Toon posts:

Arctic VGA Silencer op 9700 -> vreemd beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Arctic VGA Silencer op mijn Radeon 9700 np gezet. Alles helemaal volgens handleiding gedaan. Dus ik was klaar en ik zet mijn pc weer aan. Krijg ik dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/corisama/bur.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/corisama/spl.JPG
Dus ik dacht warmteprobleem, ookal leek me dit heel raar want ik heb de vga silencer natuurlijk gekocht voor de betere koeling. Standaard clock van mem/core is 263/263, ik heb m underclocked tot 200/200, maar geen resultaat, het beeld is nog steeds hetzelfde. Iemand die de oorzaak van dit probleem weet?

Verwijderd

draait de fan wel? :X

Verwijderd

Topicstarter
Ja die blaast gewoon, staat op hoogste stand en blaast vrij warme lucht

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 09:08

4hp

Ziet er niet goed uit. Misschien is je kaart beschadigd geraakt (hoe voorzichtig je ook bezig bent geweest) en wordt er, bv, kortsluiting gemaakt :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de core wel met wat spiritus op n papiertje schoongemaakt, weet niet of dit kwaad kan. Heb het op laten drogen en daarna met wat water nagepoetst.

Verwijderd

en natuurlijk weer ingesmeerd (klein filmlaagje) met koelpasta?

Statische electriciteid?

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 12:55
Hmm.. dan misschien een tip voor je.. gebruik nooit water... water en stroom en je heb corrosie in notime..

Een standaard GoTter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja toen de core helemaal mooi droog en schoon was heb ik er koelpasta opgesmeerd, laagje van ongeveer 1mm dik. Misschien moet de pasta eerst wat "uitharden" ofzo? Vrij snel daarna heb ik nl. de heatsink er opgezet en vastgedraaid. Misschien dat de pasta weggedrukt is ofzo?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

DaWaN

'r you wicked ??

Misschien de schroeven te strak gedraaid? Losser draaien kan ook wel eens helpen!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Er stond op dat ze aangedraaid moesten worden tot op een rubberen ringetje dat rond de schroef zat, dit vond ik wel heel strak dus ik heb ongeveer 2 mm over gelaten.

Verwijderd

Koelpasta dikte van 1mm??

dat is veels te veel. schraap met een creditcard o.i.d. als het teveel aan koelpasta weg. Het hoeft alleen de oneffenheden op de core te bedekken....

denk dat je mss nu wel kortsluiting ergens hebt

Koelpasta eerst dus zoveel mogelijk verwijderen. dan weet je iig of dat de boosdoener is

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Of je monteert de koeling nog een keer opnieuw en controleert dan gelijk of dat de core nog intact is, want dit ziet er wel ernstig uit.

Verwijderd

Topicstarter
Heb m opnieuw gemonteerd, core ziet r nog gewoon goed uit. Heb alle koelpasta weggehaald en een nieuw dun laagje erop gedaan. Even gewacht en alles weer vastgemaakt. Maar het is nog steeds hetzelfde.

Verwijderd

En hij maakt wel goed contact?

Verwijderd

Ik heb laatst ook een artic vga silencer op mijn radeon 9800 pro gezet en ik kreeg met standaard snelheid artifacts. Ik heb toen mijn standaard koeler erweer opgezet en toen was alles weer goed. In mijn geval was ik te voorzichtig en heb ik de silencer niet echt strak aangedraaid. Anders zet eens het standaard koelertje erweer op. Waarschijnlijk maakt de vga silencer geen goed contact met de core of de silencer zit te vast, dus te strak aangedraaid.

Verwijderd

Topicstarter
De heatsink zit precies sluitend op de core en de heatsink is redelijk warm (graad of 35-40 schat ik) dus hij maakt zover ik weet gewoon goed contact.
Heb de kaart ook gecontroleerd op eventueel beschadigde "lijntjes"(weet niet hoe die dingen heten :) ) op de printplaat maar die kon ik niet ontdekken. Ook op of rond de core staan nergens krassen of gemorste koelpasta o.i.d.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn kaart weer op standaar mem/core gezet (263/263) en op het tabblad "Probleem oplossen" van de geavanceerde beeldscherminstellingen heb ik de schuif van hardwareversnelling teruggeschoven, 1tje terug en het was al wat minder, 2 terug en het beeld is weer normaal. Misschien toch softwarematig probleem? Lijkt me toch zeer sterk aangezien het vantevoren niet was terwijl ik niets verandert heb aan de instellingen/drivers (Omega 2.5.51) Misschien een of ander chipje/weerstandje oid beschadigt dat hiermee te maken heeft???

