Hotmail spam

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Spam is niet echt vreemd en zeker niet op je hotmail account maar vanaf vorige week kreeg ik toch dagelijks 10-20 vreemde spams. Ze zijn mail delivery failure berichten van Providers en dat zijn allemaal spams en mijn hotmail account staat als verzender.

WTF ik heb die mails nooit gestuurd en mijn hotmail raakt echt vol door die mail delivery berichten.

Wat kan ik eraan doen?

Lucky Goldstar

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Klinkt als iemand die jou in zijn of haar adresboek heeft staan, en besmet is met een virus.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Het wordt steeds erger.. ik kreeg net 20 mail delivery failure berichten met mijn e-mail adres op en het is begonnen en volgens mij is het niet virus op iemands computer waar mijn adres op staat want verzender ben ik zelf maar ik heb verder niks gestuurd via hotmail.....

Lucky Goldstar

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

Reptile209

- gers -

Het is wel een virus op een andere PC. Kijk maar eens in de headers: het verzendadres (IP) is niet jouw adres. Bij email kan je ieder afzendadres faken, en da's precies wat virussen doen. Kortom: je doet er niks aan, behalve iedereen in je omgeving van een goede (gratis) virusscanner voorzien.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Mischien dat je bij hotmail iets kan melden zodat ze het gebruik van jouw mailadres voor een bepaald ip blokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 19:05 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Even 1 ding duidelijk maken. De afzender valt ontzettend makkelijk te spoofen. Virussen van tegenwoordig halen hun "afzender-adres" uit het adresboek van de geinfecteerde, waardoor het lijkt dat iemand anders het stuurde. :)

Signature

Verwijderd

Ow dus het zou toch door een virus op zijn computer kunnen komen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoogstwaarschijnlijk zelfs. Nou ja virus, in dezelfde categorie in ieder geval. Virus, spambotje, whatever :P
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 19:02:
Mischien dat je bij hotmail iets kan melden zodat ze het gebruik van jouw mailadres voor een bepaald ip blokken.
Inderdaad is dat de bedoeling van SenderID :)

Anyhow, SA --> IT, ik zie geen software :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan ook zeggen, om de mail te blokkeren, dan krijg je ze nooit meer in je inbox van hotmail...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15

Duinkonijn

Huh?

Filter instellen dat hij mail delivery failure rechtstreeks naar de trash verwijst

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

En als je die dan eens terecht krijgt omdat je een adres per ongeluk verkeerd gespeld hebt?

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 21:42:
En als je die dan eens terecht krijgt omdat je een adres per ongeluk verkeerd gespeld hebt?
lol ik denk dat dan je eigen fout is :9
maar ik zou gewoon het ip adres doorstuuren naar hotmail.
want als je het gaat proberen te blocken.
als je gaat regelen dat hij in je ongewensde mailbox komt.
dan raakt alsnog je email box vol en die word ook maar een keer in de paar dagen leeggemaakt :Y)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je kunt bij Hotmail ook ongewenste mail meteen laten verwijderen, kijk maar eens bij de instellingen.
Het IP adres doorgeven heeft niet veel zin, deze 'undeliverable mail' meldingen bevatten geen headers van het oorspronkelijke bericht, het zijn slechts de ontvangende mailservers die geen account bevatten waaraan het geaddresseerd is.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 14-08-2004 22:02 ]

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Silverline

pisanggoreng

lol
vroeger kreeg ik elke dag 30 mails maar de laatste 3 weken krijg ik er nog maar 1 per dag ofzo....
Pagina: 1