[windows server 2003] aanmelden gaat niet meer *

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Als ik me wil aanmelden bij de TS (2003) word ik gelijk weer afgemeld. Ik heb Norton Corporate Edition 7.51 als laatste geinstalleerd en ge-updated. Was aan het virusscannen, hij vond ook nog wat... Was op een client ingelogd en lokaal had hij wat updates geinstalleerd en zeurde dat hij overnieuw wou opstarten. Dus eventjes de virusscanner uit laten razen en opnieuw starten maar. Maar toen ik dus niet meer inloggen. Dacht dat het aan de updates lag, dus een andere client afgemeld en die kon dus ook niet meer inloggen. Dacht ik (ik moet volgens mij niet denken....) dan zal Norton de boel wel overnieuw op willen starten, dus doe ik dat maar. Grootste fout die ik had kunnen maken!

Nu zit ik dus met een groot probleem, omdat het bedrijf draait op deze TS (verschillende kassaprogs e.d.). Lokaal inloggen wil ook niet, ook niet in veilige modus....

Ik hoefde alleen maar die Enterprise Edition te installen en up te daten. Ik ben geen netwerk-expert.. Dus dit gaat mijn petje zwaar te boven. Maar ik denk aan een nieuwe install en dan de backups terugzetten. (nieuwe install doe ik niet, simpelweg omdat ik niet weet wat er allemaal precies draait!)

Heeft er iemand nog een idee om er weer in te kunnen komen?

ps. die virussen waren 2 download.trojans ... Wat en hoe precies weet ik niet meer, helaas.

[ Voor 0% gewijzigd door lucaspr op 14-08-2004 13:44 . Reden: mag de topictitel dus niet meer aanpassen? Moest eigenlijk nog gelijk weer afgemeld achter... ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het probleem is dus feitelijk ontstaan na installatie van de virusscanner

volgens mij is symantec 7.5.1 niet compatible met windows 2003 (vanaf versie 8.0 wel) maar dat weet ik niet 100% ik meen van wel

maar goed voordat je bezig bent gegaan heb je met ntbackup toch een systemstate backup gemaakt :? toch???

last know good config, werkt dat wel?

A wise man's life is based around fuck you

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Duinkonijn

Huh?

opstarten met de windows 2003 cd --> console

nav folder renamen en dan opnieuw opstarten. werkt dat?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Mischien is Norton wel stiekem een viruslokker in plaats van een virusscanner

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA --> WOS, het gaat nu vooral even om je netwerk weer aan de praat te krijgen.

Je hebt trouwens van je belangrijke server geen backups die je meteen weer terug kan zetten? :X Doe dat ajb meteen als de boel weer draait.

Offtopic:
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:32:
Mischien is Norton wel stiekem een viruslokker in plaats van een virusscanner
Reageer dan gewoon niet aub :*

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 14-08-2004 21:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Duinkonijn schreef op 14 augustus 2004 @ 20:11:
opstarten met de windows 2003 cd --> console

nav folder renamen en dan opnieuw opstarten. werkt dat?
of in de console met listsvc kijken hoe die service heet en dan disabelen (middels het disable command)

das de nette manier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 14-08-2004 23:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

zwelgje schreef op 14 augustus 2004 @ 23:10:
[...]

of in de console met listsvc kijken hoe die service heet en dan disabelen (middels het disable command)

das de nette manier :)
ok punt voor jou waar wil je hem hebben :+

heb trouwens wel eens gehad met SAV dat hij alle kracht vrat van een
server omdat hij een scan het uit voeren was. meen 7.*

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
ok.... Bedankt voor deze reacties, zal zeker nog eventjes netjes proberen om de N.C.E. er af te krijgen, maar daar zou het dus aan kunnen liggen. Maar tuurlijk is er een backup gemaakt, maar wat er gister (14-08-2004), allemaal verandert is, artikelen die up to date zijn gemaakt, kassa en dergelijke, dat is dus nog niet gebackupt.

Dat zou gisteravond/vanacht ALS het goed is, taak gemaakt in NTbackup, gebeurd moeten zijn. Nou vandaag zondag dus als ik (lees we, de netwerkbeheerder is er nu ook weer.) hem vandaag weer aan de praat krijg is er nog niks gebeurd. Plus dat er niemand op de server aan het werk hoeft vandaag!

Nog een paar vragen, die console, krijg je of kun je krijgen door met de server 2003 cd op te starten (ik heb hier echt te weinig kaas van gegeten.).. listsvc? hmm zal genoeg over te vinden zijn met google denk ik. Ik ga eventjes weer wat op en uit zoeken! Nogmaals, bedankt!

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

lucaspr schreef op 15 augustus 2004 @ 10:00:
ok.... Bedankt voor deze reacties, zal zeker nog eventjes netjes proberen om de N.C.E. er af te krijgen, maar daar zou het dus aan kunnen liggen. Maar tuurlijk is er een backup gemaakt, maar wat er gister (14-08-2004), allemaal verandert is, artikelen die up to date zijn gemaakt, kassa en dergelijke, dat is dus nog niet gebackupt.

Dat zou gisteravond/vanacht ALS het goed is, taak gemaakt in NTbackup, gebeurd moeten zijn. Nou vandaag zondag dus als ik (lees we, de netwerkbeheerder is er nu ook weer.) hem vandaag weer aan de praat krijg is er nog niks gebeurd. Plus dat er niemand op de server aan het werk hoeft vandaag!

Nog een paar vragen, die console, krijg je of kun je krijgen door met de server 2003 cd op te starten (ik heb hier echt te weinig kaas van gegeten.).. listsvc? hmm zal genoeg over te vinden zijn met google denk ik. Ik ga eventjes weer wat op en uit zoeken! Nogmaals, bedankt!
als je op start met de 2k3 cd kan je door de recovery optie inloggen onder dos als administrator. suc6

Pagina: 1