Nog steeds zelfde probleem by games :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 18:31 ]

Verwijderd

Omega drivers willen nog wel eens wat problemen geven. Probeer Catalyst eens :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30

sapphire

Die-hard pruts0r

_BladE2k_ schreef op 14 augustus 2004 @ 14:08:
Hmm.. dan misschien een tip voor je.. gebruik nooit water... water en stroom en je heb corrosie in notime..
Zolang je geen sroom op je HW hebt staan kun je ze gewoon wassen hoor ;)

Gabriël AM5

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

sapphire schreef op 15 augustus 2004 @ 00:41:
[...]

Zolang je geen sroom op je HW hebt staan kun je ze gewoon wassen hoor ;)
klopt, wordt met moederborden geloof ik ook gedaan, wel natuurlijk goed laten drogen DMV een tijd op de tocht.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Hmm vaag probleem... Het lijkt erop dat je pipelines beschadigt op de een of andere manier beschadigt zijn. Dit soort artifacten komen ook weleens voor als je een SE kaart naar een Pro mod en 1 van de pipelines schijnt beschadigt/defect te zijn. Ik krijg het ook af en toe als me kaart tever overclock.
Dus om er zeker van te zijn dat het niet je koeling is: zet je strd koeler er weer eens op en kijk wat er gebeurt. Check (zoals hierboven al aangegeven) gelijk of je geen beschadigde onderdelen kan vinden..

En check voor de gein eens met Rivatuner wat je kaart op max. hardware versnelling en wat minder doet??

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Heb standaard cooler er terug opgezet, maar hij boot nu niet verder meer dan t windows laadscherm. Aanmeldingsscherm komt niet in plaats daarvan krijg ik eerst een tijdje een zwart scherm en geen signaal van videokaart (lichtje op monitor is oranje) en daarna blauw errorscherm. In veilige modus wil ie wel opstarten alleen is het scherm dan niet leesbaar door de honderden artifacts. Heb m nog in andere pc geprobeerd, niet via dvi maar op standaard monitor maar geen verschil. Ik denk dat ik m maar dood verklaar...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Kun je zo'n "kapotte" videokaart niet voltmodden :?, zodat 'ie met iets meer voltage toch goed zou werken ?. Tevens kun je dan meteen ook leren voltmodden ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Zit mn kaart nu even te bekijken en ik zie naast n weerstandje 2 soldeerpuntjes waar wel iets tussen heeft kunnen zitten, deze zijn er meer op de kaart maar die zien er iets anders uit. Heb hier pic van n 9700 (niet de mijne) maar daar is het nie op te zien of er iets zit, ik heb een rondje gezet om de plek. Misschien dat iemand die ook n 9700 np heeft even wil kijken op zijn/haar kaart? :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/corisama/pic.jpg

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Daar zitten weerstandjes ;). Als je hem weer terugkunt vinden en hem erop soldeert dan is de kans groot dat de kaart weer werkt :).

Wel opletten, er zijn ook lege contactpuntjes op zo'n kaart te vinden, dus daar moet geen weerstandje tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit er 1 bij mij, t dichts bij de core, ernaast zijn gewoon 2 puntjes. Maar er zitten er bij jou dus 2?

Verwijderd

Topicstarter
Woops |:(

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 19:57 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik zelf heb geen Radeon 9700 o.i.d. maar op elke videokaart zitten wel "lege" plekjes op waar eventueel nog een onderdeeltje op kan. Zo is dat met weerstanden ook.

Probeer iemand te vinden (of ga zelf op zoek naar) die foto's kan maken van hetzeflde type videokaart.
Meestal als je zo'n weerstand erafsloopt kun je dat zien. Kijk maar eens goed op die kaart, dat er verschil zit in een gebeulde weerstand, een werkende weerstand, en een leeg plekje voor een weerstand.

