Ik ben op dit moment aan een web-based administratie/beheer applicatie aan het werken. De gebruikers van dit systeem moeten enerzijds brieven kunnen afdrukken via het web met de gewone (inktjet) printer en anderzijds facturen kunnen afdrukken op hun matrixprinter.
Nu was ik zelf een beetje aan het zoeken op welke manier ik dit het beste kon realiseren en ik heb dan ook verschillende oplossingen in m'n hoofd zitten. Maar er is geen die ik tot nu toe goed genoeg vind.
1) Webapplicatie genereert een html-pagina met de nodige informatie
voordeel: mooie layout met logo, duidelijke structuur
nadeel: op de bovenzijde en onderzijde van de pagina wordt het fysieke adres geprint = lelijk
2) Webapplicatie genereert een txt-file met de nodige informatie
voordeel: geen lelijke extra tekst op de pagina
nadeel: layout
3) Server genereert realtime een pdf-file en streamt deze naar de browser
voordeel: mooie layout, foto's, structuur, ...
nadeel: server gaat veel intensief bezig zijn met het genereren van de pdf
Nu zijn er vast nog wel goede oplossingen om dit te realiseren, met eventueel een minimale vorm van nadelen. Laat maar horen wat jullie ideeën zijn hieromtrent!!
Ohja, het zou misschien zelfs nog handiger zijn als de webapplicatie reeds weet naar welke printer hij de afdruk moet sturen, maar dat zal nog wel moeilijker gaan vrees ik... (het gaat wel, daar niet van)
Nu was ik zelf een beetje aan het zoeken op welke manier ik dit het beste kon realiseren en ik heb dan ook verschillende oplossingen in m'n hoofd zitten. Maar er is geen die ik tot nu toe goed genoeg vind.
1) Webapplicatie genereert een html-pagina met de nodige informatie
voordeel: mooie layout met logo, duidelijke structuur
nadeel: op de bovenzijde en onderzijde van de pagina wordt het fysieke adres geprint = lelijk
2) Webapplicatie genereert een txt-file met de nodige informatie
voordeel: geen lelijke extra tekst op de pagina
nadeel: layout
3) Server genereert realtime een pdf-file en streamt deze naar de browser
voordeel: mooie layout, foto's, structuur, ...
nadeel: server gaat veel intensief bezig zijn met het genereren van de pdf
Nu zijn er vast nog wel goede oplossingen om dit te realiseren, met eventueel een minimale vorm van nadelen. Laat maar horen wat jullie ideeën zijn hieromtrent!!
Ohja, het zou misschien zelfs nog handiger zijn als de webapplicatie reeds weet naar welke printer hij de afdruk moet sturen, maar dat zal nog wel moeilijker gaan vrees ik... (het gaat wel, daar niet van)