Online bookmark

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
Hoi Allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om mijn bookmarks (/favorieten) van IE en overige browsers online op te slaan. Wat ik tot nu toe gevonden heb zijn php (en overige script talen) waarbij je eigenlijk een internet pagina hebt. Helaas is dat niet wat ik zoek. Ik had graag de mogelijkheid om b.v. een bookmark aan te maken en dat ik dat gewoon via de standaard manier kan (boven in de knoppen balk) en dat de pc het dan op de achtergrond verder afhandeld. Weet iemand of zoiets uberhaubt bestaat?

Verwijderd

Bestaat volgens mij niet.

Verwijderd

Nee...waarom wil je ze online hebben dan?

Verwijderd

Lijkt me ook wel handig, een soort eigen start/linkpagina.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 18:02:
Lijkt me ook wel handig, een soort eigen start/linkpagina.
ow dat.....dan moet je gewoon een blogsite maken. Met de google toolbar kun je dan vrij gemakkelijk een url toevoegen. Zie google toolbar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 18:05 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er zijn sites waar je je bookmarks online kan zetten.
Ik weet alleen niet of die te vertrouwen zijn, kan zijn dat die de gewenste knop op je knoppenbalk plaatsen, maar daarnaast een zooi spyware er bij gooien.

Maar je kan altijd even kijken met [google=online bookmarks] :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ge-flopt
Uiteindelijk ook om misschien ook een eigen start site te hebben, maar het belangrijkste is dat ik er overal bij kan en het liefst zonder extra klikken, maar gewoon op de zelfde manier waarop je nu ook bookmarks aanmaakt.

Verwijderd

ge-flopt schreef op 14 augustus 2004 @ 21:36:
Uiteindelijk ook om misschien ook een eigen start site te hebben, maar het belangrijkste is dat ik er overal bij kan en het liefst zonder extra klikken, maar gewoon op de zelfde manier waarop je nu ook bookmarks aanmaakt.
Ik zeg al: google toolbar. ik heb ook een tijdje een blogsite gehad waar ik alleen links op zette. 1tje toevoegen gaat dan als volgt: je drukt op blog op de toolbar. Je typt je username en wachtwoord in. en je drukt dan nog een keer op submit, dat is alles. Goed genoeg lijkt me.

Verwijderd

[edit] Als je met google zoekt kom je op allerlei sites, heb je die allemaal al uitgeprobeerd?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 15:31 ]

Verwijderd

Niet via de knoppenbalk bovenin, maar ik vind deze heel makkelijk en gebruken ik al jaren:
www.mypip.nl
Favorieten gebruik ik helemaal niet meer, dit is gewoon mijn startpagina. Je logt gewoon in met gebruikersnaam en wachtwoord en al je favoriete sites op en rijtje zoals je deze zelf wilt indelen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 03:36:
Niet via de knoppenbalk bovenin, maar ik vind deze heel makkelijk en gebruken ik al jaren:
www.mypip.nl
Favorieten gebruik ik helemaal niet meer, dit is gewoon mijn startpagina. Je logt gewoon in met gebruikersnaam en wachtwoord en al je favoriete sites op en rijtje zoals je deze zelf wilt indelen.
Kan je hier ook je huidige bookmarks mee importeren?
Tis nog vroeg zullen we maar zeggen; dat kan dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ook op 16-08-2004 06:25 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Als je MSIE gebruikt: http://www.shareup.net/In...OKMArKER-review-8107.html

Hoef je niet te installeren, freeware, klein en werkt gewoon met je eigen homepage (of lokale share).

