Case Airflow

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik zat eerst te kijken in de CME FAQ, en die verwees me hierheen.
Heb even de faq gelezen en de search gebruikt maar niet echt gevonden wat ik zocht.

Ik zit momenteel opgescheept (als ik het zo mag noemen) met zo'n AOpen QF50A Black. Deze case heeft plaats voor 2 (Wat luizig) casecoolers aan de achterkant van de case. Nu merk ik dat zelfs met casefans de temperatuur van de kast zeer hoog is.
Ik zelf zat te denken aan een nieuwe case met een betere airflow. Zelfs gaten maken voor fans zie ik niet echt zitten aangezien ik geen ervaring heb en het toch maar compleet zou verneuken.

1. Kan iemand met een kast aanraden rond de 50 euro (Weeral luizig, maar meer heb ik voorlopig niet beschikbaar als niet-werkende-en-nog-steeds-school-volgende student) waarmee ik een degelijke airflow kan behalen? Het hoeft geen voeding te hebben (Ik gebruik die AOpen 300Watt voeding wel mits dat gaat), alleen wil ik een degelijke airflow kunnen maken. Front USB2.0 x 2 en Front Audio zou handig zijn, maar hoeft evenals niet zozeer (Ik kan vragen aan de lieve man die de case installeerd om de front usb x 2 en front audio van die AOpen kast te verplaatsen naar die nieuwe kast). (God ik ben een noob, maar de kast moet USB2.0 hebben, of is dit al standaard of moet ik daar zelf voor kijken ofzo *noob :X *)

2. Wat zou ik tot ik een nieuwe case heb het beste doen, de 2 casefans achteraan air laten in de case brengen of air laten uit de case brengen?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

1: Zoek reviews en ervaringen, ik denk dat je budget iets aan de lage kant is. Blowholes maken is echt niet moeilijk hoor :)
2: Staat in de FAQ

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB 2.0 heeft toch echt met je mobo te maken hoor, als het daar niet op zit dan kun je wel USB poorten in je kast hebben maar maakt het weinig uit natuurlijk.

Verder duik eens de PW in en zoek een kast die je mooi vind en kijk of je hem zonder voeding kunt bestellen.

Verwijderd

Ik zou inderdaad je budget ook iets omhoog schroeven,
een goede kast is het halve werk en je hebt er jaren plezier van.

b.v. chieftec heeft goede kasten voor niet al te veel geld imho
maar zo zijn er nog een x aantal merken :)

GL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of koop een leuk 2ehands kastje of ruil je huidige kast tegen een grotere ofzo :P (heb hier nog een mooie inwin staan ;))

Verwijderd

Zelf heb ik ook de qf50a en inderdaad is de airflow superslecht (cpu wordt 60 graden stressed :(). Ik ben nog aan het bedenken wat ik eraan ga doen, maar de fans zou ik zeker naar buiten laten blazen. Toen ik ze naar binnen liet blazen kwam de warme lucht van de processor tegen mn harde schijf aan en toen werd ie nogal heet :o . Ik heb al een intake aan de voorkant en ga eventueel een andere fan in de voeding doen en een blowhole in de zijkant maken die op de processor gericht is.

Als jij wel een nieuwe kast (met front usb) gaat kopen moet je wel opletten of ze wel een plek hebben voor een fan aan de voorkant. Is best belangrijk voor de airflow, maar wordt bij de goedkopere kasten wel eens weggelaten om er een usb dingetje voor in de plaats te doen (zoals bij je huidige kast dus).

Ook vind ik de voeding van de qf50a nogal weinig lucht van de cpu afzuigen. Als je een kast koopt waar direct onder de voeding een casefan geplaatst kan worden is het misschien niet zo'n probleem, maar let daar op. Verder vind ik die voeding perfect.

Volgens mij is het moederbord trouwens bepalend voor de usb snelheid van de aansluitingen op je kast, maar dat weet ik niet zeker. Vraag het dus in de winkel.

succes!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Er is nog een relatief simpele ingreep mogelijk op je huidige kast:

Koop 2 80x80 mm fingerguards. Regel een (draad)kniptang en knip de 2 roosters aan de achterkant eruit. (Dit kan redelijk makkelijk door de buitenste ring van gaten "naar elkaar door te knippen") Fingerguard ervoor plaatsen, want de rand die je overhoudt is erg nasty, en de fans weer terugplaatsen. Beide fans naar buiten laten blazen.

Dit maakt wat meer geluid, maar scheelt ook erg veel in doorvoer: een fingerguard heeft veel minder weerstand dan de standaard geperforeerde achterkant van je AOpen kast.

Disclaimer: Ik heb dit geintje uitgehaald op mijn H600B van AOpen, en ik ga voor het gemak er vanuit dat dat met jou kast ook kan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik zie dit in de PW Casetek CS-1016 (Black).
Iemand enige ervaringen met deze case? Hij ziet er niet slecht uit en er zitten gaten in aan de voorkant.

Verwijderd

Flying schreef op 14 augustus 2004 @ 15:20:
Ik zie dit in de PW Casetek CS-1016 (Black).
Iemand enige ervaringen met deze case? Hij ziet er niet slecht uit en er zitten gaten in aan de voorkant.
geen ervaringen, maar ziet er goed uit, met voldoende koelingsmogelijkheden. Stuk beter dan een ongemodde qf50a!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

avance b031

Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/GEAV_001_1k.jpg

of een chenbro

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/chenbro_silber_win.jpg

allebei rond de 55E en voorzien van een dikke 120mm fanhole :)

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 16-08-2004 20:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1