhaal. Maar misschien is het handig als je de topicstart even doorleest?
Misschien even na denken wat voor hardware ik er bij kocht?

xp mag alleen in combinatie van een compleet systeem verkocht worden...

voorgangers bij combinaties zoals CPU + MBord e.d.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Dit ruikt naar koppelverkoop (=wettelijk verboden)! Immers als ik de OEM versie wil aanschaffen word ik verplicht ook een PC af te nemen.

Verwijderd

[...]

ik weet het 100% zeker...

die toko lijkt me dan ook geen zuivere koffie!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 21:24:
Dit ruikt naar koppelverkoop (=wettelijk verboden)! Immers als ik de OEM versie wil aanschaffen word ik verplicht ook een PC af te nemen.
Wees blij, als het aan Microsoft zou liggen dan mochten PC's niet verkocht worden zonder OS....

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 15:29

markvt

Peppi Cola

Sommige van die mail verkopen ook gewoon kopies. Is zo illegaal als de pest.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 21:24:
IANAL, maar dit is er volgens mij ook aan de hand.

Een groot deel van de EULA van MS produkten is afgestemd op de markt in de VS en er staat ook overal 'if applicable', dus 'indien van toepassing', door de teksten om zo flexibel mogelijk te zijn.
Het verhaal OEM licenties is een beetje een grijs gebied, omdat MS soort van claimt dat het een 'halffabrikaat' betreft en het dus niet aan de consument geleverd zou mogen worden. Natuurlijk valt dit te betwisten, maar tot op heden wordt er niet al te veel aan gedaan.
Hoe het qua wetgeving zit zou je moeten opzoeken, maar het zou kunnen dat OEM allang los verkocht mag worden, maar dat de winkeliers voor meer omzet vasthouden aan de oude regeltjes.

• Blue2k
MissingDog schreef op 14 augustus 2004 @ 21:35:
[...]

IANAL, maar dit is er volgens mij ook aan de hand.

Een groot deel van de EULA van MS produkten is afgestemd op de markt in de VS en er staat ook overal 'if applicable', dus 'indien van toepassing', door de teksten om zo flexibel mogelijk te zijn.
Het verhaal OEM licenties is een beetje een grijs gebied, omdat MS soort van claimt dat het een 'halffabrikaat' betreft en het dus niet aan de consument geleverd zou mogen worden. Natuurlijk valt dit te betwisten, maar tot op heden wordt er niet al te veel aan gedaan.
Hoe het qua wetgeving zit zou je moeten opzoeken, maar het zou kunnen dat OEM allang los verkocht mag worden, maar dat de winkeliers voor meer omzet vasthouden aan de oude regeltjes.
Dat is niet waar, ik heb een maand geleden nog een seminar over XP SP2 gehad, en daar is een uur lang gepraat over oem licenties. Omdat bijna niemand in de zaal er iets van kon maken. Daar is het redelijk helder uitgelegd, het komt erop neer dat er iig iets van hardware bijgeleverd moet worden. En dan oem versies NIET los verkocht mogen worden, net zoals de 'bekende' stikker licenties die ook NIET officieel zijn. MS levert nooit alleen stickers. Nogmaals als je het officieel wilt hebben, voila: http://oem.microsoft.com/...2004/Dutch_SB_License.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Blue2k op 14-08-2004 21:46 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
FYI een stukje van een Ripe record van die hosts:
217.107.217.0 - 217.107.217.31

netname: WEBRIDER
descr: Hosting service provider - WebRider.ru
country: RU

person: Sergey A Uljashin
address: Dubosekovskaya street, 5/6, 350
address: 125080, Moscow, Russia
phone: +7 095 7300183
fax-no: +7 095 7300183
e-mail: ulj***brider.ru
nic-hdl: SAU5-RIPE
notify: uljas****brider.ru
changed: uljas***brider.ru 20020703
source: RIPE

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 14-08-2004 22:14 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Duinkonijn schreef op 14 augustus 2004 @ 21:14:
Misschien even na denken wat voor hardware ik er bij kocht?
Misschien even kijken of de leverancier uit de ts hardware verkoopt?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Het lijkt of beide sites down zijn, ook DNS queries hetzelfde resultaat:

Lookup Failed. No IP address or host name with a valid lookup in input.

Searching for A record for allthesoft.biz at i.root-servers.net: Got referral to D.GTLD.biz. [took 146 ms]
Searching for A record for allthesoft.biz at D.GTLD.biz.: Timed out. Trying again.
Searching for A record for allthesoft.biz at A.GTLD.biz.: Got referral to NS1.WEBRIDER.RU. [took 50 ms]
Searching for A record for allthesoft.biz at NS1.WEBRIDER.RU.: Timed out. Trying again.
Searching for A record for allthesoft.biz at NS.WEBRIDER.RU.: Timed out. Trying again.