Verwijderd

Tegen jou probleem liep ik jaren geleden ook al tegenaan.
Heb toen idd zelf ook maar voor de optie van een
eigen website ( http://home.planet.nl/~8ie ) gekozen.
Het is op de basis van de al om bekende startpagina gebaseerd.
Vond destijds wel gemakkelijk en overzichtelijk om mijn grote lijste van Favo's op deze manier op te slaan.
Kwestie van kopieren en plakken en in juiste kolom plaatsen.
Wat mij betreft lease je m'n broncode en bewerk je die naar eigen inzicht.
Succes ermee,

8ie

• ge-flopt
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 15:28:
[edit] Als je met google zoekt kom je op allerlei sites, heb je die allemaal al uitgeprobeerd?
Nee, maar als je de info al leest op die pagina, dan doen ze al uberhaupt niet wat ik eigenlijk wil. (PS. geef jij dat als antwoord op elke vraag die er hier gesteld word?) :9
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 15:26:
[...]

Ik zeg al: google toolbar. ik heb ook een tijdje een blogsite gehad waar ik alleen links op zette. 1tje toevoegen gaat dan als volgt: je drukt op blog op de toolbar. Je typt je username en wachtwoord in. en je drukt dan nog een keer op submit, dat is alles. Goed genoeg lijkt me.
Lijkt er misschien wel op, maar ik wil geen extra toolbars, doet me altijd denken aan Spy ware ed.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 03:36:
www.mypip.nl
Is wel aardig, maar het "probleem" is dat ik zo'n startpagina maar als 2e functie. Ik wil gewoon eigenlijk dezelfde lay-out (lees manier) gebruiken als ik nu gewoon mijn bookmarks aanmaak.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 06:50:
Als je MSIE gebruikt: http://www.shareup.net/In...OKMArKER-review-8107.html

Hoef je niet te installeren, freeware, klein en werkt gewoon met je eigen homepage (of lokale share).
Zover ik nu heb kunnen zien, is dit Shareware (geworden).

Het lijkt er dus op dat, wat ik wil, niet mogelijk is. :|

Verwijderd

Het is natuurlijk niet de enige tool ;)
http://www.tucows.com/bookmark95_default.html

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 09:37
Met google is veel te vinden. Zelf heb ik sitebar draaien op mijn server ( sitebar.org demo: http://www.sitebar.org/sitebar3/sitebar.php )

Van sitebar zijn er sites te vinden waar je je bookmarks kan plaatsen. Import en export van favorites in IE is mogelijk.

Is het toch dat je iets anders bedoeld, dan moet je het nog maar eens uitleggen, want dan begrijp ik het nog niet... ;)

• ge-flopt
Maar wat ik tot nu to allemaal al gezien heb (o.a. site bar) is compleet niet wat ik zoek. Ik wil gewoon de functie van IE (of een andere browser) kunnen gebruiken en niet ergens op een server een start pagina aan hoeven maken of een balkje rechts/links in mijn browser zien.

Ik wil gewoon bovein in op favorieten kunnen klikken en daar mijn favorieten zien en bij voegen. Deze worden dan in plaats van op mijn hardeschijf in een database (het liefst 1 die ik zelf draai) geplaatst. Maar volgens mij bestaat zoiets niet :|

Verwijderd

Je kunt ook gewoon de plaats van je favorieten wijzigen, zodanig dat die wijst naar een centrale (LAN of WAN) server...

• ge-flopt
Dat kan inderdaad, maar die centrale plek veranderd als ik thuis, op het werk of bij iemand anders zit.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

OK, zoals jij het wil kan het dus gewoon niet. Jij wil nl gewoon exact zo blijven als nu (CTRL D voor nieuwe favorieten enzo) maar dat het dan toch op de 1 of andere manier automagich online verschijnt oid.. En dan ook nog automatisch op elke PC waar je gaat zitten en dat gaat idd moeilijk worden....

Als je dingen online wil zetten ontkom je nou eenmaal niet aan een login etc. Aangezien IE de functie die jij zoekt ook niet standaard aan boord hebt ontkom je waarschijnlijk ook niet aan een 3rd party tool.

