Toon posts:

[XP] desktop icon refresh extreem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem,af en toe, bijvoorbeeld als ik een map open of explorer open(of sluit) begint XP spontaan de icons op m'n desktop te vernieuwen wat extreem traag gaat, ik zie ze 1 voor 1 weer tevoorschijn komen, erg irritant allemaal want ik moet er gewoon op wachten. Mijn harde schijf ratelt als een gek tijdens het hele gebeuren...
Iemand hier misschien een oplossing voor??

Verwijderd

Merk je dit alleen met het opbouwen van icoontjes of...? Misschien is er een probleem met je HDD

Verwijderd

Topicstarter
alleen met het opbouwen van icootjes.. HD is prima, nooit geen problemen mee.. is ook een net nieuwe (aantal maanden).

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:43
Hoeveel intern geheugen heb je in de computer?
Draait windows ook meet een swap-bestand of niet?

Ik denk namelijk dat de cache te klein is om de iconen erin te zetten

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 512 MB intern geheugen... waar kan ik dat checken/veranderen of ik een swap bestand gebruik?
ok, heb het gevonden.. 1,5 a 2 keer het intern geheugen als ik het goed heb? en beide (zowel initial als maximum) gelijk?
Ook heb ik nog een andere harde schijf erin zitten, opgesplitst in 2 delen waar geen pagefile is ingesteld, heeft dat er nog iets mee te maken?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 16:37 ]

Verwijderd

Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem. Vooral als de computer al een paar uurtjes draaid. explorer schermpjes openen ook erg traag soms en laden van mappen met veel grote bestanden is er al helemaal niet meer bij. Dan crached explorer gewoon met mooi bericht je of je het wil rapporteren. Dit alles wordt dan vervolgt met het herladen van icoontjes op tergend langzaam tempo.

Herladen van de icoontjes gebeurt ook soms als je gewoon explorer window sluit.

heb zelf ook 512 mb ram en swap aan.

hoop dat iemand oplossing weet

Verwijderd

he, hier sluit ik me bij aan, Ook ik heb/ken dit probleem

Verwijderd

Topicstarter
genoeg met dit probleem dus :-) nu nog iemand met een oplossing

Verwijderd

misschien van belang misschien ook totaal niet maar ik gebruik fat 32 bestands indeling misschien dat dat e riets mee te maken heeft sinds XP zo graag zijn eigen NTFS wil :)

belangrijke bestanden staan op me C: dus wilde het dos toegankelijk houden. heb nu alternatief gevonden dus zou ove rkunnen stappe naar NTFS. maar dit is waarschijnlijk te veel zinloze informatie >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 16:52:
misschien van belang misschien ook totaal niet maar ik gebruik fat 32 bestands indeling misschien dat dat e riets mee te maken heeft sinds XP zo graag zijn eigen NTFS wil :)

belangrijke bestanden staan op me C: dus wilde het dos toegankelijk houden. heb nu alternatief gevonden dus zou ove rkunnen stappe naar NTFS. maar dit is waarschijnlijk te veel zinloze informatie >:)
Ik heb precies hetzelfde probleem maar ik gebruik wel NTFS...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft niks te maken met wel of geen NTFS iig.
FAT32 komt hier het huis niet meer in trouwens. bah wat een bagger-FS is dat zeg..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heeft te maken met de GUI,

Wat wel eens voor wil komen, is dat de explorer.exe (service) uit de pas loopt, of geinfecteerd is met een virus. Ga naar de taskmanager (taskmgr op de command intikken) en sluit de explorer.exe af. Ga naar nieuwe taak en geef de explorer weer op.

Suc6

Verwijderd

heb je een virusscanner draaien? die virusscanner scant alle exe die geopend worden om die iconen op te halen.

Verwijderd

Topicstarter
er draait wel een virusscanner... maar wat kan ik er aan doen om het te verhelpen? explorer.exe uitsluiten van gescand worden???? :? ook niet echt safe lijkt me

Verwijderd

Eeh, je kan een HT processor kopen, heb je er geen last meer van :?

(Kan dat bevestigen uit ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, kan ik doen.. maar er moet toch wel een andere oplossing zijn? of is dit iets waar we mee moeten leven??

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, haal hem nog 1 keer omhoog, wil er echt graag vanaf

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Je kunt het beste op het moment dat het gebeurt eens proberen of je Taakbeheer erbij kunt krijgen om te kijken welk(e) proces(sen) er op dat moment er veel CPU belasting veroorzaken. Een On-access gedeelte van een Virusscanner wil ook nog wel eens de oorzaak zijn.
Pagina: 1