Searching for A record for allthesoft.net at m.root-servers.net: Got referral to H.GTLD-SERVERS.net. [took 191 ms]
Searching for A record for allthesoft.net at H.GTLD-SERVERS.net.: Got referral to ns1.webrider.ru. [took 166 ms]
Searching for A record for allthesoft.net at ns1.webrider.ru.: Timed out. Trying again.
Searching for A record for allthesoft.net at ns1.webrider.ru.: Timed out. Trying again.

To see the reverse DNS traversal, to make sure that all DNS servers are reporting the correct results

Misschien toch niet in de haak en uit DNS gegooit door betreffende instanties.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:18

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

[...]

Nee hoor is niet illegaal. Je mag een OEM licentie aanschaffen wanneer je een HD of een mainboard aanschaft. Heb ik alvorens netjes nagevraagd en het staat ook in de voorwaarden van MS

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Blue2k schreef op 14 augustus 2004 @ 21:45:
[...]

Dat is niet waar, ik heb een maand geleden nog een seminar over XP SP2 gehad, en daar is een uur lang gepraat over oem licenties. Omdat bijna niemand in de zaal er iets van kon maken. Daar is het redelijk helder uitgelegd, het komt erop neer dat er iig iets van hardware bijgeleverd moet worden. En dan oem versies NIET los verkocht mogen worden, net zoals de 'bekende' stikker licenties die ook NIET officieel zijn. MS levert nooit alleen stickers. Nogmaals als je het officieel wilt hebben, voila: http://oem.microsoft.com/...2004/Dutch_SB_License.pdf
ik lees zojuist in het door jou geposte linkje het volgende:
Een
‘computerhardwareonderdeel dat geen randapparaat is’ betekent een component dat een integraal onderdeel vormt van het
volledig geassembleerd computersysteem waarop de softwarelicentie wordt geïnstalleerd.
Op basis van deze quote is in principe de OEM licentie dus te verkrijgen bij aankoop van elk willekeurig onderdeeltje binnen de systeemkast, zolang het maar noodzakelijk is voor het draaien van het OS. Ik zou dus al een OEM licentie kunnen aanschaffen wanneer ik 1 los schroefje koop bij de computerboer, omdat anders mijn mainboard uit de kast lazert (kortsluiting veroorzaakt) en ik dus een integraal deel van het volledig geassembleerd computersysteem mis.
Het lijkt mij vanuit dit oogpunt dat een computerboer de OEM licentie los kan verkopen, omdat hij geen zier geeft om de kosten van een schroefje en dat de consument het fysieke schroefje nooit hoeft te zien/gelijk weggooit? Dit is dus de kunst van het OEM 'los' verkopen, verkoop een stukje waardeloze, maar onmisbare hardware aan de klant voor niks, en daarbij een OEM licentie.

Praktisch gezien zou de licentie dus ten allen tijde zonder verdere kosten aan te schaffen moeten zijn. Hoe wil je de 0,2 cent voor 1 schroefje ooit in rekening brengen aan je klant?

Nog een additie qua vraagstelling:
Wat zegt de MS licentie over het feit dat bepaalde ondeugdelijke hardware geretourneerd wordt aan de leverancier, met teruggave van het aankoopbedrag? Geen enkele eindgebruiker zal 't in zijn hoofd halen om dan de aangekochte licentie te retourneren. Hoe wordt dit ondervangen?

[ Voor 13% gewijzigd door MissingDog op 15-08-2004 00:21 ]

Verwijderd

Maarre, ff apart van Microsoft,
Ze verkopen daar ook Borland Delphi 7.0 Professional voor een wel heel schappelijk prijsje,
indien ik dat aanschaf, kan ik dan die Borland gebruiken voor commerciële doeleinden ?

en ik heb nog niemand gehoord over de betrouwbaarheid van die Shop.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die site heb ik eerder gezien. Het is als de pest illegaal om OEM los te verkopen wat sommige winkels doen. Ik heb hier 1000 folders liggen van M$ MS van Is het legaal? en van What do you want to do today? Ik kon ooit stickers kopen van M$ MS voor 60 euro voor Wxp Pro zonder cd en boekje. Mooie prijs voor een mooi risicotje.

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 15-08-2004 00:59 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Was er niet iets met dat OEM software wel los verkocht mocht worden in nederland ?
(meen me te herinneren hier ooit iets over gelezen te hebben).

En ben je ook illegaal bezig als je dit soort producten in goed vertrouwen aanschaft ?

