I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Dit tooltje kan trouwens nog veer andere dingen voor je pc syncen!
http://www.ipodsoft.com/ipodagent.aspx
(Je hebt ook MS Framework 1.1 nodig)
Bedankt voor de gouden tip! Dit programma kan inderdaad al heel wat.
Nu, als iemand een manier weet om het echt 100% te automatiseren => laat iets weten. Het ideale zou zijn dat de backups gemaakt worden zonder dat eraan gedacht moet worden; de Ipod wordt nl. regelmatig gedocked aan de pc om muziek op te laden maar er wordt zelden aan gedacht om ook bepaalde backup-bestanden mee te synchroniseren met vb. Ipod Agent.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Ik zou wel niet weten hoe je dit aan het event 'ipod aankoppelen" kan linken, maar mss weten andere mensen dit wel.
Ik stelde eerst het andere progje voor omdat dit zelfs meer dan bestanden kan sync/backuppen.
Syncback: http://www.2brightsparks.com/syncback/syncback-hub.html
[ Voor 15% gewijzigd door PuLse_BE op 14-08-2004 17:12 ]
Inderdaad. Ik weet het ook niet. Ik weet mijn weg wel in de wereld van backup-tools. Maar zo'n backup-operatie activeren als de iPod erinzit... da's andere koek.PuLse_BE schreef op 14 augustus 2004 @ 17:09:Ik zou wel niet weten hoe je dit aan het event 'ipod aankoppelen" kan linken, maar mss weten andere mensen dit wel.
Maak dan een batch scriptje die je om de 5 minuten laat lopen en waar zoiets instaat als:
1
2
3
4
| if j:\ikbener.txt exist THEN copy *.* j:\ else exit |
en dan zet je gewoon even het bestandje ikbener.txt op je ipod
[ Voor 21% gewijzigd door leon1e op 14-08-2004 19:00 ]
Ik heb de iPod nu niet bij de hand (pas vrijdag), maar zou het lukken op een autorun.inf in de hoofdmap te zetten? Zou die uitgevoerd worden?
Andere methodes?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik heb handmatig instellen gedaan, vind het maar erg iritant dan synchen automatisch.
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:50 ]
Ja, dan heb ik de iPod als extra harde schijf, maar daarmee worden bepaalde bestanden niet automatisch 'gebackupt' als ik de iPod aansluit. En iTunes kan precies alleen maar met muziekbestanden overweg.Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:48:
Gewoon met iTunes kan je dit, je hebt geen extra progs nodig.
Als de iPod is aangesloten geeft iTunes de iPod opties aan. Daar kan je selecteren gebruik als externe hard disk. De iPod staan dan als extra schijf in de Windows Verkenner.
Edit
@keanubiker: Ik was je blijkbaar net voor.
[ Voor 6% gewijzigd door DriesA op 16-08-2004 17:52 ]
Verwijderd
Gewoon op je iPod het autorun bestand zetten en dan aansluiten. Dat was het idee, maar dat werkte niet helemaal, omdat autorun niet werkt met externe schijven. Ik had een proramma'tje gevonden die normaal autorun bestanden laat werken bij memorykeys. Dit werkte ook bij een iPod.
Helaas werkte het niet altijd (soms startte het wel, soms niet), en dus heb ik gewoon een batch bestandje gemaakt waar ik op klik als ik de iPod aansluit. Misschien ligt het aan het programma dat ik gebruikte, want volgens mij moet het in principe wel werken.
Verwijderd
Hier het stukje uit de help:
Run when source and destination are available / Trigger again when no more available
Backer checks in intervals of 10 seconds the availability of source and destination. This is particularly useful for network drives, e.g. to sync with the server as soon as the notebook is reconnected to the network; see example 1. Or you insert a disk in the server room, and on your workstation the backup starts automatically. After the first run - whether started by hand or by any automation - this automation is disabled until you reopen the profile; exception: see the following paragraph. The main window's status bar displays SENSE if this option is selected.
If Trigger again when no more available is checked, Backer will check after a run in intervals of 10 seconds whether source or destination are no more available. As soon as this is the case the automation Run when source and destination are available is triggered again. For an application of this automation see example 8.
Ik heb ook even zitten experimenteren met autorun.inf. Conclusie: gaat gewoon niet. Gevonden op MSDN: "Autorun.inf files are not supported under Microsoft Windows XP for drives that return DRIVE_REMOVABLE from GetDriveType."
@ Yellow_Snow: Ik heb Backer 6.3 even onder de loep genomen. Maar volledig geautomatiseerd gaat het niet, he. Je moet het programma toch nog zelf opstarten en dat profiel laden?
Hier nog een late reactie op dit topic, maar ik heb de oplossing gevonden via een topic op iPodlounge:
Of:You could also try iPod Launch. It's a little freeware program I developed a while ago for someone else that wanted to launch a program when he docked his iPod. I never heard back from him so I don't know if he actually used it or not. It's not officially available yet on the site (there is no information about it), but feel free to give it a try. You can download it from here:
http://www.ipodsoft.com/d...dlaunch/ipodlaunch010.zip
After you install it, run it and click the "Settings" button. This will allow you to select what program you want to run when an iPod has been connected. Then, just minimize it and let it sit in the system tray.
Again, this program hasn't been tested very much. I just threw it together in a couple hours for that other guy. So, it may not work 100% although I had no problems with it.
You could also use katapult, which is less buggy http://itextwin.free.fr/katapult
my 2 cents
pierugg