Ik wil graag een plaatje uit een database inlezen, resizen naar het formaat die ik via GET argumenten mee geef en deze vervolgens weergeven. Het gaat hierbij altijd op JPEG plaatjes.
Dit werkt weer perfectm dus geen problemen. Alleen nu moet ik gaan kijken naar het resizen. Omdat de plaatjes geen vaste verhouding hebben wilde ik eerste de breedte en de hoogte van het plaatje opvragen. Echter na het toevoegen van "$width = imagesx($photo);", schiet ie al in de hik, en krijg ik een mooi kruisje ipv een plaatje. De syntax is volgens mij gewoon goed. Ik ben dus nog niet begonnen met het resizen zelf, omdat het script hier al mee spaak loopt. Weet iemand wat ik fout doe? Want zoals gezegd moet het volgens de syntax wel kloppen.
Bedankt!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php require ("../config.php"); mysql_connect ($db_server, $db_user, $db_password); mysql_select_db ($db_database); if ($size == 3) $res_photo = mysql_query ("SELECT photo1 AS photo FROM producten WHERE id = $id"); if ($row_photo = mysql_fetch_array($res_photo)) $photo = $row_photo["photo"]; header ('Content-Type: image/jpeg'); echo $photo; ?> |
Dit werkt weer perfectm dus geen problemen. Alleen nu moet ik gaan kijken naar het resizen. Omdat de plaatjes geen vaste verhouding hebben wilde ik eerste de breedte en de hoogte van het plaatje opvragen. Echter na het toevoegen van "$width = imagesx($photo);", schiet ie al in de hik, en krijg ik een mooi kruisje ipv een plaatje. De syntax is volgens mij gewoon goed. Ik ben dus nog niet begonnen met het resizen zelf, omdat het script hier al mee spaak loopt. Weet iemand wat ik fout doe? Want zoals gezegd moet het volgens de syntax wel kloppen.
Bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:54 ]