• itsalex
  • Niet online
Ik heb hier een brief van MS gevonden uit september 2002 met de vraag: 'Wat is precies een OEM-licentie?'. Een OEM lic is een onlosmakelijk verbonden met het gebruik van een pc. Daarom is een OEM lic pc gebonden. Een OEM licentie bestaat uit:
Orginele cdrom
De daarbij behorende sticker
Softwarecertificaat
Het softwarecertificaat is een bewijs dat de verstrekte licentie orgineel is maar het certificaat is GEEN geldige licentie. Het verkoop is in strijd met de licentiebepalingen aldus MS. Deze brief is van de Manager OEM.

Verwijderd

wat microsoft van het OEM-principe vindt is meer dan duidelijk :)

een rechter in duitsland heeft ooit bepaald dat het hele OEM-principe eigenlijk een vorm van koppelverkoop is, en daarom de losse handel in OEM-licenties legaal is.
deze uitspraak is ook overgenomen door het europese hof van justitie.

in nederland is er geen jurisprudentie over, maar als je zou doorvechten tot het europese hof win je dus wel.

zie ook: http://www.stockstrading.nl/Uitspraak.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 15:23 ]

Verwijderd

Ik lees hier nu redelijk verwarrende dingen: windows xp mag alleen bij een werkend systeem worden verkocht, en een ander zegt ook dat je er gewoon hardware bij moet kopen, wat is het nou? :s

In mijn oogpunt zou ik zeggen dat deze shop illegaal bezig is, omdat er dus inderdaad uberhaupt geen pc onderdelen/systemen bij worden verplicht. Maar kan dit trouwens niet net zoiets zijn als surfspot, die on-line software winkel voor studenten, kan je ook oems kopen, maar daar piept niemand over!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 16:54:
en het lijkt te vertrouwen door de opzet van de site en hun verhaal.
On topic,
Ik heb die site nog eens doorgebladerd, en volgens mij is het dus echt niet te vertrouwen. Op de hele site vind je nergens een naam, adres of telefoonnummer van de onderneming (Alleen 'OEM Solutions LTD'). Zelfs geen email adres.
Dit in combinatie met een hosting provider in Moskou (zie mijn vorige post) doet bij mij de alarmbellen wel rinkelen.
Ik wil dit topic verder niet vervuilen met een discussie over licentievoorwaarden van OEM software, dat was immers niet de vraag.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:18

MJV

Ik heb laatst een spam mailtje ontvangen met dezelfde site, alleen ander adres.

Die heb ik vervolgens gewhoisd, en dat domein was geregged op adres van een of andere hotelkamer in China/Hong Kong ergens..

Niks bestellen zeg ik.

-edit-
Even gezocht, betreffend mailtje niet meer kunnen vinden, wel deze, ong. zelfde verhaal. http://pizdrik.info. Als je em whoissed zie je dat er niet veel van klopt.

[ Voor 28% gewijzigd door MJV op 15-08-2004 16:32 ]

Verwijderd

verkoop is dan misschien illegaal maar is het gebruik ook illegaal? (commercieel gebruik)

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:18

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 15:24:
Ik lees hier nu redelijk verwarrende dingen: windows xp mag alleen bij een werkend systeem worden verkocht, en een ander zegt ook dat je er gewoon hardware bij moet kopen, wat is het nou? :s
Je mag het bij een HD of een mainboard kopen. (niet bij USB stickie ofzo) Als je de regeltjes van MS ook doorleest, zal je dit ook terug vinden. Het hoeft niet een complete pc te zijn.
Maar de OEM sticker moet je dus wel op de computerkast plakken en zo wordt hij weer onlosmakelijk gekoppeld aan je pc.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 17:32:
verkoop is dan misschien illegaal maar is het gebruik ook illegaal? (commercieel gebruik)
Eh ja, lijkt me wel. Als je iets illegaal koopt, krijg je er meestal geen legale licentie bij. Dus is het gebruik illegaal B) .

• itsalex
  • Niet online
Illegaal of legaal. Ik word er zelf ook gek van. Ik krijg van MS zoveel brieven over of het legaal is en zo. Zoals ik het lees gaat het gewoon erop: Je koopt een computer dan is het OEM en heb je een oude computer waar W2k/Wnt/W9x op staat dan kan je een upgrade kopen en andere moet je een volledige versie kopen.

Verwijderd

^^^ het standpunt van MS is niet zo onduidelijk vind ik. de onduidelijkheid begint pas bij twijfel over de legitimteit van hun standpunt (en die twijfel is er helaas wel ja).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik zie dit topic nu pas, maar dit is dus een spambedrijf waarvan ik al tig mailtjes in mijn mailbox heb zitten. Dus per definitie niet vertrouwen, zelfs al verkopen ze wat ze zeggen, dan nog steun je dus een spammer door hier zooi te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze ook al 4 mailtjes gestuurd via hun contact-pagina, maar nooit reactie gekregen. toch maar op zoek naar een ander goedkoop, wel te vertrouwen, bedrijf.

tnx voor de reacties
Pagina: 1