Toon posts:

overclocken slim of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is het volgende:
Mobo: Epox EP-8KDA3J
Cpu: AMD Athlon 64 3200+ clawhammer
Cpukoeler: Zalman CNPS7000A-AlCu aluminium, koper
Geheugen: Kingston 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0
voeding: TrueBlue 480 Watt PSU 480 Watt ATX12V Illuminated
3 systeemkoelers

Mijn cpu is idle 46 graden celsius soms 50 graden..
max temp die ik heb mee mogen maken is 65 graden celsius..
Mijn case temp is ongeveer 35 graden celsius. (warme kamer dus).
Ik heb een chieftec kast van staal, die draagt ook bij aan de temp, wordt soms ook heel warm.

Nu heb ik de volgende vraagjes:
-Is de cpu temp niet te hoog?
AMD 64 cpu's hebben immers andere max temps dan andere amd cpu's.
-Hoe kan ik mijn systeem overclocken, met mijn geheugen en cpu en mobo?(mobo is heel makkelijk, ik kan alle volts gewoon verhogen.. multiplier en agp enz)
Wat moet ik in de gaten houden?
-Is het wel slim om over te clocken met deze temps?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 14:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zou ff wachten tot het weer wat koeler word, tis namelijk wel erg warm. Met deze benauwde temps in mn kamer zet ik mijn oc gewoon weer helemaal terug (mobo standaard dus) Anders heb je kans op vastlopers, instabiel systeem en artifacts en dat wil je niet :)

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Met welke proggie lees je de temp af? Anders gezegd: wordt de temp wel goed uitgelezen?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 14:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het is algemeen bekend dat sensoren niet al te best zijn, veel mobo fabrikanten geven ook toe dat de werkelijke temps soms wel met 10 graden verschillen :|

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Dit hoort meer in DOC terecht

en in de DOC-FAQ staat hier al genoeg over

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wel vrij hoge temps, maar niet té hoog. Mijn A64 2800 (lagere kloksnelheid weliswaar) wordt met diezelfde zalman koeler idle 32 en stressed 45 met dit weer. De temps die je nu hebt hoef je in principe verder niks aan te doen, maar als je gaat overklokken houd je weinig marge over en wordt ie op den duur denk ik te heet. Je zou nog kunnen proberen om een casefan in de buurt van je cpu te doen die de warme lucht de kast uit blaast, dat scheelde bij mij ook weer wat. Maakt alleen teveel lawaai dus die heb ik eruit gehaald :P.

En verder zou ik eerst nog wat informatie inwinnen over wat overklokken precies is enzo, want wat je nu vraagt "Hoe moet ik overklokken :? " is niet echt de bedoeling van dit forum ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 14-08-2004 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
motherboard manager en geeft zelfde temps.

Ik heb het doc faq al doorgelezen alleen daar staat niks over amd 64 processoren.
dus ik dacht laat ik het hier proberen.

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:47 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Hoe je kunt overclocken kun je terugvinden in de manual van je mobo en er staan tips te over in DOC. Of het verstandig is, is iets wat je zélf moet bepalen, gewoon proberen desnoods.

Qua temperaturen is er wel het een en ander te vinden, zie o.a. [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 5[/rml] :)

Aangezien dat topic in feite over hetzelfde gaat als de jouwe doe ik deze dicht; eentje is wel genoeg me dunkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.