Toon posts:

ibm keyboard+asus mobo=no go?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Mijn oude bull keyboard was na bijna tien jaar trouwe dienst aan vervanging toe ( _/-\o_ ) en ik zag bij de raf een stevig ibm kb-9930 (ps2)keyboard in de aanbieding voor vijf euro.
Ik heb er gelijk twee gekocht,maar na het aansluiten krijg ik een " Keyboard Error or No Keyboard Present".Hij komt dus niet eens door de bios :(
Geprobeerd op twee andere bakken,werkt prima.
Met andere keyboards geen problemen,in de bios kon ik ook geen schokkende instellings mogelijkheden ontdekken.
Ik vrees dat dit een typisch geval van jammer is,maar misschien heeft iemand hier nog een briljant idee.

asus p4t-e + kb-9930= werkt niet
asus p3b-f + kb-9930= werkt
msi + kb-9930 =werkt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vreemd, IBM tobo's hadden als eerste de PS/2 standaard, sterker nog, ze hebben deze uitgevonden. :P

Misschien is heb mobo gewoon te nieuw voor de oude ramplank, maar lijkt me onwaarschijnlijk.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Ramplank via usb aansluiten? Met één of andere convertor of met een PS/2 poort pci-kaartje (goed zoeken en vindbaar) Anders ben je 5€ kwijt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 16:30:
Hoi,
Mijn oude bull keyboard was na bijna tien jaar trouwe dienst aan vervanging toe ( _/-\o_ ) en ik zag bij de raf een stevig ibm kb-9930 (ps2)keyboard in de aanbieding voor vijf euro.
Ik heb er gelijk twee gekocht,maar na het aansluiten krijg ik een " Keyboard Error or No Keyboard Present".Hij komt dus niet eens door de bios :(
Geprobeerd op twee andere bakken,werkt prima.
Met andere keyboards geen problemen,in de bios kon ik ook geen schokkende instellings mogelijkheden ontdekken.
Ik vrees dat dit een typisch geval van jammer is,maar misschien heeft iemand hier nog een briljant idee.

asus p4t-e + kb-9930= werkt niet
asus p3b-f + kb-9930= werkt
msi + kb-9930 =werkt
Best oplossing is ruilen denk ik ...mja kweet nog wel is maar das mss ver gezocht:p laat windows een booten, normaal kan je wel erges skip nemen bij die keyboard error. en scan is op nieuwe hardware. Ook is er mss een driver bij je keyboard?
Anders is het idd gwn jammer :O

Verwijderd

Topicstarter
mobo gewoon te nieuw voor de oude ramplank
Dat valt wel mee,er zitten zelfs "multimedia" knoppen op 8)
Ramplank via usb aansluiten?
Dat is inderdaad een goed idee,ik ga is even op zoek naar zoiets.
Ook is er mss een driver bij je keyboard?
Ja eentje van 6mb maarliefst 8)7 ,maar ik draai geen windows.
Op mijn andere (debian) linux bak werkt het wel,dus het zou geen probleem moeten zijn.
Ik ga ook is ff bij asus zeuren want ik vind dit echt bizar.

tnx in ieder geval

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 11:33 ]