Het kan natuurlijk ook zijn dat op dat plekje van jouw helemaal geen weerstand hoeft, laten we hopen van wel want dan is de kaart misschien nog te fixen ;)

486 berichten geplaatst @ GoT, schiet dus niet op :P

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 15-08-2004 20:01 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. of er een weerstandje moet is makkelijk zat te zien door te kijken of er alleen maar soldeer verbindingkjes zitten met een klein open plekje tussen de tin bultjes in of dat er een soort van blokje tussen zit :) Maar dan moet je nog wel weten waar een weerstandje hoort (kan je waarschijnlijk wel zien doordat waar dat weerstandje af is de tin dan beschadigd/dof is )

offtopic:
Thandor, hoeveel posts je maakt maakt toch niet uit ? Zou niet weten waarom het niet opschiet.. of heb je een bepaald doel om binnen een bepaalde tijd topposter te zijn ofzo :? Lijkt me een beetje de verkeerde insteek, je posts gaan om qualiteit niet om quantiteid :)

[ Voor 30% gewijzigd door Apen-nootjes op 15-08-2004 20:09 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel erg klein maar het lijkt wel alsof er een weerstandje gezeten heeft aangezien het tin beschadigd lijkt, maar dan was het wss wel een heeeel klein weerstandje, en het lijkt me dan sterk dat k t terug zal vinden.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ze zijn heel klein. 3 mm incl. soldeerpunten denk ik.
Maar er is wel een verschil tussen een gesloopte en een goeie (ook een goeie, lege plek).
K'heb dat nl. reeds uitgeprobeerd ;).
Een lege heeft mooie ronde egale soldeerpuntjes. Een gebeulde niet.

Daarnaast moet je hopen dat jouw mishandelde weerstand ook nog leeft. Als hij/zij doormidden is gebroken dan moet je dus zien dat je een vervanger vind van het zelfde type met de zelfde "specs"

Post - 486 = Traag, schiet dus niet op. Het heeft niets te maken quantiteit :P, 586 is schiet meer op, snapje ;)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Thandor schreef op 15 augustus 2004 @ 20:34:
Ze zijn heel klein. 3 mm incl. soldeerpunten denk ik.
Maar er is wel een verschil tussen een gesloopte en een goeie (ook een goeie, lege plek).
K'heb dat nl. reeds uitgeprobeerd ;).
Een lege heeft mooie ronde egale soldeerpuntjes. Een gebeulde niet.

Daarnaast moet je hopen dat jouw mishandelde weerstand ook nog leeft. Als hij/zij doormidden is gebroken dan moet je dus zien dat je een vervanger vind van het zelfde type met de zelfde "specs"

Post - 486 = Traag, schiet dus niet op. Het heeft niets te maken quantiteit :P, 586 is schiet meer op, snapje ;)
offtopic:
Ahhh..... ik ben af en toe ook een 486 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Apen-nootjes op 15-08-2004 20:45 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de stofzuiger opengemaakt en zie er niks in om die zak helemaal uit te gaan pluizen terwijl k m dan wss toch over het hoofd zie. Is er een winkel die zulke kleine weerstandjes verkoopt?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Waarschijnlijk is er wel een electroboer die aan die dingen kan komen.
Maar wel opletten :
1. Je moet exact dezelfde weerstand hebben
2. De electro boer moet jouw ook de goede weerstand meegeven
3. Je moet hem er goed op solderen :P. (Ik weet niet of het uitmaakt als je zo'n ding verkeerd omdoet, lijkt mij niet.. maar je weet maar nooit)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Thandor schreef op 15 augustus 2004 @ 21:15:
Waarschijnlijk is er wel een electroboer die aan die dingen kan komen.
Maar wel opletten :
1. Je moet exact dezelfde weerstand hebben
2. De electro boer moet jouw ook de goede weerstand meegeven
3. Je moet hem er goed op solderen :P. (Ik weet niet of het uitmaakt als je zo'n ding verkeerd omdoet, lijkt mij niet.. maar je weet maar nooit)
Hoeom je een weerstand doet maakt niet uit :) Het kan echter ook een diode of zoiets zijn en daar maakt het wel weer bij uit :) Dus let goed op dat je het juiste onderdeel te pakken krijgt en als het wat anders is als een weerstand op de polariteit!

Pagina: 1