Wees consequent, maar niet altijd

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ge-flopt schreef op 18 augustus 2004 @ 14:13:
Dat kan inderdaad, maar die centrale plek veranderd als ik thuis, op het werk of bij iemand anders zit.
Je kan ook onmogelijke eisen stellen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Is geen antwoord op de vraag, is commercieel, maar werkt heel redelijk: Zurf

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Een vraag waar ik ook al tijden mee zit. Ik heb door de jaren heen een aantal opties gezien. Een hiervan is www.urls.nl, het bestaat nog wel maar er wordt niets meer aan gedaan.
Mijn oude startpagina: http://mymol.urls.nl

Nu gebruik ik een extreem uitgeklede versie van phpnuke icm furl (www.furl.net)
Met furl maak ik rss pagina's die gelezen worden door phpnuke. Ook andere rss feeds van onder andere tweakers zitten hierin verwerkt. Het resultaat:
http://firefly.e-dentify.nl/phpnuke/

Furl daar ben ik wel aardig enthousiast over. Als je dit een tijdje gebruikt kan hij op basis van surfgedrag aanbevelingen doen wat betreft pagina's die je wellicht leuk vindt. Op basis hiervan heb ik al een aantal leuke websites ontdekt.

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Hey door dit topic ben ik weer met een oud projectje begonnen, maar het voldoet niet helemaal aan je eisen ;)

Het is een Firefox extension die een extra item in de context menus (rightclick) maakt, en nieuw menu naast Bookmarks maakt waar je kan kiezen:
bookmark this page online
browse online bookmarks

(Wou hem eigenlijk in bookmarks zelf maar ik kan alle menus veranderen, behalve Bookmarks ben nog niet zo'n held in XUL)

Bij het bookmarken opent hij een nieuwe tab met de locatie van je PHP pagina (instelbaar) die meteen de url en beschrijving(page title) invult. En dan als je hem wilt opslaat in een mySQL database.

De extension zelf is al redelijk 'af' (stelt ook niet zoveel voor) moet alleen het php deel nog maken. :(

• ge-flopt
Ok We zijn het er dus allemaal mee eens dat het gewoonweg niet mogelijk is zoals ik het wil...(MS (en overige browser bowers) een nieuwe feature is gecreeerd.) Het enige wat eigenlijk enigzins in de buurt komt met wat ik wil is het project van Ganja-Cape. De rest is gewoon dat wat ik eigenlijk als niet belangrijke feature zoek.

Ganja-Cape ik hoor graag wat meer van je project.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:21

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hrm, door de TS ging ik zelf ook op zoek naar online bookmarks, omdat ik het zat werd dat ik steeds vergat te backuppen voordat ik ging herinstalleren. Het is niet 100% wat TS wilt, maar wel in de buurt lijkt me. Je kan in de browser zelf in de sidebar je bookmarks te zien krijgen... De bookmark site heet Spurl, en is op www.spurl.net . Bookmarks aanmaken is ook simpel genoeg. Ik zit het nu net een dag te gebruiken en ik denk dat ik misschien hiermee 100% aan de slag ga, de site is nog under development en er worden nog elke dag nieuwe features bijgedaan.

Voor mij de voordelen: Kan exporteren en importeren van bookmarks (bookmark.html formaat), kan simpel een site aan je bookmark toevoegen (compatible met alle browsers), en desnoods in een sidebar je bookmarks tonen.

En als je meer features wilt dat nog niet bestaat, kan je het proberen om een suggestie in hun forum te posten, wie weet. TS wou niet 'naar een aparte pagina', je hoeft dat niet door die sidebar, kan wel. TS wilt simpel bookmark kunnen aanmaken zonder een nieuwe toolbar toe te voegen, dat kan, doordat de bookmark-functie zelf een bookmark is. Nahjah, lees de site maar eens, ik vind het zelf wel handig.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Pluck is ook wel leuk :) Kun je ook RSS tussen zetten, e.d. Bij Pluck heb je dus de mogelijkheid je bookmarks online op te slaan en te delen met andere systemen. Je zou dus dezelfde bookmarks op meerdere systemen kunnen hebben.

Ja, het is ook een sidebar, en ja, ze hebben ook een feature om de bookmarks nu ook gewoon online in je browser te bekijken. Hierdoor zou je het dus zelfs kunnen gebruiken in een non-IE browser.

Misschien iets?
Pagina: 1