[NAV2003]Silent liveupdate ZONDER pop-up

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
* JumpStart wordt er gek van: De pop-up rechts onderin met de strekking "Er zijn nieuwe virus definities geinstalleerd" |:(

Ok, dus ik draai NAV2003, campus licentie, ingesteld op automatisch liveupdaten: "Apply updated without interrupting me (recommended)". Ik merk het. :( Het 'interrupt' mij dus wel. Zelf updaten? graag. Daarna alsjeblieft ook wel je mond houden, en niet alsnog mij lastig vallen met een pop-up, dankjewel NAV2003.

Tikkerdetikkerdetik (chatten) en ineens is je focus weg, rechtsonderin komt het pop-up geval omhoog zetten, en je mag weer verder. Tijdens spelletjes is het nog veel irritanter. Ben je lekker aan het ontspannen door te fraggen, of te racen, wordt je ineens terug naar windows gegooid, mag je op 'OK' klikken of 5 tellen wachten tot de pop-up vanzelf verdwijnt, en vervolgens mag je terug naar je spel.

[sarcasme]

Dat is leuk hoor, werkelijk waar, midden een rallyproef die je heel serieus voluit probeert te nemen: lag lag lag schok schok, HD ratelt ineens, je weet al hoe laat het is en... jahoor *PLOF* terug op de windows desktop. Even wachten hoor, je concentratie komt zo wel terug. Ondertussen ben je al half vergeten welke bochtencombinatie er nou aankwam. Of middenin een spannende pot online Day of Defeat, of Counterstrike: eindelijk weer terug in je game ben je waarschijnlijk gefragged...

[/sarcasme]

Google kon me geen antwoord geven. Op de symantec site kom ik wel dit tegen, maar dat is blijkbaar niet voor NAV2003. Zoeken op 'disable pop-up' bij Symantec levert je een berg resultaten op die te maken heeft met hun firewall product, niet hun virusscanner. :(

Symantec maakt melding van een "undocumented feature" /silent maar ik kon niet vinden waar ik dat dan erbij moet plakken bij NAV2003. Het alternatief is liveupdate uitschakelen maar dat is een oplossing waar ik niet aan wil beginnen... Wie kan me helpen?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Installeer Symantec 8.0/8.1 Corporate Antivirus. Die heeft een virus-engine die vergelijkbaar is met die van NAV2003, maar het programma werkt wel volledig stil. Je kunt je update-tijd zelf instellen. Als je je computer aanzet binnen die tijd (of binnen die tijd een internetverbinding opent), dan gaat hij updaten, en daar merk je niks van. Voor de rest houdt het programma niet alleen zijn kop, het is ook nog een stuk lichter dan NAV2003. Ik gebruik het sinds versie 7.0... toen 7.4, 7.56, 8.0, en nu 8.1.

Als dit programma de detectiekracht/updatesnelheid van Kaspersky 4.5 zou bevatten (die beiden enigszins beter zijn dan bij SymCorp 8.1), dan was het dé ideale virusscanner. Kaspersky vind ik IMHO brak. 3.x is héél onstabiel, 4.x is héél erg traag. Of Kaspersky 5 al uit is en of hij de moeite waard is, weet ik niet...

edit: het schijnt dat Symantec Corporate Antivirus 9.0 al uit is, en Kaspersky 5 is ook beschikbaar. Dan ga ik zelf eens kijken of updaten naar een van deze 2 de moeite is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 16:30 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Tijd om met het netwerkbeheer van de vakgroep te gaan babbelen dan. De huidige campus licentie voor NAV2003 mag door werknemers en studenten ook thuis gebruikt worden. Als er een soortgelijke licentie is voor Symantec Corp 8 of 9, die thuisgebruik ook toestaat, dan ga ik wel overstappen...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Je kán overwegen om automatische updates uit te zetten mits je zelf een beetje de updates in de gaten houdt.
Beetje laggen gaat het waarschijnlijk sowieso met updaten, popup of niet. :)

Typo uit de titel gehaald. :P

Verwijderd

Eigenlijk hoort dit in SA.

Beveiliging & Virussen --> Software Algemeen

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Mja, ook goed. Ik dacht dat specifiek voor een bepaald antivirus programma het wel in B&V hoorde.

Het gaat dus om dit kloteding:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/LUpop-up.png

Ja en verder: even laggen is niet erg. Dat kan je online zoiezo wel eens over komen. Het gaat om het terugvallen naar de desktop waar ik zo'n sch***hekel aan heb.

Zoals ik boven al aangaf: liveupdate uitzetten is ook geen aantrekkelijke oplossing. Dan toch liever eerst informeren of er een Symantec Corp Ed campuslicentie beschikbaar is, die het wel volledig in stilte kan.

Pagina: 1