Opstarten crashed en herstelconsole ook

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Mensen,

Ik ben hier met een pc bezig (P4-2GHz, 256mb intern, 20Gb HD (western digital) en een soltek moederbordje) die heeft een iets uitgebreider probleem dan ik tot nu toe heb kunnen vinden.
Als ik de pc gewoon laat opstarten, dan loopt die vast met de volgende melding :

*
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system
U kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten....
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure op te starten.
*

Ok, zo gezegd zo gedaan, maaar nu blijkt dus dat dit ook niet gaat werken !
Ik kan wel opstarten met de windhoos-cd, ik druk op de 'R' dan vraagt hij netjes welke windows-installatie ik me wil aanmelden, de optie is alleen 1: c:\windows, dus ik kies uiteraard 1, dan lijkt hij bezig te gaan, maar niets is minder waar, hij loopt gewoon keihard vast. (zonder enige foutmelding) 8)7

Wat ik ook nog geprobeerd heb is op te starten met een win98-diskette en kijken wat ik kon vinden op de c-schijf...resultaat nul ! Ik kan namelijk dan de hele HD niet vinden !! Wat is hier aan de hand en is dit nog te herstellen ???

Voor alle duidelijkheid, de herstel-console kan wel een c:\windows vinden en in de BIOS staat hij ook netjes aan !
Help!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Laat dat met die diskette maar zitten, je probeert met een DOS applicatie een NTFS schijf te lezen, dat gaat nooit.
Ik ben bang dat je een nieuwe installatie moet uitvoeren.

Als je nu in veilige modus opstart?
Wat doet ie dan?

[ Voor 15% gewijzigd door marquis op 14-08-2004 16:10 . Reden: tipje ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Laat dat met die diskette maar zitten, je probeert met een DOS applicatie een NTFS schijf te lezen, dat gaat nooit.
Ik ben bang dat je een nieuwe installatie moet uitvoeren.
wat is dat eerste nou voor onzin? Als je even in de OM FAQ kijkt zie je tooltjes staan om NTFS onder DOS uit te kunnen lezen.

Probeer trouwens eens in de Recovery console (herstelconsole) te komen, die kan ook vanaf je cdrom opgestart worden. Je meld je dan aan, en je komt in een prompt. Probeer dan eens 'fixboot' te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door G33rt op 14-08-2004 16:16 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
G33rt schreef op 14 augustus 2004 @ 16:14:
[...]

wat is dat eerste nou voor onzin? Als je even in de OM FAQ kijkt zie je tooltjes staan om NTFS onder DOS uit te kunnen lezen.
Oke, met DOS is het wel mogenlijk...... maar niet met een W98 opstartdiskette zoals hij het verteld.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ok, ben nu weer iets verder (nee, ik kan niet zo goed niets doen)
Ik heb nu de HD in een andere pc geplaatst en ik kan de schijf normaal benaderen, dus met de hd is niets aan de hand !
Ik denk dat ik er nu wel uit kom mbv de search !
Ik laat het zo nog weten !

ps in de veilige modus opstarten werkte niet en die recovery console liep dus vast zoals ik al eerder zei !

bedankt voor de reacties !!