Asus A7N266-VM OCd?

Pagina: 1
Acties:

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
Is er iemand met een A7N266-VM board die zijn athlon heeft overklokt? Ik heb erover redelijk wat informatie gevonden op
http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html
en
http://hardwareanalysis.com/content/topic/1584/?o=500 ,
maar het is me een beetje onduidelijk door het feit dat sommigen elkaar tegenspreken en het allemaal in het engels is...

Iemand die met succes hetzelfde (of iets beter) heeft aangevangen met zijn board om de fsb, multiplier (en zelfs vcore setting) te unlocken?

Kan je je ervaringen en know-how delen?

tnx ;)

ik wacht vol verlangen _/-\o_

edit: specs:
- Athlon XP 2000+ (model 6)
- 7200 rpm 80 GB(8mb) + 7200 120 GB(2mb)
- 512 MB DDR SDRAM PC 2100
- GeForce4 Ti 4200
- BIOS 1007

[ Voor 12% gewijzigd door kcRogue op 14-08-2004 14:10 . Reden: lol men specs vergeten :) ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die pinmod heb ik zelf wel gedaan op mijn duron. kreeg hiermee toch nog 200 Mhz extra uit mijn bakkie geperst en de vcore hoger dan wat de bios aankon. MP hoger locken is ook altijd mogelijk en werkt ook goed moet ik zeggen.

• kcRogue
hoe heb je de lasercuts dichtgemaakt? Eerst met gewone lijm en dan zilverlijm erover of kon je met potloodlijntjes of geleidende inkt het ook doen? En die soldering, heb je dat geprobeerd? :9~

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kcRogue schreef op 14 augustus 2004 @ 14:19:
hoe heb je de lasercuts dichtgemaakt? Eerst met gewone lijm en dan zilverlijm erover of kon je met potloodlijntjes of geleidende inkt het ook doen? En die soldering, heb je dat geprobeerd? :9~
Ik heb de bruggen niet gemod, heb de pinmod uitgevoerd. Wel met zilverlijm, niet met solderen (daar is het TE klein voor).

• kcRogue
dus gewoon de gaatjes boren met juweliers-schroevedraaier en dan het drie-pins-jumpertje met zilverlijm installeren? :7 nice (als het werkt en je je mobo niet opstookt bij de volgende reboot)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kcRogue schreef op 14 augustus 2004 @ 14:24:
dus gewoon de gaatjes boren met juweliers-schroevedraaier en dan het drie-pins-jumpertje met zilverlijm installeren? :7 nice (als het werkt en je je mobo niet opstookt bij de volgende reboot)
boren?
welnee, gewoon 2 pinnetjes met elkaar verbinden. (gewoon schilderen dus).
meest veilige manier denk ik, want met een mesje krab je het zo weer weg als het echt niet meer lukt en de bak niet meer wil booten.

http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html
heb het dus met deze mod gedaan voor de duidelijkheid.

• kcRogue
lol :P

die pinmod verandert eigenlijk alleen de multiplier manueel(en in het bios?),
ik vroeg me af of je het bios niet kon modden om de settings in het bios te kunnen aanpassen(en dus ook het fsb,vcore) (of ben ik nou volkomen verkeerd en kan dat dan al??)

"Close all L1 bridges if you want to change the multiplier via BIOS or Jumper.
Otherway leave all L1 connections open.
The multiplier settings by jumper or DIP-Switch doesn't work on several boards,
because they don't "know" the newer multiplier IDs."

nog iemand ?? :|

Kan iemand mij vertellen waar de JEN-jumper zit? De pics van de meeste sites werken niet meer...
Als ik die soldeer dmv een 3 pinsjumpertje kan ik de fsb tot 181 MHz ocen - beloven heel wat sites...

ps. die pinmod snap ik maar is minder interessant vind ik :+

[ Voor 212% gewijzigd door kcRogue op 14-08-2004 15:39 . Reden: stom om meer dan 1 post na elkaar te hebben :p ]

• kcRogue
*schopje* ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kcRogue schreef op 14 augustus 2004 @ 14:31:
lol :P

die pinmod verandert eigenlijk alleen de multiplier manueel(en in het bios?),
ik vroeg me af of je het bios niet kon modden om de settings in het bios te kunnen aanpassen(en dus ook het fsb,vcore) (of ben ik nou volkomen verkeerd en kan dat dan al??)

"Close all L1 bridges if you want to change the multiplier via BIOS or Jumper.
Otherway leave all L1 connections open.
The multiplier settings by jumper or DIP-Switch doesn't work on several boards,
because they don't "know" the newer multiplier IDs."

nog iemand ?? :|

Kan iemand mij vertellen waar de JEN-jumper zit? De pics van de meeste sites werken niet meer...
Als ik die soldeer dmv een 3 pinsjumpertje kan ik de fsb tot 181 MHz ocen - beloven heel wat sites...

ps. die pinmod snap ik maar is minder interessant vind ik :+
tot hoever kun je nu de FSB omhoog gooien in de bios?

• kcRogue
Terw_Dan schreef op 14 augustus 2004 @ 17:47:
[...]

tot hoever kun je nu de FSB omhoog gooien in de bios?
niet 8)7

update: De JEN zit samen met(boven) BSEL0 en BSEL1. Als je het contact tussen 1-2 doorknipt en isoleert en dan 2-3 verbindt, staat je A7N266-VM op "JumperFree"-mode >:)

[ Voor 33% gewijzigd door kcRogue op 15-08-2004 14:39 . Reden: jeuj kheb et gevonden :) ]

Pagina: 1